Mun teini suuttu mulle ja lähti ulos oven kovaan kiinni paiskaten.
Syy miksi suttui on se että, ois halunnut tuoda kaverin meillä kylään yöksi. Ei siinä mitään mutta kun tää kaveri on meillä kerran yökylässä ollut ja jäi todella huonot fiilikset, päätin että meille ei enää yöksi tule.
Oli kännissä, sikaili ruuan kanssa, piti kovaa ääntä kielloista huolimatta. Oli repinyt meidän naapurin postilaatikon vieressä olevan kukan juurineen ylös, mistä suutin kauheesti. Nyt se olisi sitten tullut meille taas ja kun en suostunut niin teini suuttui.
Ottaisitteko itse tollasen "hirviön" uudestaan kylään?
Kommentit (13)
Jos mun teinini kaveri ois meillä kännissä, soittaisin hänen kotiinsa ja tyyppi haettaisiin kotiin saman tein!
Onko tämä provo?
Jos mun teinini kaveri ois meillä kännissä, soittaisin hänen kotiinsa ja tyyppi haettaisiin kotiin saman tein! Onko tämä provo?
Miks olisi? kyllä tällästä kuule tapahtuu murroikästen kanssa. Oltiin kaverin isän kanssa sovittu että tulee meille, isä oli mökillä Joutsassa, me asutaan Helsingissä. En mä voinut sitä uloskaan heittää. Äitiä en tunne. Ajattelin että nukkukoon nyt humalansa pois, mutta en tosiaan tilanteesta tykännyt. Isällä kerroin seuraavan päivänä asiasta.
Missään nimessä en päästäisi meille alaikäistä, joka on kännissä törveltänyt (siis teillä, ei kyse ole siitä, että olisit hakenut kaupungilta oman lapsesi ja tuon toisen, ja olisivat erehtyneet ottamaan alkoholia jne.)
Anna teinin paiskoa ovia. Sinun tehtäväsi on teinilleKIN panna rajat.
Missään nimessä en päästäisi meille alaikäistä, joka on kännissä törveltänyt (siis teillä, ei kyse ole siitä, että olisit hakenut kaupungilta oman lapsesi ja tuon toisen, ja olisivat erehtyneet ottamaan alkoholia jne.) Anna teinin paiskoa ovia. Sinun tehtäväsi on teinilleKIN panna rajat.
Mun lapsi ja tämä kaveri tulivat sovittuna aikana meille, ei tarttenut lähteä hakemaan mistään ja oma lapsi ei ollut humalassa. Toistan että en voinut/hennonnut passittaa humalaista lasta kotiinsa yksin, koska isäkään ei siellä ollut. Ja kun kello oli jo yhdeksän illalla, katsoin parhaaksi että syö ja lähtee nukkumaan, isän ei tartte lähteä ajamaan iltaa vasten Joutsasta Helsinkiin.
Rajat, kyllä meillä on rajat, tosin niitä nyt koetellaankin. Lähinnä sitä mietin että, olenko nyt liian ankara tätä lapsen kaveria kohtaan, lapseni mulle samoi että "kaikki tekee virheitä", ja oikeassahan se on. En vaan millään haluaisi ottaa uusiksi sitä kokemusta, vaikka meidän teini sanoi että nyt ei kännissä ole tänne tulossa.
sittenhän asia on ok. Varmasti sisimmässään ymmärtää nämä rajat, kunhan nyt osoittaa mieltään. Ihan oikeasta syystä minusta kieltäydyit. Itse en ottaisi moista tyyppiä kotiin riekkumaan enää toista kertaa.
Ei noita murkkujen mielenilmaisuja kannata aina niin tosissaan ottaa. Voi jopa olla niin, että teini ei kovin mielellään tisekään olisi halunnut kaveria teille.Näitä tarninoita kuulee, kuinka jälkeenpäin murkku paljastaa ettei itsekään olisi halunnut, mutta kun ei kaverille uskaltanut sanoa. Nyt on sitten hyvä syy kertoa kuinka 2iditoottimutsi" ei antanut lupaa.
itseasiassa olisi ollut heitteillejättö, jos et olisi ottanut.
