Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä n 25-vuotiaalle "miehelle", joka uhkailee autollaan lapsia??

Vierailija
11.10.2009 |

Todella rauhallisen katumme varrella asuu äitinsä luona yksi "maanteiden kuningas". Hän kaahaa kadulla aivan järjettömästi (sallittu ajonopeus 40 km/). Hänelle on nyt tullut tavaksi pelotella mm. meidän lapsia autollaan, esim eilen kun lapset olivat kävelemässä tien laitaa (lapset ovat 10- ja 7-v) hän oli kaasuttanut suoraan kohti ja sitten kurvannut ohi, nauresekllut kovasti autossa kaverinsa kanssa kun lapset oli lähteneet juoksemaan. Viime talvena todella liukkaalla kelillä olin itsekin mukana kun tyyppi suditteli kohdallamme. Kerran olen sanonut tästä hänelle, pyysin ihan fiksusti varomaan ettei vaan aja kenenkään päälle. Vastaus oli, että voin muuttaa vittuun jos ei hänen ajotyylinsä miellytä. Voiko tällaiselle ihmiselle tehdä yhtään mitään, odotellaanko vaan kiltisti milloin ajaa jonkun kuoliaaksi?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yritä saada myös muita kadun varrella asuvia mukaan.

Vierailija
2/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iltakävelyllä käyt poliisilaitoksella puhumassa asiasta.

Sen jälkeen odotat, kun poliisi tekee työnsä.

Parikymppisiä ei kiinnosta lasten turvallisuus ja kohteliaisuustavat ovat hakusessa.

Jos lykkäät asiaa päivälläkin, voi onnettomuus olla nurkan takana.

Suomessa on nähty kun aikuiset pääsevät kuin koira veräjästä kun ajavat kuoliaaksi lapsen suojatiellä jne. 2 vuotta vankeutta, josta ollaan sisällä vuosi jne ovat aivan älyttömän pieniä rangastuksia.

Kun viet poliisin tietouteen heti mitä peliä teille menee, ehkä miehelle menee jakeluun asia. Ja jos joskus jotain vakavaa tapahtuisi, on siellä ainakin tiedossa jo naapurin varomaton suhtautuminen.

Tee heti jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yön tullessa, kumit tyhjäks tai hiekkaa tankkiin niin loppuu kaasuttelu!

Vierailija
4/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä keinoja löytyy.... ovat pikkusen rumia ja lakikirja puhuu niistä paheksuvasti.

Poliisiin yhteys vaan. Kuvaa vaikka kännykkäkameralla videonpätkä todisteeksi tai otat kaahailun nähneitä naapureita mukaan ettei tule "sana sanaa vastaan" -tilannetta.

Vierailija
5/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisilla on kovin vähän resursseja eikä ne ehti kyttäämään jollekin pikkutielle, että josko yksi sen asukas sattuisi ajamaan ylinopeutta. Ja jos taas eivät saa kiinni itse teosta, eivät oikein voi mitään tehdäkään.

Niin että vaikka minäkin ilmoittaisin poliisille, saattaisin harkita myös jotain omaa jäynää. Ota kassiin aina mukaan jotain painavaa ja seuraavan kerran, kun tyyppi hurjastelee liian läheltä, "väistä" niin että se kassi sopivasti heilahtaa konepeltiin. Etuvalo ois myös aika hyvä ja kallis osumakohta. Tai työnää kulman takaa sen eteen kottikärryllinen lapioita jms. Tai jätä tielle naulaisia lautoja. Katso kuitenkin, että se on jotain minkä voit esittää hänen vahinkonaan, muuten saat itse sakot.

Vierailija
6/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisilla on kovin vähän resursseja eikä ne ehti kyttäämään jollekin pikkutielle, että josko yksi sen asukas sattuisi ajamaan ylinopeutta. Ja jos taas eivät saa kiinni itse teosta, eivät oikein voi mitään tehdäkään.

Niin että vaikka minäkin ilmoittaisin poliisille,

kun on kyse näin törkeästä jutusta, jossa on lasten henki vaarassa, kyllä kiinnostaa.

Äidin nyt vaan täytyy tehdä jotain.

Ja jos tuntuu ettei tarpeeksi tapahdu, menkää jokainen vuoronperään sinne poliisin puheille.

Lisäksi voitte mennä sinne kaahaajapojan äidillekin puhumaan. Vai onko poika pomona talossa ? Jos mun oma poika tekis moista, se loppuis heti kun mä saisin siitä vihiä.

Vierailija
7/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessähän on 25-vuotias (!!) aikuinen MIES (vaikka eihän tuollaista paskaläjää mikskään mieheksi pitäisi sanoa..). Mitä joku äitiparka välttämättä voi aikuiselle pojalleen, saa pojalta vielä kuonoonsa, jos uskaltaa jotain sanoa...

Vierailija
8/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiesus mitä porukkaa. Mitä varten luulet ap poliisin olevan olemassa?

Minua kyllä raivostuttaisi niin paljon, että poliisille ilmoittamisen lisäksi menisin tuon peräkammarin pojan äidin puheille. Ihan vaikka haukkuakseni, jos ei muuta.

Vierailija
9/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan poliisi otti ihan vakavissaan ilmoitukseni kadullamme kaahailleesta motoristista. Otin rekkarin ylös ja soitin 10023-numeroon. Pari kertaa tein ilmoituksen ja kummasti se motoristin keuliminen jalkakäytävillä loppui kuin seinään. Siitä saakka tyyppi ajeli ihan kilttina poikana tietä pitkin ja rajoitusten mukaan.

Soittoa vaan rohkeasti.

Vierailija
10/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän rivarin päädyssä asui just tommonen hullu... Tosin oli pariskunta ja jo yli keski-iän!!!!

siinä etupihojen edessä kulki KÄVELYtie, jota nää hullut aina ajoivat... lapset leikkivät siinä usein ja vieressä oli leikkikenttä.

Mun äitiä alko hitsaamaan niitten hullujen hurjastelu niin paljon, että se päätti, että seuraavan kerran jos äiti vaan sattuis näkemään, niin hän työntäisi meidän vanhan fillarin meidän pihalta siihen kävelytielle samalla, kun tää auto siitä ajaa!!

Valitettavasti tämän hienon suunnitelman toteutuminen jäi, koska se pariskunta yllättäen muuttikin pois viikon sisällä...

Vierailija
11/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen sanonut tästä hänelle, pyysin ihan fiksusti varomaan ettei vaan aja kenenkään päälle. Vastaus oli, että voin muuttaa vittuun jos ei hänen ajotyylinsä miellytä.

Muuta sinä valittava naisenkuvatus vittuun. Oma vikasi kun et osaa kasvattaa kakaroitasi varomaan autoja. Mikä teitä äitejä vaivaa että teistä tulee tuollaisia maailmannapoja? Ei me isätkään muututa tuollaisiksi.

Vierailija
12/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sun kaltaisellas kusipäällä on lapsia, niin toivottavasti edes niiden äiti on ns. normaali ja hankkii lähestymiskiellon moiselle hullulle lapsiinsa.

Vierailija
13/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miten kovanahkainen tapaus tuo kolli on, mutta luulen, että juttuhetki poliisilaitoksella saattaa muuttaa käytöstä. Meillä vastaavaan mopokaahailuun piti puuttua. Tällöin poliisi soitti tuon mopopojan (alle 15 v.) vanhemmille ja puhutti poikaa itseäänkin. Luulen, että tällaiseen paperilla aikuiseen ihmiseen ottavat erilaisen kontaktin, mutta poliisit kyllä omaavat kohtalaisen hyvän pelisilmän ja keksivät parhaan tavan.

Ihmettelen sitä, miksi monet luulevat, ettei tuo kiinnosta poliisia (tietty resurssipula on todellinen, mutta kyllä ne jotain tuollekin tekisivät). Onhan tuo kuitenkin selkeästi liikenteen vaarantamista, ja siitä voi tulla sakot. Ja jos se jatkuu, voi menettää korttinsakin.

Vierailija
14/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kaahaa 200km/h poliisia karkuun lapset kyydissä?

Vierailija
15/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita poliisille, kun kaahailee ensi kerran, että rattijuoppo lähti ajelemaan...

Vierailija
16/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja autosta tuulilasi paskaks. Näin ensialkuun.

Vierailija
17/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita poliisille, kun kaahailee ensi kerran, että rattijuoppo lähti ajelemaan...

Vierailija
18/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten ajoneuvoa ajeltaessa käytäisi keskustelua edes uhkailua sillä se heikentää tarkkaavaisuutta. Keskustella kerkeää sitten perilläkin. Lisäksi ylinopeus on rikos ja tästä tulisi antaa miehelle näpäytys.

Vierailija
19/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikenteesssä pitäisi tuon ikäisen olla parhaimmillaan. Osaa jo autoa käsitellä ja järkeä pitäisi olla päässä ajaa varovasti.

Vierailija
20/28 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mitä vasikoille perinteisesti tehdään?

Minä tiedän!

Olen usein ilmoittanut poliisille rattijuopoista, kerran myymälävarkaista ja kerran kaaharista.

Mitään ei ole tehty!

Mitäs teilläpäin sitten tehdään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan