Miten hyväksyä se, että mies ei tee miehisiä töitä?
Mua on perheen perustamisen jälkeen yhä enenevässä määrin alkanut vituttaa se, että mies ei tee miehisiä kodin hommia. Kyllä se elektroniikan asennuksessa ja pienissä asennushommissa tyyliin taulu seinään tai pesukone paikalleen onnistuu, mutta muuten kaikki aloitetut rempat ja kodin pihatyöt repsottavat. Se ei mielestäni vain viitsi paneutua ko asioihin. Mieluummin tulee johtotason tehtävistään kotisohvalle makoilemaan, katsoo, että siihen se on oikeutettu rankan työpäivän jälkeen. Ja jos asiasta jotain sanon, menee sillä herne nenään välittömästi, ja sitten ollaan taas kolme pv mykkäkoulua. Arvostelen häntä muka miehensä. No niin arvostelenkin, mutta perhana silkkihansikkainko mokomaa hampuusia pitäisi kohdella!! Palaa käämit. Kyllä mäkin vastaan naisellisista velvotteistani, pesen pyykit, teen kotihommat, ompelen, leivon ja niin edelleen.
Kommentit (26)
Ajatteletko kakkonen tosiaan, että mun pitäisi vielä noihinkin hommiin em. velvotteitteni lisäksi taipua?
Eipä sitä tarvitse oppiakaan hyväksymään.
En koske puimuriin, traktoriin laitteineen, enkä lähde metsätöihin!
Mieheni ei leivo eikä ompele.
Kaikki muut kodin työt jaetaan siten kellä on aikaa tekee, kaikki tekevät tasapuolisesti.
Terveisiä maalta!
Monet kerrat olen kironnut miesvalintaani. Olisi pitänyt ottaa sellainen jolla on homma hanskassa myös käytännön töissä.
Ei sillä kykenen kyllä itse lähes kaikkiin ns. miesten hommiin, mutta olisi se mukavaa kun voisi miehenkin laittaa tekemään vaikka remppaa.
Nuo naiselliset velvoitteet saavat kyllä minun niskavillani pystyyn. Ei minua ainakaan lokeroida tuohon tapaan, vaikka mainitsemasi naiselliset velvoitteet kykenen kaikki hoitelemaankin.
Samapa tuo miten me hommat jaetaan, mutta kun pointti on siinä, että ne eivät JAKAUDU vaan kaatuvat mulle. Ja mulla palaa käämit kun mä en saa tuolle herkkähipiäiselle miehelleni mainitakaan asiasta, kun heti hermostuu. No tekis sitten jotain eikä aina jättäisi kaikkea mulle hyvällä omatunnolla. Tajuaakohan se edes, miten raskasta on hoitaa lapsia ja pitää koti puhtaana ja vieläpä sitä odottaa ruoka joka päivä töistä tulon jälkeen. Oon mäkin tyhmä kun sitä passaan. Hävettääkin ihan rutosti, että meillä kaikki ilmiselvästi miesten hommat repsottavat kotona, ei kehtaa ketään meille edes käskeä, kun listat puuttuvat seinistä, yksi lattia on aukirevittynä, kaksi seinää on maalaamatta, koko takapiha on vaahteranlehtien peitossa jne jne.
Käy töissä eikä millään jaksa kuulemma työpäivän jälkeen hoitaa koko huushollia ja lapsia. Kyllä musta pitäs. Ne on kuitenki naisten hommia prkl!
Meillä on kaikki hommat kesken ja sitten pitää olla aloittamassa jotain uutta. Kun ei sitä edellistä voi tehdä loppuun kun sataa tai paistaa tai just siihen ei nyt ole tarvikkeita. Niin tai paras syy kaikista, minä en ole siivonnut sitä työmaata. Se siivoaminen niiden rakentamisten jälkeen vasta hirveetä onkin, että sitä ei ainakaan voi tehdä itse.
Jotain pitää vaan olla koko ajan puuhaamassa, ettei tule aika pitkäksi. Ärsyttää kun ne keskeneräiset projektit lojuu siellä täällä. Mitä jos palkkaatte jonkun timpurin tekemään ne hommat loppuun? Niin mekin varmaan kohta tehdään kun päivät ei vaan riitä kaikkeen.