Toki murkkusi on oikeassa, että kaikki me teemme mokia ja virheitä, mutta onko kaveri teiltä pyytänyt anteeksi? Tämän voisi laittaa ehdoksi sille, että saa tulla taas kylään. Kunnon keskustelu tapahtuneesta puhditaisi pöydän kaikkien osalta.
Koska teillä on ne rajat, niin siksihän teillä nyt kapinoidaan, eikö? Eli olet oikein onnistunut tämän asian hoitamisessa :) Et ole yhtään liian tiukka minusta.
Missään nimessä en päästäisi meille alaikäistä, joka on kännissä törveltänyt (siis teillä, ei kyse ole siitä, että olisit hakenut kaupungilta oman lapsesi ja tuon toisen, ja olisivat erehtyneet ottamaan alkoholia jne.) Anna teinin paiskoa ovia. Sinun tehtäväsi on teinilleKIN panna rajat.
Mun lapsi ja tämä kaveri tulivat sovittuna aikana meille, ei tarttenut lähteä hakemaan mistään ja oma lapsi ei ollut humalassa. Toistan että en voinut/hennonnut passittaa humalaista lasta kotiinsa yksin, koska isäkään ei siellä ollut. Ja kun kello oli jo yhdeksän illalla, katsoin parhaaksi että syö ja lähtee nukkumaan, isän ei tartte lähteä ajamaan iltaa vasten Joutsasta Helsinkiin. Rajat, kyllä meillä on rajat, tosin niitä nyt koetellaankin. Lähinnä sitä mietin että, olenko nyt liian ankara tätä lapsen kaveria kohtaan, lapseni mulle samoi että "kaikki tekee virheitä", ja oikeassahan se on. En vaan millään haluaisi ottaa uusiksi sitä kokemusta, vaikka meidän teini sanoi että nyt ei kännissä ole tänne tulossa.
selvästi aika ongelmainen tapaus, jos jo alkuillasta on kännissä ja on nauttinut sen viinan joko yksin tai eri porukassa - juuri ennen kuin tietää olevansa menossa yökylään.
Eli ettei kyse ole yhteisestä alkoholikokeilusta oman lapsesi kanssa, vaan erillisestä törttöilyistä.
Yksittäiskokeilun siis saattaisin antaa anteeksi, en tuollaista enää pidä "kaikki tekee virheenä" - osastoon kuuluvana asiana.
Kaikki tekee virheitä, mutta kaikki ei ota niistä koskaan opikseen.
Pakko myöntää että tätä oman lapsen kaveri en kovin hyvin tunne. Asuu Espoossa ja siis isänsä kanssa, isän kanssa olen jutellut puhelimessa, äidin numeroa en edes tiedä. Anteeksi ei ole pyytänyt. Omalle lapselle sanoin tänään että kaveri saa tulle meille kylään, mutta yöksi ei tule. Ajattelin heti että kun on perjantaikin, niin mitäs jos se taas on kännissä? Tilanne viimeksi oli niin kiusallinen, varsinkin se naapurien kukan repiminen, todella noloa!
No, mä päätin nyt näin ja sillä selvä. Pitää lapselle puhua uudestaa että tuo sen kaverin meille kylään joku kerta kylään päivällä ja vähän useammin vaikka että pääsen vähän paremmin tutustumaan.
Tällästä tää on teinin äitinä olo, ovet paukkuu ja huuto käy, mutta kyllä tää tästä :)
[Tällästä tää on teinin äitinä olo, ovet paukkuu ja huuto käy, mutta kyllä tää tästä :)
[/quote]
Rupes oikeen naurattamaan kun luin oman tekstin. Tätä se yövuoro teettää!!
-ap
Joskus tarvitsee vähän etäisyyttä ja vertaistukea näiden murkkujen kanssa. Aina ne iskee, kun vähiten odottaa ja heti pitäisi olla tosi fiksu ja osaava kasvattaja.
Ihan hyvin olet toiminut, yövuorosta ja väsymyksestä huolimatta. Onnittelut.
t murkkujen äiti
Kännissä kaverin kotona "heilumassa" ja repimässä naapureiden kukkia niin olis kyllä viimeinen kerta :(