Lue keskustelun säännöt.
Kenenkään mies ollut masentunut? Miten sairaus näkynyt?
12.10.2009 |
Miten mies on oireillut? Meillä syyttää mua ja parisuhdetta kaikesta pahasta olostaan. Entä miten helposti mies hakenut apua tilaansa? Meillä kun ei suostu hakemaan, koska ei ole mielestään masentunut, vaan ongelma on parisuhteessa. En tiedä, mitä tehdä...
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
...mies ja ollut masentunut. Miehesi voi olla myös ahdistuntut (usein ollaan molempia).
Olenkin jo muutamalle muulle vastannut liittyen masennukseen. Siitä selviää, mutta tukea tarvitaan.
Katso vaikka http://www.tohtori.fi/?page=4569272 tai googlaa masennuksen oireita, niin huomaat, että diagnoosi voi olla laaja ja sairaus ilmenee monin tavoin. Oireilua on monenlaista.
Kun kysyt oireita niin vastaan. Toiv. miehelläsi ei (vielä) ihan näin paha tilanne.
(Itse olin sen verran pohjalla, etten pannut yhtään vastaan apua, menin hoitoon). Tosin myös tajusin, että en ole ollenkaan entiselläni. Mulla sairaus ilmeni mm. En päässyt sängystä ylös, jos pääsin, menin sohvalle lepäämään. heräilin ahdistuneena öisin useita kertoja yössä kuukauden ajan, hikoilin, en jaksanut raapia jos kutitti, minut piti pakottaa suihkuun, vessaan menin viime hädässä. en vaihtanut vauvalle vaippaa moneen tuntiin, vaikka tiesin, että isot pissat on. Elämänhaluni katosi, minua ei olisi yhtään haitannut vaikka olisin saanut tietää kuolevani seuraavana päivänä, koska elämälläni ei oikein ollut merkitystä. Iltapäivisin mieli koheni niin, että söin ja hain postin. Kuukauden kuluttua aloin lääkityksenkin ansiosta pikkuhiljaa päästä tolpilleni, normaalitoiminnot palasivat ja puolen vuoden- 9 kk kuluttua olin jo jotakuinkin terve myös henkisesti.
Koeta saada miehesi hoitoon, jos on masentunut, niin tilanne vain pahenee ja hoito + toipuminen on sitä vaikeampaa. Kerro vanhemmillenne, onko miehelläsi veljeä, joka voisi auttaa? = "pakottaa hoitoon".