Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yrittänyt 6 kk ostaa rotukissaa- pitkä aika

Vierailija
11.10.2009 |

aika pitkä aika mielestäni- rotukin aika tavallinen eli persialainen

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita pentueita tuntuu olevan paljonkin. Vai oletko halukas ostamaan kissan vain lähistöltä? Itse olemme usein joutuneet kulkemaan 500km matkan hakiessamme kissaa...

Vierailija
2/7 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 persialaista olen elämäni aikana ostanut ja aina on ollut yhtä vaikeaa. Kissankasvattajat on "omituisia". Vinkit, jos et siis halua näyttelyyn

- pentu tulee lemmikiksi

- et vie näyttelyyn

- et halua näyttelytasoista eli pieni kauneusvirhe käy sinulle (eli et yritä saada sitä pentueen kasvattajan mielestä tulevaa näyttelykuningasta). Pieni kauneusvirhe voi olla esim purentavika tai yksivärisen kissan tabby-kuvion häive tms jolla ei tosielämässä väliä

- maksat mukisematta sen mitä pyydetään

Persialainen on herttainen ja ystävällinen kissa eli hyvää kissahankintaa olet tekemässä. Meillä nyt 2 elossa ja yksi kissojen taivaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kannattaa niille kasvattajille kertoa itsestään vähän, eli jos laittaa meilin tyyliin

"haluun ostaa kissan, paljonko maksaa" niin tuskin saa edes vastausta.

Ja tosiaan niinkuin edellinen jo vastasi, että jos sinulle käy mikä väri hyvänsä ja mahd. pikkuvikainen eli ei näyuttelyihin niin kerro senkin. Näyttely tasoisille kasvattajat yleensä etsivät näyttelykotia.

Niin ja hinnasta: Rotukissat maksaa syystä, eli kun kaikki terveystestit on teetetty molemmilla sekä kollilla että emolla on jo palanut satoja euroja paraa. lisäksi kasvattaja on saattanut tuoda jommankumman ulkomailta (suomen kokoisessa maassa kun erikoisemmilla roduilla ei riitä tarpeeksi "siitos materiaalia") lisäksi sitten astutusmaksut, ruuat, hiekat ell tarkistukset pennuilla, rokotukset ja rekisteröinti. Eli

jos pentu maksaa 600€ ja kasvattaja on ns. kunnollinen ja teettänyt kaikki terveys testit, niin hyvä jos hän pääsee omilleen. Pentuja kun ei välttämättä synny kuin muutama.

Vierailija
4/7 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiukkoja siitä mihin kissa myydään ja haluavat jotkut jopa käydä kotonasi katsomassa, minne pentu tulee!!!Itse vetäydyin koko kissa-näyttely touhustakin tämän vuoksi, kun kasvattajat ovat olevinaan parempaa porukkaa.

Vierailija
5/7 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiukkoja siitä mihin kissa myydään ja haluavat jotkut jopa käydä kotonasi katsomassa, minne pentu tulee!!!Itse vetäydyin koko kissa-näyttely touhustakin tämän vuoksi, kun kasvattajat ovat olevinaan parempaa porukkaa.

kyllä varmasti kissakasvattajiin mahtuu outoakin porukkaa ja sellaisia jotka kuvittelevat olevansa muita parempia, mutta niitä mahtuu jokaiseen harrastukseen ja ryhmään.

Itse olen rotukissojen parissa puuhastellut paljonkin, ollut aktiivisesti yhdistyksessä ja kiertänyt näyttelyitä (en ole itse kasvattaja) ja tuttava/ystäväpiiriin kuuluu useampikin kasvattaja ja todella mukavia, ihan normaaleja ihmisiä ovat.

Toki melkein poikkeuksetta ovat kyllä tarkkoja siitä mihin pennut lähtevät, mutta tämä siitä syystä, että kissat edelleen ovat "ei arvostettuja" lemmikkejä.

Kissoja edelleenkin hylätään paljon ja jopa rotukissoja on kodinvaihtajina ja lopetetaan kun ei jaksetakaan hoitaa tai pitää tai jos tulee pienikin ongelma.

Kissa myös usein helpommin laitetaan ikiuneen kuin hoidetaan kalliisti eläinlääkärillä kuntoon.

kissan omistajana itsekin olen kuullut kommentteja, kuinka "viitsin" laittaa rahaa ruokintaan ja käyttää ell, kun marketista saa raksuja muutamalla eurolla ja uuden kissan voi hommata halvemmalla kuin hoitaa vanha kuntoon.

Joten yleensä ihan syystä ovat tarkkoja mihin pennut menee ja esim lasten leikkikaluksi kukaan ei halua pentua myydä.

Siksi onkin hyvä olla valmis kertomaan kasvattajalle jotain myös itsestä ja perheestä johon kissa olisi tulossa ja turha kiukutella tyyliin "mitä meidän elämä sille kuuluu" joo ei kuulukaan mutta sitten ei siihen perheeseen kuulu saada sen kasvattajan kissaakaan...

Vierailija
6/7 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittänyt etsiä näyttelytasoisia siamilaisnarttuja (aikuisia tai pentuja, kahta kappaletta) ihan vaan kasvattajien sivuja selailemalla, mutta näyttää siltä, että kaikki myynnissä olevat pennut ovat vain lemmikkitasoisia.

Mistä niitä "parempia" katteja pitäisi sitten oikein etsiä, ulkomailta vai?

Minua ei välimatka haittaa, eikä hintakaan, mutta enpä juuri viitsi ottaa tarkemmin yhteyttä, jos nettisivuillakin jo sanotaan, että suurin osa pennuista on lemmikkitasoisia.

Osaisiko täällä joku neuvoa, mistä etsiä?

Vierailija
7/7 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittänyt etsiä näyttelytasoisia siamilaisnarttuja (aikuisia tai pentuja, kahta kappaletta) ihan vaan kasvattajien sivuja selailemalla, mutta näyttää siltä, että kaikki myynnissä olevat pennut ovat vain lemmikkitasoisia.

Mistä niitä "parempia" katteja pitäisi sitten oikein etsiä, ulkomailta vai?

Minua ei välimatka haittaa, eikä hintakaan, mutta enpä juuri viitsi ottaa tarkemmin yhteyttä, jos nettisivuillakin jo sanotaan, että suurin osa pennuista on lemmikkitasoisia.

Osaisiko täällä joku neuvoa, mistä etsiä?

Monet kasvattajat laittavat sivuilleen että suurin osa syntyvistä pennuista on lemmikki tasoisia, koska suurin osa on sitä. Tai siis voi viedä näyttelyyn, mutta esim simskuissa ja itämaisissa extreme on valttia näyttelyissä ja niitä todellisia voittaja kissoja syntyy vähemmän. Joka pentueeseen niitä kuitenkin yleensä syntyy, mutta ne eivät tule nettisivuille, koska niille on jo kodit valmiina.

Eli neuvo: Jos haluat ns. näyttelytasoisen kissan, meilaa kasvattajalle/kasvattajille ja kerro kiinnostuksestasi. Lisäksi kerro itsestäsi ja perheestäsi ja muista nimenomaan mainita että olisit valmis käymään näyttelyissä.

Kasvattajat saavaty näitä meilejä kokoajan ja niiden perusteella ne näyttelypennut sitten löytävät kotinsa. Harvoin niitä tarvitsee "ilmoitella myyntiin".

Eli rohkeasti meiliä ja sitten kun pentueista syntyy niin kasvattajat kyllä ottavat yhteyttä sellaisiin ihmisiin joiden meilit on olleet hyviä tai puhelin soitto on toinen vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi