lasten nimet
haluaisin tietää vieläkö on henkilöitä joiden lapsilla olisi erikoisia nimiä eikä vaan aina näitä jussi,pekka,jenna,emma,ym ym. laittakaa nimiä ruutuun!
Kommentit (22)
just Emma, Eetu tai Onni on vanhempien mielestä just se kaikkein kaunein nimi, jonka haluaa rakkaalle lapselleen antaa.
Miksi pitää ihmetellä jonkun lapselleen antamaa nimeä? tätä ihmettelen minä.. en niin mitään muuta.
Moni kyseli et mikä on oikea nimi:)..Joten näin ne nimet saavat suosion ihan yht'äkkiä..
T:Eetu 14.v äiti
Kivoja nimiä kaikki.
Meidän lapsia nimetessä mä ajattelin vaan, että voi hitsi kun toikin ja toikin ois kyllä kiva nimi, mutta kun jo naapurustossakin on 2 tai 1... En sellaista nimeä siis voinut vaan antaa, joka jokapuolella on suosiossa.
Ehkä myös oma nimi (Sari) on syy siihen, etten halunnut lapsille samaa kohtaloa kuin itsellä, eli 6 samannimistä samalla luokalla.
kissan nimi oli Jami. Kiva nimi tosin, ei siinä mitään. Itse vein just pojan nimipaperin postiin, hänestä tulee Anton.Ei toista nimeä, niinku ei itsellänikään. Mun mielestä se on kansainvälinen olematta kuitenkaan liian hienosteleva. Ei ihan "perusveeti", joita tulee ovista ja ikkunoista.
Meidän pojilla on aika erikoiset nimet (ainakin täällä Suomessa); Odin ja Adam.
ettei se mirja niin harvinainen nimi ole..
t: mirja 21v
ainut Syysmyrsky. Tosin se on toisena nimenä.
Muillakin erikoiset nimet. Yhteensä 7 nimeä on ensimmäiset koko maassa ja niistäkin sai vääntää aikanaan korkeimpaan hallinto-oikeuteen saakka, jopa 2 vuotta esikoisen kohdalla. Tuli tehtyä pioneerityötä kun nyt sen nimisiä on jo useampia.
Meillä vanhemmillakin on erikoiset nimet, minun nimeni myös ensimmäinen koko maassa, myöhemmin on tullut seuraajia:) Meistä se on ollut vaan hyvä juttu.
kun vanhemmat väkisin yrittää keksiä erikoisia nimiä "erikoisille" lapsille. Usein vanhemmat itse näitä ihan tavallisia nimiä ja sitten muksun nimi keksimällä keksitty. Täytyy vain toivoa että omaa hyvän itsetunnon että kestää erikoisesta nimestä aiheutuvan kiusaamisen ajan myötä.
kuin 18.
Olen samaa mieltä että kaikilla ei ole taitoa niitä erikoisia nimiä keksiä, mutta silti niitä keksitään ja ne kuulostaa väkisin väännetyiltä. Meillä kaikki nimet ovat olemassaolevia nimiä tai nimiksi sopivia merkityksellisiä sanoja.
Mutta. Ehkä jossain maalla kiusataan erikoisista nimistä, mutta täällä pk-seudulla on niin paljon erilaisia nimiä ja maahanmuuttajia ym. ettei kukaan nimen takia kiusaa. Nimiä on tosi paljon erilaisia niin ettei "erilaiseen" nimeen kiinnitä enää huomiota.
Nimi on identiteetille tosi tärkeä. Uskon että se myös muokkaa identiteettiä. Tunnen monta aikuista joilla erikoinen nimi, eikä kukaan heistä ole "tavis". Aina missä tahansa missä esittäydytään nimi herättää huomiota, jää ihmisten mieleen jne.
Oma nimi oli uniikki silloin lapsuudessa enkä olisi halunnut tavallista nimeä millään. Sama miehelläni. Ja mielenkiintoista, myös äidilläni ja isälläni erikoisemmat nimet.
t. 17
meidän poika on erikoisen nimen saanut: Jami Lucas
nimekseen sai Aava Lumi.Lausutaan kuitenkin (englanninkielinen maa) kuten Ava.
nimi,kun se on Jussi. Taitaa olla aika harvinainen Eetujen, Jerejen ja Veetien seurassa. On siis 8-vuotias.
pojan nimi on Julius Benjamin
Tutulla on. En viitsi tähän laittaa kun nimiä on vain yksi suomessa, ettei tunnistaisi.
ns.suosikkinimen. Miten vanhempi voi haluta tieten tahtoen lapselleen saman nimen kuin todennäköisesti useammalla ikätoverillaan?
Nykyään ei onneksi enää ole samanlaisia massanimiä kuin 70-luvulla, mutta kyllä mä noita Emmoja ja Eetuja, Onneja ja Ainoja ihmettelen silti... kaikki yllä mainitut nimet ovat mielestäni kivoja, mutta en vois vaan yleisyyden takia ajatellakaan.