Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkoti voi olla myös hyvä paikka.

Vierailija
10.10.2009 |

Lapseni päiväkoti tekee viikoittain retkiä metsään, uimahalliin, jäähalliin, urheilukentälle, erilaisiin leikkipuistoihin (seikkailupuistoon ja liikennepuistoon esimerkiksi).

Lapseni ryhmän päiväohjelma on mielekäs, se on käyty vanhempainillassa hyvin kattavasti läpi ja pyydetty siihen vanhemmilta ideoita.

Viikoittain on retkien lisäksi liikuntaa päiväkodin omassa salissa ja musisointia/laulua myös.

Lapset saavat kiinnostuksensa mukaan osallistua päivittäisiin aikuisten askareisiin, eli kattavat pöydät, hakevat ruokaa keittiöstä, auttavat vauvojen ryhmässä tai jotain muuta pientä askaretta.

Ruokalistaan saa antaa omia toiveitaan ja niitä pyritään toteuttamaan säännöllisin välein.

Synttärien aikaan juhlitaan koko päivä. Synttärisankari saa pienen lahjan ja kaikki askartelevat tälle myös kortin.

Leikkihuoneet ovat mielekkäitä. Ei pelkkiä barbi ja autoleikkejä vaan joskus vaikkapa vesileikkejä ja saippuakuplien puhaltelua sisällä. Tai pientä nikkarointia vaikkapa isänpäivän lahjaksi.

Hoitajista näkee että he viihtyvät työssään ja välittävät aidosti hoitolapsistaan. Päiväkodissa ei ole samanlaista vaihtuvuutta kuin kaupungin monissa muissa päiväkodeissa.

Tässä esimerkki siitä, että kunnan päiväkoti voi joskus olla myös hyvä paikka, jossa lapsi aidosti viihtyy ja tykkää olla. Tiedän että kaikkialla ei ole näin, ikävä kyllä lapseni sai kokea myös paikan, joka jälkikäteen ajateltuna oli enemmän säilytyspaikka kuin päiväkoti.

En yhtään tunne huonoa omaatuntoa siitä, että oma lapseni on päivähoidossa tässä kertomassani päiväkodissa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi myös ihanassa päiväkodissa! ei oikeastaan mitään huonoa sanottavaa. harmi kun joutuu ehkä vaihtamaan ensi vuonna.

Mutta en siltikään pidä lastani hoidossa kuin n. 6h/päivä.

Vierailija
2/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on aina viihtynyt päivähoidossa.

Itse en aikanani oikein viihtynyt päiväkodissa, mistä jäi vähän huono asenne päiväkoteja kohtaan, mutta toisaala kyllä silloinkin mun veljeni tykkäsi siitä ihan samasta päiväkodista. Kovin riippuu ihmisestä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen haaveillut lasteni pääsevän sinne, mutta se on yksityinen päiväkoti. Sinne pääsee kyllä kaupungin ostopalvelupaikoille, mutta se systeemi muuttuu ensi syksynä ja tilalle tulee palveluseteli. En tiedä miten se käytännössä sitten toimii ja miten palvelut pelaavat uudistuksen jälkeen : (

Mistä päiväkodista kirjoitit ap?

Vierailija
4/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni päiväkoti tekee viikoittain retkiä metsään, uimahalliin, jäähalliin, urheilukentälle, erilaisiin leikkipuistoihin (seikkailupuistoon ja liikennepuistoon esimerkiksi).

Vierailija
5/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kysymys rahasta vai muusta?

Vierailija
6/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kielletään kotona, niin miksi sallitaan päiväkodissa?

-se joka ei hyväksyisi lasten retkiä-

Vierailija
7/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kysymys rahasta vai muusta?

Vierailija
8/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele jotenkin.

Mainittakoot, että kaikkia reissuja ei toteuteta jos hoitajista yksikään on poissa. Metsäretket ja sellaiset joihin ei liity mitään vaaraa voidaan toteuttaa silloinkin jos 1 hoitaja sattuu olemaan poissa.

Vierailija
9/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikottain laulupäivä, jumppapäivä, askartelupäivä, retkipäivä (pääasiassa ihan vaan lähiympäristöön ulkona, vanhempien kustantamana vaikka teatteriin)

Vierailija
10/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kuulostaa.

Itsekin olen kunnalliseen helsinkiläiseen päiväkotiimme ja sen viikko-ohjelmaan sekä lastentarhanopetajiin ja lastenhoitajiin tyytyväinen.

Vierailija
11/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuakuplia puhallellaan sellaisessa tilassa, jonka voi suihkuttaa leikkien jälkeen puhtaaksi.

Uimaan menee 4 lasta kerrallaan 2 vakituisen työntekijän kanssa, ei edes sijaisen kanssa mennä uimaan. Luistelemassa käyvät koko ryhmän kanssa. Samoja harjoituksia ja välineitä näyttää olevan kuin 3- vuotiaiden luistelukoulussa.

Vierailija
12/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuakuplia puhallellaan sellaisessa tilassa, jonka voi suihkuttaa leikkien jälkeen puhtaaksi.

Uimaan menee 4 lasta kerrallaan 2 vakituisen työntekijän kanssa, ei edes sijaisen kanssa mennä uimaan. Luistelemassa käyvät koko ryhmän kanssa. Samoja harjoituksia ja välineitä näyttää olevan kuin 3- vuotiaiden luistelukoulussa.

Vierailija
13/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa tajuta, miksi tätä pitää erikseen korostaa.

Mulla on kolmas lapsi lopettelemassa päiväkodissa, ollaan oltu asiakkaita yhteensä 14 vuotta. Pääsääntöisesti olen todella tyytyväinen suomalaiseen päivähoito- ja varhaiskasvatusjärjestelmään enkä ole tajunnut miksi täällä av:lla jatkuvasti mollataan päiväkoteja.

Olin itsekin lastentarhassa 70-luvulla ja viihdyin, vaikka se oli silloin vähän toisenlaista kuin nyt. Kotihoidettu mieheni on ehdottomasti halunnut lapset päiväkotiin.

Vierailija
14/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on todella hyvää suujumppaa. Meille se on yksi väline suun motoriikan harjoittamiseen. Lapsista se on aivan äärettömän hauskaa.

Vierailija
15/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisessä päiväkodissa. Lapsia kohdeltiin huonosti, työntekijöitä samoin. Ruoka täysin ala-arvoista ja liian vähän ym ym. Vanhemmat olivat tyytyväisiä. Johtaja oli hyvä esittämään, ja loistava puhumaan. Jos lapset olivat jotain outouksia kotona maininneet, ne kyllä johtaja käänsi edukseen. En muista kuin yhden perheen, joka otti lapsensa pois, koska eivät olleet tyytyväisiä, äiti oli opettaja, joten osasi katsoa asioita kriittisesti. Tuli myös hakemaan lasta aikaisin, joten näki kaikenlaista.

Mä en jaksa tajuta, miksi tätä pitää erikseen korostaa. Mulla on kolmas lapsi lopettelemassa päiväkodissa, ollaan oltu asiakkaita yhteensä 14 vuotta. Pääsääntöisesti olen todella tyytyväinen suomalaiseen päivähoito- ja varhaiskasvatusjärjestelmään enkä ole tajunnut miksi täällä av:lla jatkuvasti mollataan päiväkoteja. Olin itsekin lastentarhassa 70-luvulla ja viihdyin, vaikka se oli silloin vähän toisenlaista kuin nyt. Kotihoidettu mieheni on ehdottomasti halunnut lapset päiväkotiin.

Vierailija
16/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruotsinkielinen, kunnallinen, Helsingin Töölössä

Vierailija
17/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saippuakuplan tilalla, ei ainakaan kuplat leijaile kenenkään kasvoille, silmiin.

Vierailija
18/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuplan verran saippuaa, niin pelko ja uhan alla elämisen tunne on kyllä äärimmäisen liioiteltua! relaa, hyvä ihminen!

Vierailija
19/19 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että henkilökunta viihtyy. Ei ole vaihtuvuutta. Äitiysloman ja mahdollisen hoitovapaan jälkeen palaavat takaisin.

Tämä on lapsen etu, että pysyvät ihmissuhteet muodostuu sielläkin, kun suuren osan päivästä hoitajien kanssa viettää.

Ja kertoo todella paljon paikan ilmapiiristä. Siitä onko ongelmia.