Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menkat ja masennus

Vierailija
12.10.2009 |

Onko kellään muulla todella voimakasta masennusta menkkojen aikaan?

Musta tulee perinteinen pms-hirviö oviksen aikaan, saan mielettömiä kilareita aivan mitättömistä syistä ja itse menkkojen aikaan sitten mieleni ruoppaa sellaisissa pohjamudissa ettei tosikaan :(.

Minulla ensimmäisen raskauden alettua hormonit ovat heiluneet todella raivokkaasti, eikä helpotusta tunnu löytyvän seitsemän vuoden ja neljän raskauden jälkeenkään :(.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi viikkoa kuusta oikea hirviö ja menkat vetää ihan pohjamutiin. Oikeanlainen yhdistelmäehkäisy saattaa auttaa, tai sitten mielialalääkkeet (pieni annostus) käytettyinä vain tiettyinä päivinä kuusta. Itse olen menossa aiheeseen erikoistuneelle gynelle ensi viikolla, joten en osaa vielä auttaa tämän enempää :(

Vierailija
2/7 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset nyt yleensä perustelee ihan mitä vaan kukkua sillä, että sattuu olemaan kuukautiset, pms, raskaana, juuri synnyttänyt, pienen lapsen valvottama, menopaussi jne.

Osta kuule iso sipsipussi, jättisuklaalevy ja puolentoista litran colapullo ja syö/juo ne. Kyllä se siitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kuule iso sipsipussi, jättisuklaalevy ja puolentoista litran colapullo ja syö/juo ne. Kyllä se siitä!

Toiselta vastaajalta kysyisin, että missä on aiheeseen perehtynyt gyne?

Vierailija
4/7 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menkkojen aikainen masennus on aivan kamalaa. Pahimpina päivinä en pääse edes ulos, vaikka lapsia pitäisi ulkoiluttaakin.

Vierailija
5/7 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja Olkinuora lienee aika pätevä ja tunnustettu naistentautien erikoislääkäri (eikö hän tee jotain hedelmöityshoitojakin tms.), ja hän on vastannut Kotilääkärin tms. kysymyspalstalla niin asiantuntevasti pms-oireista kysyneelle, että luotan, että ei naura mua ulos vaan osaa auttaa :) Olkinuoralle siis olen menossa, joku vanha mieslääkäri arvauskeskuksessa ei varmasti ottais vakavasti. Olkinuora ottaa vastaa ainakin Helsingin Mehiläisessä (Ympyrätalo ja Forum). Jonot hänelle ovat parin-kolmen kuukauden luokkaa.

Ja sinä joka puhuit niistä sipsipusseista, niin anna olla. Mulla ainakin oireet ovat myös niin fyysiset, että hankala niitä on itselleen vain kuvitella ja limppapulloilla poistaa. Esim. rinnat ovat niin arat, että jo niiden olemassa olo särkee, ei tartte hipaistakaan. Ja tätä siis sen 2 vkoa kuusta.

Vierailija
6/7 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan varata myös hänelle aikaa!

Vierailija
7/7 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule kertomaan kokemuksesta sitten :)!

Ap