Meillä mies pelkää ampiaisia (eli minä joudun metsästämään ampiaiset sisältä); kaikki "yököttää" (eli koiran jätökset, tiskit, ruoantähteet jääkaapissa jne.); lamput jää vaihtamatta, ellen minä tee sitä; minä siistin broilerit ja fileet (syynä miehen "yökötys").
Pelottaa, että kun hankimme lapsia, mies ei kertaakaan vaihda vaippaa tai siivoa pukluja/oksennuksia, ei kokoa pinnasänkyä ym. Ja mitä mies tekee, jos jää lapsen kanssa kaksin ja sisälle lentää ampiainen??
Saisi vähän "miehistyä".
se hoitaa miehiset työt.
Minä mieluummin ostan polttopuut kuin hakkaan ne. Mieluummin maksan haravoinnin kuin likaan käteni ja hikoilen pihani vuoksi. Rakennusmiehet tekee työn nopeammin ja oikeammin kuin ns. teeseitsemiehet.
Sä vihaat miestäsi hankkiudu siitä eroon.
Tilatkaa remonttimies. Eiköhän se johtotason palkalla onnistu, kotitalousvähennystäkin saa. Ei minunkaan mies osaa mitään korjata tai asentaa, minä yleensä selvitän tietokoneongelmat ja remontti ym. korjaushommat teetetään ammattilaisilla. Minua ei harmita yhtään ettei mies tee kaikkia "miesten töitä". Ei minuakaan naisten työt oikein kiinnosta, kotiäitinä oleminen olisi hirveä ajatus. Onneksi on lapsilla hyvät hoitajat ja saan käydä töissä!
Sano miehelle, että jos hän ei tee remppaa tms., niin palkkaat jonkun ulkopuolisen tekemään. Jos mies haluaa levätä, niin levätköön, mutta maksaa sitten rempan yms. Luulis että on rahaa, kun on "johtotason tehtävissä"...
Mun mies on pahempi neiti kuin minä (johtoasemassa hänkin, kuten aloittajankin mies).
Tullut huomattua, ettei siltä onnistu edes pienet kotihommat. Alussa vitutti, mutta nykyään lähinnä vaan huvittaa. Mun mieheltä puuttuu sekä logiikka, että maalaisjärki, ja kodinhoidon lisäksi hoidan myös kaikki pienet rempat, vaihdan autoon renkaat yms.
Mua ei asia sillä lailla häiritse, kun ei mulla kotiäitinä muutakaan tekemistä ole; kodinhoito ja lastenhoito nyt ei koko päivää vie, ja itse asiassa ihan nautin kaikesta pienestä puuhastelusta, jossa näkyy oman käden jälki.
Mies voi sitten harrastaa tuota neitinä oloa ihan rauhassa ;).
kannttaisiko ne työt jakaa puoliksi riippumatta sukupuolesta ja riidellä sitten siitä että tekeekö kumpikin OSUUTENSA, eikä onko mies neiti tai akka jotain muuta...
Pistä mies leipomaan ja siivoamaan noin aluksi
ei osaa kodinhoitoa ei osaa miestentöitä. Täysin uusavuton ukko mutta ihana muuten. Hänen äitinsä ja isänsä on hoitaneet kaikki hommat. Miehen onni kuitenkin on suurikokoinen penis jota jumaloin :)
Tai no, ei se ole edes neiti kun on peukalo keskellä kämmentä kaikissa käytännön asioissa. Ärsyttää, kun joutuu itse hoitamaan lähes kaiken. Tai no, kyllä mies vie roskat, tiskaa, käy kaupassa ja tekee joskus ruokaa, mutta siis kaikki muu jää minulle: siivomianen, remontointi, kaikki tekniset asiat. Olisihan se ihanaa, että kun ostetaan vaikka uusi digiboksi niin voisi miettiä toisen kanssa että mihin rööriin tämä piuha menee mutta ei, mies ei vain tajua mitään! Siinä se seisoo vieressä empaattisena ja ymmärätäväisenä, mutta käytännön hyöty on nolla.
Eivät täytä miehen mittaa millään tavalla. Mulle ei joku keskimääräistä pidempi penis riittäisi korvaamaan moista epämiehekkyyttä.
Jos on johtotason tehtävissä, on rahaa palkata apuja.
Enivei toisen moittiminen ei vie koskaan asiaa eteenpäin. Yritä puhua asioista rakentavasti.
vai ajattelleeko joku oikeesti, että on jotkut 'miehiset työt' vielä 2000-luvulla?