Olen lihava ja mulla on NÄLKÄ!
Mitä teen näiden massojeni kanssa?! Apua!
Aamiaiseksi söin rasvattoman ananasviilin. Ehkä sitten taas päivälliseksi vasta jotain. Ja silloinkin ihan liikaa kun nälkä on kasvanut jättisuureksi..
Ajattelen kokoajan ruokaa! Olen kokeillut sitäkin että syön usein ja vähän. Kuitenkin päivällisellä otan lisää ja lisää ja lisää.. olen ruokaholisti illalla.
Tuntuu että tukehdun ihroihini, painoindeksi 30!
Kommentit (8)
sitten syöt kamalassa nälkäkurimuksessa kaiken minkä irti saat.
Itse koitan päästä takaisin hyvään kuntoon ja olenkin hyvässä vauhdissa, koon 40 vaatteet laitoin juuri pois käytöstä.
Tämän päivän ruoat:
-aamupalaksi kaurapuuroa raejuustolla
-lounaaksi tonnikalasalaattia ja raejuustoa
-välipalaksi omena tai banaani
-päivällikseksi on jauhelihatortilla, jossa myös sipulia, papuja, kurkkusalaattia ja jalapenoja
-treenin päälle palautusjuoma
-iltapalaksi mustikkarahkaa tai kahden munan munakas.
Kuten huomaat, en näe nälkää. Treenaan salilla 4-5krt/vko.
mutta myös kulutat sen mitä syöt. niin normaalt ihmiset tekee, niin kuuluu tehdä.
noin järjettömän vähän. Silloin käy juuri niin, että syö illalla järjettömän paljon ja lihoo. Opettele syömään järkeviä annoksia tasaisin väliajoin.
Esim:
- aamiaiseksi lautasellinen kaurapuuroa, lasi maitoa, ruisleipäviipale jonka päällä kinkkua ja jokin hedelmä.
- lounaaksi vaikka uunissa paistettu kanafile, vähän tummaa riisiä ja runsaasti kasviksia.
- välipalaksi hedelmä ja puoli purkkia raejuustoa
- päivälliseksi lautasellinen jauhelihakeittoa, lasi maitoa ja runsaasti vihanneksia
- iltapalaksi lasillinen maitoa ja ruisleipäviipale, jonka päällä juustoa.
Voit siis hyvin syödä näin paljon ja laihdut silti.
Ei se ole mikään sairaudentila. Jos haluat laihtua, sinun on kestettävä nälän tunnetta.
Mainitsit avauksessa rasvattoman ananasviilin. Mitä se on? Joku valmistuote? Paljonko sokeria, lisäaineita? Jos vain voit, niin tee mahdollisimman paljon syömästäsi ruuasta itse. Silloin voit paremmin hallita rasvan ja sokerin määrää, ja saat mieleistäsi, hyvänmakuista ruokaa. Vihanneksia, juureksia, hedelmiä, hyviä rasvoja, kuitupitoisia viljoja, liikuntaa.
Oletko miettinyt mihin olet koukussa - sokeriin, rasvaan, siihen, että saat laittaa jotain suuhusi? Miksi syöt liikaa? Olet holisti, niinkuin sanot, ja katkaisu ON vaikeaa. Vrt alkoholistit ja narkkarit. Sinun täytyy vain kestää se. Ajattele sitä, miten itsetuntosi kasvaa, miten iloinen voit olla itsestäsi kun et koko ajan mätä suuhusi jotain! Tsemppiä!
13: nälkä ei ole mikään tunne, vaan perustarve. Onko sulle väsymys ja kipukin vaan tunne? Aivan samoin kuin ihminen ei voi taistella unta vastaan, vaan nukahtaa kun on riittävän väsynyt, niin myöskään nälkää vastaan ei voi taistella. Sitä on opittava kunnioittamaan ja sietämään, muttei kieltämään.
Ap, sullahan ei oikein näytä olevan käsitystä edes perusasioista. Sähän pääset painoindeksisi perusteella heti kunnan/kaupungin painonhallintaryhmiin sekä varmasti saat lähetteen ravintoterapeutille. Mitäs, jos alkaisit purkaa tätä ongelmaasi tätä kautta? Koska mä en usko, että sä yksin pärjäät, ainakaan tuolla tavalla mitä nyt yrität edetä. Se johtaa siihen, että sekoitat elimistösi perusteellisesti, lihot entistä helpommin, susta tulee tunneherkkä ja petyt itseesi jatkuvasti, ja kohta sua alkaa väsyttää ja masentaa. Puhumattakaan siitä, että jos jatkat kuten nyt, niin sähän et voi juuri koskaan käydä kenenkään kanssa kahvilla tai osallistua sellaisiin sosiaalisiin tapahtumiin, joissa syödään jotain. Siinä samalla lähtee elämästä paljon mukavaa, eikä se kuitenkaan laihduta sua yhtään.
Joten mitäpä, jos pirauttaisit sun lääkärille/terkkarille, ja pyydät päästä noihin ryhmiin?
Rasvasieppari auttaa?