Miten usein teidän kouluikäiset saa yökyläillä?
Meillä on toka- ja kolmasluokkalaisilla nyt todella suuren luokan yökyläbuumi. Joka viikonloppu pitäisi joko itse päästä yökylään tai kaveri meille yökylään. Lisäksi nyt syyslomalla tahdotaan yökyläillä puolin ja toisin.
Itse olen katsonut, että joka toinen viikonloppu olla ollaan omalla poppoolla, eli max joka toinen viikonloppu saa lapset yökyläillä tai meille tulla muiden lapsia yökylään. Noin muuten saava kyläillä liki päivittäin, mutta yökyliä vähän rajoitan. Mites muilla?
Kommentit (15)
Joskus väsyttää työviikon jälkeen niin, että tahtoo päästä mahd. helpolla ja silloin ei oteta yökyläläisiä.
Itse ajattelen asian juuri päinvastoin. Ruokaa yms. tulee samalla vaivalla yhdelle lisäsuulle ja lapsella/lapsilla tekemistä riittää kun on kaveri - ei niin helposti synny keskenäänkään nitinää asioista. :)
Meidän lapset eivät ole halunneet yökyläillä kavereillaan, sukulaisissa ovat sitten kyllä melko ahkerasti.
mutta varmaan tässä syksyn mittaan tuokin villitys alkaa. Mummolassa kyllä on ollut ilman vanhempia yksikseen mutta ei vielä muualla.
En jaksa ylimääräistä showta joka tulee yömyöhään kikattamisesta ja meluamisesta. on neljä omaakin tenavaa, lisälapsia ei kaivata yöt rauhotetaan nukkumiseen. Nykyajan hömpötystä tämäkin että kaiken pitäisi olla niin extraa lapsille vanhempien jaksamisen ja perhe-elämän rauhallisuuden kustannuksella.
Tässä se nähdään. Kun tenavia väkätään tuollainen määrä - ei enää riitä kiinnotusta muihin lapsiin.
Tee itse omat muksusi ja seuraa heille äläkä kuvittele että jollain muulla kiinnostaa sinun hemmoteltu mukelosi ja hänen viihdyttäminen. Ei aikuiset ole mitään lapsen viihdyttäjiä eikä omaa perhekokoa tarvii mitoittaa sen mukaan kuinka paljon jaksaa MUITTEN lapsia.
se vituttaa kun ootte mielellänne neuvomassa sopivaa perhekokoa kun itse ette oo jaksaneet enempää ja mukavuudenhalusta tyytyneet yhteen kahteen. Pääsitte varmaan helpolla silloin kun mukelo oli pieni jolloin saitte katsella säälivästi naapurin nelilapsista perhettä. Nyt kun oma mukelo on kouluikäinen niin sepä ei viihdykään kotona vaan tylsistyy ja turhautuu ja on työntymässä koko ajan muitten himaan seurankipeänä. Meillä ei muksut kaipaa yökyläkavereita kun päivisin käy jatkuva trafiikki, mutta näitten ainokaisten vanhemmat on työntämässä kakaraansa harva se vkl yökylään kun lapsi ei viihdy kotona ilman ikäseuraa.
Tällaiset ylikireät suurperheen äidit ovat meidän suloisen ainokaisen seuraan työntämässä lapsiaan. Olisit pitänyt sitä alaluukkua välillä suljettuna, niin sunkin elämä olisi yhtä auvoista ja ihanaa kuin meidän elämä on.
auvoiselta ainokaisten elämä. Vitun itsekkäitä hemmoteltuja paskoja jotka kiertää kylästä toiseen kaverilta toiselle. Nähty niin monia että sanoa voi. Kotona on niin vitun tylsää. Meillä on peliporukat ja kaverit omasta takaa eikä tarvi omia tenavia työntää vkl toisten riesaksi.
.. mennä suurperheen kotiin. Kärsii melusta ja huudosta ja sotkusta. Meillä seurustellaan, matkustellaan (viimeksi kesäkkä Nykissä) ja koulu mnee kuin tanssi. Opekin sanoi, että on 'ilo olla opettajasi'. Ottaa aina muut huomioon eikä ole räyhäri vaan tasapainoinen lapsi.
itse harrastin sitä neljäkymmentä vuotta sitten ahkeraankin - luulisin että tässä välissä sitä oli omaa lapsuuttani vähempikin!
Tässä se nähdään. Kun tenavia väkätään tuollainen määrä - ei enää riitä kiinnotusta muihin lapsiin.
En itsekkään lapsena harrastanut yökyläilyä.
En todellakaan koe sitä tarpeelliseksi. Olen huomannut, että vanhemmilla on tarve saada sitä omaa-aikaa ja siksi ovat niin innokkaasti lähettämässä lapsiaan kylään.
Toinen yökyläilevä ryhmä on yksinäiset "ainokaiset" jotka haluavat seuraa.
ihan joka viikonloppu kuitenkaan. Mutta yleensä saavat mennä yökylään tai meille voi tulla ellei ole jotain erityistä meneillään. Meillä kolme lasta, tuleehan siitä tietysti ylimääräistä hommaa ja tohinaa mutta kuulunee elämään.
jos olen sen verran pirteä että sillä hetkellä jaksan lisälapsen. Joskus väsyttää työviikon jälkeen niin, että tahtoo päästä mahd. helpolla ja silloin ei oteta yökyläläisiä.
Meidän lapsi pääsee yökylään muualle jos heidän vanhemmille sopii ja jos lapsella itsellään ei mitään tärkeää muuta menoa ja jos ei ole väsynyt jne.
Jos noi kriteerit täyttyy, niin voi yökyläillä useinkin. Viime kesänä kun pidin 6 vko kesälomaa, niin yhtenä viikkona meidän esikoinen oli 2 x muualla yökylässä ja 2x oli kaveri meillä. Eli siis jatkuvaa kyläluutaamista.