Keinoja helpottaa yskää?
Yskittää niin että pää halkeaa, onko mitään kotikonsteja joilla oloa ja yskänärsytystä voisi helpottaa? Oon raskaana, joten lääkevalikoima on erittäin rajallinen (panadolin oon ottanu aina yöks)
Yskä ei ole kovin limaista, vaan nimenomaan sellaista että kutittaa kurkussa ja tuntuu että koko ajan saa köhiä. :(
Kommentit (24)
Höyryhengitys on kaikkein paras konsti ja jos kerran olet raskaana, ei muita kannata ajatellakaan.
MUTTA: KEITÄ HÖYRYHENGITYSVEDESSÄ ENSIN MÄNTYÄ (ELI IHAN SELLAISTA PIENTÄ OKSAA; JOSSA ON NEULASIA MAHD. PALJON). KUN MÄNTY ON SIELLÄ JO TOVIN KIEHUNUT, ALOITA HÖRYHENGITTÄMINEN IHAN NORMAALISTI KATTILAN PÄÄLLÄ). PYYHKEESTÄ KANNATTAA VIELÄ TEHDÄ "TELTTA" KATTILAN JA PÄÄN YMPÄRILLE, ETTEIVÄT HYVÄT hÖYRYT MENE hUKKAAN.
käytän tätä AINA kun on sellaista kuivaa yskää. Eli kun menen nukkumaan, laitan märän pyyhkeen tyynylle, joskus hetkeksi jopa naamalle, auttaa hetkessä. Itse en ole saanut tehoja irti noista höyryhengitysjutuista.
Pää asia tuossa pyyhejutussa on, että jos nukkuu esim kyljellään, niin pitää sen pyyhkeen ihan nenän edessä, jotta kosteus menee hengittäessä sisään. Hetken päästä kun on auttanut, riittää että se on vieressä.
Kuivatamme pyykit aina makkarissa, mutta ei se mua auta ainakaan. Se kosteus pitää olla runsaana ihan suun ja nenän edessä.
Mulla on hirveä yskää ilmaa van tulle mun varman kantsii oksenta se limaa ulos
Ruisleipä raastaa kivasti kutisevaa kurkkua.