"Pissatulehdus". Miten olo helpommaksi.
Pakko päästä labraan ja tod näk sen jälkeen töihin. Miten helpottaa oloa, että voisi töissä olla?
Kommentit (7)
Karpalomehua olen jounut eilisestä lähtien....eikä vielä apua. Buranaa en pysty syömään enkä liioin antibiootejakaan.
Oireet suht lievät mutta...menen antamaan sen näytteen jotta saan tietää onko tulehdusta vai ei. En halua lääkkeitä syödä turhaan ja haluan oikeat lääkkeet juuri tähän bakteeriin.
Nyt labraa kohti, toivottavsti ei ole hirveä jono.
et halua vai pysty syömään lääkkeitä?? kaksi aivan eri asiaa...
Mä antaisin neuvoksi särkylääkettä paljon, mahdollisimman pian tehokkaat antibiootit, tosi paljon nestettä: vettä ensisijaisesti, sen lisäksi hapanta ja C-vitamiinipitoista, eli karpaloa, puolukkaa, sitruunaa, greippiä, appelsiiniakin. Itse käytän myös lämpöä, joko lämpötyynyä tai kuumaa kylpyä, jotka auttavat tuskaiseen oloon, mutta eivät tietenkään tee tulehdukselle hyvää.
Mutta jos sulle ei lääkkeet käy, niin tsemppiä ja pure hammasta.
Tää on asia, josta mulla todella on kokemusta. Söin aikoinani estolääkitystä pari-kolme vuotta, sitä ennen koko ikäni kärsin uusiutuvista ja pahimmillaan kroonisesta virtsiksestä. Estolääkityksen avulla sain kierteen katkaistua ja nyt mulla on tulehdus enää vain kerran tai max pari vuodessa.
et halua vai pysty syömään lääkkeitä?? kaksi aivan eri asiaa...
Ap oli aivan oikeassa: pissatulehdusta voi aiheuttaa moni eri bakteeri, ja jos aloitat vääränlaisen kuurin, se saattaa vain viivyttää oikean hoidon aloitusta ja sitä kautta myös paranemista.
Tiedän omalta kohdaltani mistä puhun: tulehduksia ollut (ilmeisesti rakenteellisen alttiuden takia) pikkutytöstä saakka ja parikymppisestä alkoivat uudestaan jokatalvisina. Vaikka olo olisi kaamea, ei kannata rynnätä ensimmäisen kuurin kimppuun, joka saattaa hieman alkuun helpottaa olemista ja sallia kuitenkin virtsateissä jylläävän bakteerin lisääntyä edelleen.
Istumakylpy ja lämmin alapesusuihkutus helpottavat väliaikaisesti oloa. Toivottavasti tulehduksen aiheuttaja selviää tosi pian - pystyn eläytymään vaivatta siihen, miten inhottava olo kiihtyvän tulehduksen kanssa on elellä.
Olen parantanut pissatulehduksen syömällä isoja annoksia C-vitamiinia (siis tabletteina). Ei tarvinnut mennä lääkäriinkään, tunnistin oireet. C-vitamiini happamoittaa virtsan, tappaa bakteerit eikä varastoidu kehoon. Paljon juotavaa. Kivut hellittivät aika nopeasti. Ja jos taipumusta on, niin ennaltaehkäisynä aina lämmintä päälle, sukkahousut pitkien housujen alle jne! Pikaista paranemista! :)
Tuloksen saan myöhemmin.
Siis niistä lääkkeistä niin en halua enkä oikein pystykään niitä syömään. Jos tulehdus päällä niin ne on pakko ottaa mutta haluan nimenomaan "täsmälääkkeen" juuri tähän bakteeriin. Kokemusta on myös ettei ne välttämättä auta jos saa värää lääkettä ja vaiva vaan pitkittyy.
Kiitos kuitenkin teille asiallisista vastauksista.
ja Buranaa, jos on ihan kipuja. Paljon nesteitä!!! Nykyään ei kyllä enää tarvi välttämättä pissanäytettä ottaa jos pissatulehdus selkeä eikä sinulla ole perussairauksia. Puhelinreseptinkin saa.