Yöraudat, help
Ollaan ihan pihalla miten päin ne häkkyrät suuhun tulee..tuleeko pieni merkki raudan keskiosassa alaspäin? Sitene ttä ne piikit jotka menee suuhun niihin koloihin vähän sojottaa ylöspäin? Kokeiltiin suuhun molemmin päin ja ihan yhtä oudolta tuntuu molemmin päin...
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="13.10.2009 klo 15:54"]Porvoossa käytetään ihan omanlaisiaan? Omissani perinteinen muovinen kitalaki joten idioottikaan ei voi edes yrittää väärin.
[/quote]
Jaa mitäs vikaa porvoossa on??? Mun yöraudat on muoviset, laitetaan kitalakeen ja takahampaisiin kiinni. Ja porvoosta olen ne saanut
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2009 klo 15:54"]Porvoossa käytetään ihan omanlaisiaan? Omissani perinteinen muovinen kitalaki joten idioottikaan ei voi edes yrittää väärin. [/quote] Jaa mitäs vikaa porvoossa on??? Mun yöraudat on muoviset, laitetaan kitalakeen ja takahampaisiin kiinni. Ja porvoosta olen ne saanut
[/quote]
Sun yöraudat on mitä todennäköisimmin retentiokoje. Ap:llä on kyseessä niskavetolaite, joka aivan eri asia.
http://www.tornio.fi/index.php?p=Niskavetooikomiskoje
Tuossa on niskavedon kaaren asennusohje, merkki ylöspäin, koukut oikojan kanssa sovittuihin kumilenkkien koloihin. Käytetyillä kumilenkkien koloilla luonnollisestikin säädellään vedon astetta. Veto tuntuu tosi kurjalta ensialkuun, mutta siinä ei ole mitään järkeä, että kurjalta tuntuessa sitä ei pidetä, lopputulos sellaisessa pelissä on se, että oikomishoidollista hyötyä ei tule, mutta ikävää tuntemusta senkin sijaan moninkertaisesti. Sellainen hoito on joko syytä lopettaa kokonaan tai muuttaa tapojaan ja tehdä niin kuin oikoja on pyytänyt tehtävän.
Kun niskavedon käyttö aloitetaan, tai kun edistytään kumilenkkien rei`issä on yhden-kahden yön epämukavuus, jopa kipu täysin normaalia ja menee ohi sitkeällä käytöllä. Särkylääke auttaa tarvittaessa.
T: oikomishoitaja
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 23:55"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2009 klo 15:54"]Porvoossa käytetään ihan omanlaisiaan? Omissani perinteinen muovinen kitalaki joten idioottikaan ei voi edes yrittää väärin. [/quote] Jaa mitäs vikaa porvoossa on??? Mun yöraudat on muoviset, laitetaan kitalakeen ja takahampaisiin kiinni. Ja porvoosta olen ne saanut
[/quote]
Sun yöraudat on mitä todennäköisimmin retentiokoje. Ap:llä on kyseessä niskavetolaite, joka aivan eri asia.
http://www.tornio.fi/index.php?p=Niskavetooikomiskoje
Tuossa on niskavedon kaaren asennusohje, merkki ylöspäin, koukut oikojan kanssa sovittuihin kumilenkkien koloihin. Käytetyillä kumilenkkien koloilla luonnollisestikin säädellään vedon astetta. Veto tuntuu tosi kurjalta ensialkuun, mutta siinä ei ole mitään järkeä, että kurjalta tuntuessa sitä ei pidetä, lopputulos sellaisessa pelissä on se, että oikomishoidollista hyötyä ei tule, mutta ikävää tuntemusta senkin sijaan moninkertaisesti. Sellainen hoito on joko syytä lopettaa kokonaan tai muuttaa tapojaan ja tehdä niin kuin oikoja on pyytänyt tehtävän.
Kun niskavedon käyttö aloitetaan, tai kun edistytään kumilenkkien rei`issä on yhden-kahden yön epämukavuus, jopa kipu täysin normaalia ja menee ohi sitkeällä käytöllä. Särkylääke auttaa tarvittaessa.
T: oikomishoitaja
[/quote]
Tässä mun viestissä olikin kyyse siitä miksi tuo yksi hyypiö haukku/halveksii porvoota........ Että sillai
Porvoossa käytetään ihan omanlaisiaan? Omissani perinteinen muovinen kitalaki joten idioottikaan ei voi edes yrittää väärin.
Onneksi poika 6v. itse tietää miten päin kuuluu...
mitä te täältä kyselette..?
teillä on siis niskaveto, ja kakkosella on kitalaessa sellainen muovi, AIVAN ERI RAU`DAT: kakkonen on varmaan itse Porvoosta!!?
itselläni oli raudat 15 v sitten.. joten on saattanut muuttua.
ovat kaikki erilaisia! Jos siis kitalakiraudat osaa laittaa, ei kannata naureskella niskavetoa laittaville. Meillä nyt on hyvä tovi kulunut jo noista ajoista, mutta MUISTELISIN, että ylöspäin niiden rautapiikkien mieluummin kuuluisi mennä kuin alaspäin...
meillä ainakin tuli tarkat ohjeet piirroskuvien kanssa, oikein rautalangasta väännetyt ( siis ohjeetkin.-))
Mulla on ollut samanlaiset. Pieni ruksi ylöspäin ja sitten vain tähdätään päät niihin pidikkeisiin takahampaissa. Ei tunnu ollenkaan hyvältä juu mutta niihin täytyy vain tottua :)
Siinä oli keskellä merkki jonka piti tulla ylöspäin :)
Jos aloittaja olisi otsikoinut oikein niin maaailma olisi jo pelastunut!
Mulla on yöraudat vaan sen takii kun mun leuka on liian takana niin se haittaa mun purentaan. Mulla on semmonen päähän laitettava "panta" ja sit ne raudat. Niitä ei ees pysty laittaa väärinpäin :D