Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko jättäneet tietoisesti antibioottikuurin ottamatta?

Vierailija
12.10.2009 |

Tässä on nyt reilu viikko flunssaa takana ja nyt oireista tiedän että olen saanut jälkitautina poskiontelontulehduksen.

Hakeako kuuri vai ei? Onko teissä ketään joka on itsehoidolla saanut vaivan pois päiväjärjestyksestä? Lima alkaa nyt irrota, höyryhengituksen ja lämpimien hauteiden avulla, mutta kauanko menee aikaa paranemiseen?

Saan herkästi ärhäkän hiivatulehduksen antibiooteista vaikka söisin maitohappobakteereja ohessa ja siksi en mielelläni kuuria aloittaisi.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yhteen aikaan aina nuhan "jälkitautina" poskiontelotulehdus mutta kun kokeilin työkaverin innoittamana tuota "sarvikuonoa", niin siihen jäivät poskiontelotulehdukset! Olen tuon jälkeen satunnaisesti käyttänyt kannua nuhan aikana ehkä kaksi kertaa mutta viimeiset 6 vuotta on mennyt ilman tulehduksia.

Vierailija
2/15 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan puoskaroin aina itse..

poskiontelotulehdus parani kyllä,mutta meni aika pitkään ennenkuin olin kunnossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta keuhkoperäisen tulehdussairauden takia määrätyn antibioottikuurin väliin jättäminen johti astmaan.

Vierailija
4/15 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai poskiontelontulehdukseen välttämättä antibioottikuuria tarvittaisi. Itse en syö antibiootteja kuin pakon edessä ja varmaan sun tapauksessasi odottelisin muutaman päivän ennen lääkärille menoa.

Vierailija
5/15 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen myös kuullut että poskiontelontulehdus paranee ilman antibioottejakin. Mutta kauanko on järkevää yrittää kotikonsteilla ettei mene pahaksi?

Paineen tunnetta otsassa ja poskessa on ollut jo 3 päivää. Olen yrittänyt saada limaa irtoamaan jotta helpottaisi mutta aika sitkeässä tuntuu olevan.

ap

Vierailija
6/15 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen ja toissapäivänä paineen tunnetta jne, ihan selvä poskiontelontulehdus. Sain sen lähtemään syömällä 5 valkosipulinkynttä :) Vähä freessasin pannulla ja sit ruuan sekaan. Eilisen haisin karmivalle, mutta tepsi!

Vierailija
7/15 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki pitkittyneet yskät ovat käytännössä keuhkoputkentulehduksia eikä niihin läheskään aina kannata ottaa antibiootteja. Mä välttelen niitä viimeiseen asti mm. siksi että ne mullistavat elimistön bakteerikannan kuukausiksi. Jos tauti ei ole kuolemaksi, antibiooteista on elimistölle enemmän haittaa kuin hyötyä.

Enkä siis ole syönyt antibiootteja aina, vaikka olisinkin saanut reseptin. Sama pätee muihin lääkeresepteihin.

Mutta lääkärihän viime kädessä osaa arvioida sun tilanteesi parhaiten. Konsultoi lääkäriä.

Vierailija
8/15 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen keuhkoputkitulehdukseen tarvinnut ja syönytkin antibiootit, kun kuume alkoi olla kova, olo ihan vetämätön ja yskin verta. Poskiontelotulehdukset on parantuneet aina itsestään, vaikkei välillä siltä olisi tuntunutkaan. Esim. pelkästä pitkittyneestä yskästä en mene lääkäriin ollenkaan.

Vierailija
9/15 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katson nyt vielä tämän päivän mille tämän alkaa.

Meilläpäin ainakaan kunnallisesta ei sen kummempaa palvelua heru kun resepti kouraan ja näkemiin...

Vaihtoehtoisista keinoista ei ainakaan tähän mennessä ole jutun juurta löytynyt.

Kokeilen kyllä tuota valkosipulireseptiä jos jollekin se on auttanut!

Vierailija
10/15 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lääkäriltä ohjeet hakea homeopaattista lääkettä siihen ja , tadaa seuraavana päivänä oireet loppuivat! Sori mutta en muista homeopaattisen lääkkeen nimeä.

Vierailija
11/15 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssat menee aina keuhkoihin, mutta kyllä ne siitä paranevat viikossa parissa.

Lapsille en myöskään syötä turhia kuureja. Suurin osa esim. korvatulehduksista paranee ilmankin. Varmuudenvuoksikuureja meillä ei ole koskaan syöty vaikka muutaman kerran on resepti annettukin.

Vierailija
12/15 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekista saatavaa huuhtelukannua.

ainakin täällä auttanut joka kerta.

Vierailija
13/15 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä mulla oli viimeks poskiontelontulehdus. Ei ollut hirveen paha, mutta kun sitä oli kestänyt noin 3 viikkoa ja mulla oli muusta syystä lääkäriaika, niin mainitsin siitä lääkärille. Sain antibioottikurin, jonka söin, mutta oireet jatkuivat. Käytin sarvikuonokannua ja muutaman viikon sisään tulehdus hellitti. En tiedä johtuiko parantuminen antibiootista vai sarvikuonokannusta vai jostain muusta. Ainakin lasten korvatulehduksissa lääkäri on sanonut, että parantuminen saattaa kestää useamman viikon, vaikka syökin antibioottikuurin.

Mutta poskiontelontulehduksia voi olla paljon pahempia kuin tuo mun viimekertainen ja niiden kanssa ei tee mieli odotella montaa viikkoa. Äidillä on punkteerattu poskiontelot moneen kertaan, kun särky on ollut kova ja mikään muu ei ole auttanut. Silti itse ensin kokeilisin "lempeämpiä" tapoja, mikäli mahdollista. Sarvikuonokannua suositelen itse, niitä saa ainakin joistakin apteekeista ja luontaistuotekaupoista.

Vierailija
14/15 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sarvikuonokannu on minulle aivan uusi tuttavuus mutta ilmeisesti sen avulla saadaan nenäonteloita huuhdottua? Taidan kokeilla sellaistakin sitten.

Kiitoksia!

ap

Vierailija
15/15 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvää palautetta siitä on tullut.

Poskiontelontulehdus voi hyvinkin parantua ihan itsestään. Jonkun päivän voi ihan hyvin oloaan seurailla. Jos tarvitset todistusta töihin, joudut toki silloin käymään hoitajalla tai lääkärillä.

Itse olen myös sitä mieltä, että turhia kuureja on vältettävä, mutta itse en ole koskaan päässyt eroon poskiontelontulehduksesta ilman antibioottia. Pahimmillaan olen ollut kolme viikkoa työkyvytön. Ei siinä vaiheessa enää viitsinyt viedä töihin saikkulappua, jossa oireena on kurkkikipu tms. Lääkäri antoi reseptin ja kolmen päivän päästä olin takaisin töissä, oireettomana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan