Keinoja helpottaa yskää?
Yskittää niin että pää halkeaa, onko mitään kotikonsteja joilla oloa ja yskänärsytystä voisi helpottaa? Oon raskaana, joten lääkevalikoima on erittäin rajallinen (panadolin oon ottanu aina yöks)
Yskä ei ole kovin limaista, vaan nimenomaan sellaista että kutittaa kurkussa ja tuntuu että koko ajan saa köhiä. :(
Kommentit (24)
Joo tuota höyryhengitystä voisin kokeilla suihkuun mennessä.
Kuumaa hunajavettä oon lipittäny koko viikonlopun niin että vessassa saa ravata yhtenään...
ja sitte on codemax yskänärsytyspastilleja jotka helpottaa just sitä kutinaa. Tuota en vaan tiiä voiko käyttää raskaana ollessa.
jos sen haluaa tehdä kylppärissä niin kannattaa ensin kastella seinä ihan jääkylmällä vedellä niin höyry muodostuu vähän nopeemmin.
Ykkösiä nimenomaan ärsytysyskän helpottamisessa!
Nostetaas jos löytyis jotain vinkkiä vielä...
Kysy apteekista, mitä yskänlääkettä saat käyttää raskaana. Jos nimittäin sulla on kova yskä, niin siitä voi kehittyä kehukoputkentulehdus. Ei ne antibiootitkaan tee lapselle hyvää.
suunnilleen rintalastan korkeudelle, Lämpö tuntuu laajentavan keuhkoputkia ja vähentää yskänärsytystä. Olen käyttänyt samaa konstia lapsille ja saavat nukuttua paremmin.
teelusikallinen suuhun ja imeskele
apu olisi varmaan kodeiini (esim panacod) mutta ei taida käydä kun olet raskaana.
Mistäs sen tietää, millon on kyseessä keuhkoputkentulehdus? Kuumetta varmaan pitäis olla, vai kuinka...?
vauvalle ja pienelle lapselle, toimii muutamassa minuutissa ja nimenomaan ärsyttävään, kuivaan yskään. En tiedä saako tuota Suomesta, asutaan keskellä eurooppaa ja omalääkäri sitä määräsi kun ei tavallisia yskänlääkkeitä pienelle lapselle saati vauvalle halunnut antaa.
salmiakkia, mielellään jotain ksylitol tai sokeritonta
Voikos tuo keuhkoputkentulehdus kehittyä kovinkin nopeasti? Kun tämä yskä alkoi vasta eilen...
tosin en kyllä ees sen takia menny lääkäriin vaan melkeen kokonaan hävinneen äänen takia. Keuhkoputkentulehdus yleensä saattaa parantua iteksiinki. Ja mitä sitten to-iltana googletin niin yleensä siihen ei ees antibiootit tehoa. Liekö sitten se lääkäri mulle määränny niitä vaan "periaatteesta" vai lie epäili jo mahdollista keuhkokuumeen uhkaa tms. mutta 10pvän antibioottikuurin käski syödä.
Mutta kysyin siis (kun ei ikinä mulla ole keuhkoputkentulehdusta ollu) että voiko se parantua iteksiin niin kuulemma voi, varsinki jos yskökset ei oo semmosesia vihertävän-keltasia.
Mutta yskä alkoi alkuviikosta ja tosiaan torstaina kävin lääkärissä. Yleiskunto heikkeni aika nopeesti ke-to -akselilla ja yskiessä tuntu, että keuhkot lentää pihalle ja to-vastaisena yönä oli jo pariin otteeseen pakko nousta muka vessaan, ku tuli jo ihan yökkäysrefleksi.
ei ole suositeltaa ottaa yskänlääkettä jos raskaana ja eivät kovin helpolla kirjota ab-kuuriakaan.kokeile kurkkukarkkia, mynthonia ja kuumaa juomaa. mene lääkäriin jos et kestä
Minkään värisiä ysköksiä ei tosiaan tule, kun tuntuu vaan että keuhkot saa köhiä pihalle.
Mynthoneita oon syöny, ja vettä juonu niin kylmänä kuin kuumanakin. Nyt on sauna lämpiimässä, josko se helpottais oloa. Ja jos yöks taas sen Panadolin ottais, alkaa nimittäin päätä särkeä tää hillitön yskiminen. :(
Meinasin kyllä aamulla ihan kaiken varuilta soitella tk:een, eihän tuosta ainakaan mitään haittaa ole...
- kokeile tätä myös:
pulloon (esim. limsapullo tai vastaava) vettä ja pilli veteen. Sitten puhallat varovasti ja rauhallisesti ilmaa veteen pillillä. Siis ei mitään posket pullollaan ähisemistä, vaan tasaista hidasta ilmavirtaa. Väittävät että auttaa vallan ihmeellisesti - itselläni ei ole yskää ollut pitkään aikaan, joten en ole päässyt kokeilemaan...
Jos sun hengitys tuntuu yhtään hankalalta yskänpuuskien välillä tai jos pitkällään ollessa tuntuu siltä että joku painaa keuhkoja päältäpäin nini sitten heti lääkäriin että saat kunnon lääkkeet.
Kylppärin ovi kiinni ja tuki tuuletus. Kuuma suihku täysille päälle vartiksi. Auttaa vähän, mutta muita konsteja kaipailen täällä myös.