Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Avaimet Käteen-talon rakennuttaminen aina kallista?

Vierailija
12.10.2009 |

Eli paljon kalliimpaa kuin jos rakentaisi talon itse? Onko kokemuksia tai täyttä faktaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Älvsbytaloa ei lasketa tähän keskusteluun mukaan. Sen sijaan kaikki muut valmistalot kyllä.

ap

Vierailija
2/8 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu mistä roikkuu. Köyhälle ja/tai tietämättömälle kaikki tulee kalliiksi. Ja Älväriä kehuneelle että onneksi ihan laatuakin jo saa samaan hintaan. esim. Kastelli ja Helmitalot, löytyy laatat ja tukeva betonilaattapohja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin kalliiksi tullut, asuinneliöitä 135 (kerrosala 165), laskin että maksoi n. 1500 €/neliö. Mielestäni halpaa kun ei tarvinnut itse tehdä kuin pohjatyöt!! On hyvälaatuinen talo.

Meillä tutut rakensivat laatikkotalon itse ja heillä alkoi maksaa SAMAN VERRAN kuin meillä. Muuttivat sisään samanaikaisesti eikä talo ollut vielä valmiskaan ja silti maksanut yhtä paljon.

Luulen että kun rakentaa itse tulee ehkä helposti hankittua kaikenlaista "hukkatavaraa" ja turhuuksia joita ei sitten tarvitakaan?

Vierailija
4/8 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki kaikki on ihan peruslaatua sisustus, ei mitään luxusta. Itse rakensimme herkuilla 150 neliöisen Kastellin, teimme itse paaaljon. Ja loppuhinta ei ollut mitenkään erityisen halpa verrattuna niiden tavis avaimet käteen paketteihin. Voisin harkita niitä itse jos lisäävät valikoimaa...

Vierailija
5/8 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltais ilman muuta otettu avaimet käteen -talo, jos se olisi ollut mahdollista. Mutta ne talot on melko pieniä, ja meillä taas työpaikka on kotona, joten pitää olla kunnon työtilat ja huoltotilat niiden normaalien asuintilojen lisäksi. Siitä kertyy neliöitä niin paljon, että itse rakentaminen oli ainoa vaihtoehto. Onneksi noita elementtejäkin saa ihan mittatilaustyönä, joten jotain helpotusta sentään pitkästä rakentamiseen verrattuna.

Siinä on varmasti erona juuri tuo, että avaimet käteen -talosta ei jää itselle mitään hukkatavaraa, eikä sitä sinne talotehtaallekaan juurikaan jää, kyllä ne niin hyvin pystyy optimoimaan materiaalien käytön.

Samoin pienestä mallistosta johtuen suunnittelukulut ovat minimaaliset. Muutoksia niihin malleihin ei voi juurikaan tehdä, joten avaimet kätee -talo kannattaa nimenomaan silloin, kun ei kaipaa mitään muutoksia. Muutokset ja lisävarusteet maksaa niin paljon, että jos niitä alkaa haalimaan, niin pian hintaa kertyykin enemmän kuin itse rakentaen. Mutta ne perusmallit on tosiaan edullisia ja hyvinkin kilpailukykyisiä hinnoiltaan.

Vierailija
6/8 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Honkataloillakin oli 120m2 n 160000€ (+ tontti, liittymät, maatyöt, perustat, piha ja autotalli). Eli vähän yli 200k€ sais perustorpan, suunnilleen sama menee vaikka itsekin tekisi, n 1700€/m2 saa varata nykyään itsetehdyllekin hintaa (jos ei ole omaa metsää, suhteita rautakauppaan ja ilmaista työvoimaa käytössä)

t 2 taloa rakentanut

Vierailija
7/8 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistalot ovat pikemminkin ehkä hieman halvempia kuin monet pitkästä tavarasta rakennetut. Sen sijaan rakenneratkaísut ovat monesti heikompia (esim. puurossipohja). Kuitenkin esim. 60 - 80-luvun taloihin verrattuna laadukkaita.

Vierailija
8/8 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ehkä se ei olekaan. Tiedän monia jotka ovat kuvitelleet meidän talon kalliimmaksi rakennuttaa kuin mitä se itseasiassa olikaan. Meidän neliöt tulivat maksamaan vain 1400 €. Designtalo kyseessä, ei rossipohjaa vaan betonilaatta. En voisi kuvitella miten itserakentamalla saisi tuota neliöhintaa tuosta alemmaksi millään?