Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos kaupungin säästöille!

Vierailija
13.10.2009 |

Koin aika hurjan kokemuksen eilen. Olen koulutukseltani luokanope, mutta nyt opiskelen lisää ja teen sivussa opettajan sijaisuuksia (rahoitan opiskeluja siis).

Olen ollut opettajana 5 v. Mulla on ollut luokkia, joissa on integroituna erityisoppilaita (on mennyt ok, lähinnä ollut ylimääräistä levottomuutta luokassa). Olen nyt sijaisena opettanut pari kertaa erityisluokkaakin (joissa on ollut ehkä 6-8 oppilasta ja aika hyväkin työskennellä). (Tuo integrointi tarkoittaa siis sitä, että tavallisessa luokassa on seassa erityisoppilaita, 1-2 avustajaa).

Eilen olin luokassa, missä oli 29 oppilasta, 6-luokkalaisia, yksi tyttö, monta integroitua erityisoppilasta, 2 avustajaa. Mun piti olla 2 päivää.

Ekalla kaksoistunnilla jo meinasi tulla ruumiita. 2 oppilaalle tuli riitaa luokan poikki (!). Satuttiin olemaan teknisen työn luokassa,ikävä kyllä. Toinen riitapukareista heitti metallisella kulmaviivaimella toista ja toinen vastasi metallisella painavalla höylällä. (Osaan tehdä puutöitä, olen itsekin ollut niissä yläasteella ja sen jälkeen tehnyt itse muutaman huonekalun & nukkekodin.) Kehenkään ei osunut, mutta läheltä viuhui. Heittäjät jäähylle, avustajat sinne selvittämään, ja toinen sai sen verran pulttia vielä, että passitettiin kotiin.

Sitten oli äidinkieltä, mikä meni jotenkuten, ja osa oli muualla, koska heidän äidinkieli ei ole suomi.

Huom! kaikki yksilöt mitä tässä mainitaan olivat ns. kantasuomalaisia. Ja tämä ei silti tapahtunut missään itä-Helsingissä, vaan ihan hyvämaineisella alueella lännessä.

Sitten liikuntaa. Mentiin saliin, piti pelata lentistä. Ja mun niskaani hyppäsi puolapuille yksi iso poika (lähes mun mittainen ja isompi kropaltaan) ja kaaduin polvilleni lujaa. Polvi auki (mulla oli shortsit), nilkkoihin sattui paljon. Lähdin terkalle ja paikattiin verinen polvi. Sanoin etten voi kunnolla kävelläkään. Lähdin siis lääkäriin ja kotiin, saikkua on ja kiitos päättäjille.

Opiskelen sitä varten, että voisin tehdä opetusmateriaaleja ja se taitaa olla terveydelle parempi työ...

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Integraatio voi kuulostaa kauniilta paperilla, mutta voi pahimmillaan olla tuota.

juuri niitä integroituja?

Terveisin integroidun lapsen äiti ja ope itsekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän