Ei HELVETTU!!! Pksta hakemani lapsi oli
aivan litimärkä kun ei olleet kumppareita "komentaneet" pukemaan, sukat sai puristaa vedestä, kurahanskojen alla ei ollut mitään ei myöskään kurahousujen!! ainoastaan lyhyet kalsarit siellä alla ja paljaat sormet.
Vaikka lapsella on niin sisähousua kuin välikausihousa mitä jättää alle, samoin kuin sormikkaat tai välikausirukkaset.
Olisi edes ollut ilman kurakamoja nuo vk-vaatteet päällä (ovat vedenpitäviä), mutta että noin.
Arvatkaa oliko muksu jäässä???
Pakko sanoa aamulla asiasta, on tuo sen verran paha moka pistää lapsi ulos räntäsateeseen ja tuulen tuiverrukseen mittarin näyttäessä +5 astetta jos sitäkään paljaat kintut ja kädet vuorettomien kurajuttujen alla://
Kommentit (59)
vali vali vali vali vali vali vali..huoh ja vielä vali
Pitäkää ne lapset kotona niin saavat varmasti vaatimaanne huolenpitoa. Tai kokeilkaa edes viikon verran millaista pk:n arki todellisuudessa on. Ap:n tapaus on kärjistetty ja hänen kertomuksensa tapaisia ei saisi tapahtua :-( Laittakaa ne vaatteet lokeroihin joista ne löytää, turha tunkea esim. villasukkia reppuihin piiloon.
hoitajat eivät sitten tarkistaneet mitä lapsi oli pukenut ja eräänkin kerran pakkasella haalarin alla oli vain t-paita,ei vaippaa (pissat jäätyneet kiinni) ja ties mitä,märät villasukat ym. Sitten kerran rohkenin sanoa kun oli ne jäätyneet märät sukat jalassa,että voisivatko he katsoa mitä lapsi pukee päälleenm,ettei ymmärrys riitä ottamaan varasukkia jos aamulla kastuneet ovat lokerossa valmiina ja voitte arvata mikä sota siitä syttyi,hoitajilla ei kuulemma ole aikaa laittaa sukkia ja muita märkiä kuivureihin--siis mitä hel!
Kuitenkin kyseessä joku, joka on jo isojen puolella ja siksi ei kehtaa laittaa ikää.
Paras olisi jos ap:n lapsi olisi jo eskarissa ja ei saa itse suuta auki pihalla.
Minä olen eskarinope ja opetan lapset hyvinkin omatoimisiksi, mutta silti katson mitä he laittavat päälle. Minä olisin soittanut tuosta heti päiväkotiin.
Siis IHAN SAMA minkä ikäinen lapsi, päiväkodin hoitajien PITÄÄ pitää hoitolapsista hyvää huolta! Jos jossain hoito on noin huonoa, niin VALITTAKAA ja nopeasti!
toppatakin helma tungettu kurahousujen kauluksesta sisään (ei henkselimalli)ja vuorellisten kurahousujen alla vielä toppahousut. Tyttö oli pahalla päällä ja sanoi että oli surullinen päivä ton pukemisen takia kun tarhantäti pakotti noin laittamaan.
Ei ainakaan paleltunut:D Ehkä tuo oli tarkoitettu kommentiksi "tuokaa tavalliset vuorettomat henkselikurikset".
Tämä on taas tätä nykyajan meininkiä, että lapsen tulisi jo kolmevuotiaasta lähtien mieluiten toimia kuten aikuinen.
Eskarilaisetkin ovat 5-6 vuotiaita. Näilläkin lapsilla on kokemusta enintään viidestä syksystä ja talvesta, joten on aikamoinen tehtävä osata pukeutua aina sään mukaan ilman apua. Eihän se onnistu aina aikuisiltakaan. Saati sitten pienemmät lapset.
Jos minun lapselleni olisi käynyt samoin, nostaisin asiasta varmasti haloon. Mitä varten ne hoitajat siellä tarhassa ovat, elleivät juuri lapsia hoitamassa (pukeminen, syöminen, lepo, leikki)?
Muttei hyväksyttävä. Siis jos sisällä on täti pukemassa ja yksi ulkona valvomassa. Sisällä oleva täti on saattanut joutua esim. pesemään kakkoja tmv., jolloin on ollut poissa eteisestä hetken. Sinä aikana lapsi on itsenäisesti pukenut kuravaatteet. Ulkona oleva taas on katsonut, että lapsella on kurikset päällä, hyvä.
Minkä ikäinen lapsi on? Onko yrittänyt sanoa, että on kylmä? Onko palellut, onko silloin tarkistettu mitä kuravaatteiden alla on?
aina silloin tällöin, ja antoivat myös lapsen pukea itse...
Kerran sitten myös rohkenin kysellä, etteikö joku ihan oikeasti voisi katsoa, mitä tämä pukee päälleen...
Tuloksena pienimuotoinen "sota".
Kun olin niiiin huono äiti, että kehtasin kakarani sinne viedä heidän päiväänsä pilaamaan. =D
No, silloin ei kyllä naurattanut.
Nytkyään emme käy siellä enää, sen muutoksen jaksoin ajaa läpi.
Tämä on taas tätä nykyajan meininkiä, että lapsen tulisi jo kolmevuotiaasta lähtien mieluiten toimia kuten aikuinen.
Eskarilaisetkin ovat 5-6 vuotiaita. Näilläkin lapsilla on kokemusta enintään viidestä syksystä ja talvesta, joten on aikamoinen tehtävä osata pukeutua aina sään mukaan ilman apua. Eihän se onnistu aina aikuisiltakaan. Saati sitten pienemmät lapset.
Jos minun lapselleni olisi käynyt samoin, nostaisin asiasta varmasti haloon. Mitä varten ne hoitajat siellä tarhassa ovat, elleivät juuri lapsia hoitamassa (pukeminen, syöminen, lepo, leikki)?
Lapseni pk.ssa kyllä vahtivat. Useampi täti on sisällä katsomassa pukijoiden perään ja auttamassa ja ainakin yksi täti istuu eteisessä ja tarkastaa kaikkien ulosmenijöiden päällysvaate- ja kenkätilanteen.
Ja aivan älyvapaata on väittää, että pienten esim. alle 3-vuotiaiden annettaisiin pukea itse ilman valvontaa. Toki pukevat itse, mutta ainakin meidän pk:ssa hoitajat laittavat vaatekasat lapsen eteen ja auttavat tarvittaessa. Ohjeistavat myös eteisen seinän ilmoitustaulussa, että esim. nyt olisi jo hyvä tuoda villasukat kumppareiden sisään ja välikausihaalarin alle fleeceasua tai villapukua jne... (on paljon ihmisiä, jotka selvästi eivät oikeasti TAJUA kuinka kylmä noille pienille tulee ulkona, joten siksi ihan hyvä että ohjeistavat)
Lisäksi itse sanoin juuri noin kuukausi sitten eskarilaisen opelle, että katsoisivat hieman, mitä poika vetää päälleen, sillä todella pahalla ja kylmällä säällä pojalla oli vain bokserit välikausihousujen alla!! Oli vetäissyt farkut/collegehousut pois kun tädit olivat ohjeistaneet, että ulkoiluhousut jalkaan kaikille :-) Meidän poika 6v ainakin tarvitsee kyllä vielä tarkat ohjeet, tai lähtisi näilläkin keleillä vielä ilman pipoa/hanskoja ja vetää vain takin paidan päällle, vaikka tarvitsee esim. fleecetakin alle....
Itse ap:n asemassa nostaisin kyllä metelin moisesta, tuohon on jo liki hengenvaarallista vetää melkein alastomana, siis ohuilla kurahousuilla, kun esim. täällä tampereella on tänään ollut joku +2 ja jäätävä tuuli!!
En edelleenkään aio kertoa lapseni ikää (ähäskutti), koska se ei ole tässä purkaukseni se POINTTI! Hienoa että suurin osa kommentoijista on sen verran fiksuja ihmisiä että tajusivat sen pointin:)
Mua kyllä korpeaa edelleen tää juttu, saunan lämmöstä kömmin tähän jäähdyttelemään ja sielläkin asia ärsytti:/
Kun kyselin lapselta asiasta aiemmin illalla niin hän kertoi että siinä pukemistilanteessa oli ***** ja ***** eli 2 ryhmän omaa työntekijää eli ei voi laittaa senkään syyksi että vain 1hlö olisi siinä ollut 20 lapsen kanssa tai joku sijainen.
Mitenkäs te muuten ottaisitte asian siellä pkssa esille? Etten vain puhuisi ohi suuni, mutta aion kyllä sanoa ihan suoraan että oli todella paha moka!
Ap
Meidän lasten päiväkodissa ollaan tosi tarkkoja pukeutumisesta.
että mielestäni jo pieneltä voi vaatia, että pukee itse. MUTTA ei voi vaatia että pieni tietää MITÄ pukee. Eli hoitajien on valvottava että lapsi pukee itselleen asianmukaiset varusteet!
Ja ne "ylinopeat tapaukset" jotka ovat valmiina, kun itse ehtii eteiseen... Meillä on tapana tarkistaa heidät ulkona. Eli konkreettisesti kurkataan ulkovaatteiden alle ja saappaiden sisään. Jos vaatetta on liian vähän tai ei esim. sukkia lainkaan, lapsi lähetetään takaisn sisälle pukemaan!
Päiväkodeissa oltiin todella huolimattomia tuon pukeutumisen suhteen.
ei todellakaan tule välttämättä kertomaan jos on kylmä sillä mielenkiintoiset leikit painavat enemmän! Huomaa kyllä kylmyden mutta ei anna sen häiritä ennen kuin sormet ja varpat niin kohmeessa, että alkaa sattua. Valittaisin ankarasti jos pkssa ei yhtään katsottais mitäpäälleen siellä pukevat. Kyllä he ovat vastuussa kelin mukaisesta pukeutumisesta siellä oli sitten ikää alle tai yli 2v!
se, etät hieman karaisee itseään (ja lapsia) ja vähän joskus paleleekin. Huomattavasti yleisempää on kauhea lasten ylipukeminen.
Sori nyt mutta mitään vastustuskykyä ei synny kylmettymisestä ja palelemisesta. Yleensä käy ihan päinvastoin.
voisin jo nähdä ip-lehtien otsikot "LAPSI PÄIVÄKODISSA PUETTU PELKKÄÄN KURAHAALARIIN ULKONA"
Kintaat, ei kinTTaat.