G: Lapsesi päiväkoti Järvenpäässä
Kommentit (9)
Ihan ok, ei valittamista. Ei kuitenkaan niin hyvä kuin Puistola oli aikanaan. Ihan mahtava paikka ja erityisesti Tiina oli huippuope!!!
meillä yksi lapsi aloitti nyt toisen kautensa PESÄPUUN PK:ssa, ja ollaan ihan supertyytyväisiä! Kohta 5v lapsi jatkaa siellä osittain hoidossa, vaikka olenkin itse kotona. Juuri sillä, että ollaan tykätty ja toivotaan että pienempikin sitten saa sieltä paikan, kun hoitoon lähdön aika tulee.. Aikaisemmin lapset (yksi siis jo koulussa) olivat Louhelassa, johon me ei oltu niin tyytyväisiä (paitsi pienten ryhmä oli sielläkin loistava). Tähän vaikutti sekin, että silloin oli hankala kuljettaa lapsia, kun hoitomatka sen verran pitkä.
Näihin kaikkiin asioihin vaikuttaa aina se, miten osuu vanhemmilla ja työntekijöillä ajatukset yhteen ja kuinka motivoituneita työntekijät ovat. Ja miten heillä toimii yhteistyö (ja se, käydäänkö töissä juoruamassa työkavereiden kanssa vai ollaanko siellä lapsia varten). Lisäksi vaikuttaa sen hetkinen lapsiryhmän kokoonpano, onko monia villkaita lapsia vai sattuuko olemaan paljon rauhallisia tyttöjä, jotka tykkäävät tehdä pöydän ääressä askarteluja ja muuta. Lapsiryhmät muuttuvat vuosittain. Henkilökunnan tulisi saada ryhmä toimimaan, eli järjestää päivien ja tekemisten kulku niin, että se toimii, oli lapset minkälaisia tahansa. Ja sitten henkilökunta saattaa vaihtua, ja jos vaihtuu usein, vaikuttaa ryhmän lapsiin, koska uudet aikuiset on usein testattava, antaako tuo tehdä jotain mitä muut kieltävät yms.
Tärkein juttu on se viihtyykö lapsi hoidossa ja onko itsellä sellainen olo, että lapsen voi jättää sinne TURVALLISEEN hoitoon.
No, meni nyt vähän ohi aiheenkin..
Näin kun Järvenpään päivähoidosta jutellaan.
Päiväkoti sijaitsi lähellä Kyrölää isossa puutalossa. Enää ei netistä tai Suomen Montessoriyhdistyksen sivuilta löytynyt, olisi kiinnostanut. Kiitos jos jaksat vastata, täällä kun saattaa olla järvenpääläisiä kertomassa päivähoidosta ap:lle.
Täällä yksi joka on harkinnut sinne muuttoa...
Työpaikka on helsingin keskustassa - toimiiko?
Minä itse olen ollut onnellinen muutettani pois sekä Helsingistä että Vantaalta, mutta täällä olen viihtynyt. Mutta riippuu paljon ihmisestä, mistä tykkää.
Kunnallispalvelut, ainakin lasten osalta toimii ihan hyvin ainakin verrattuna moneen muuhun kuntaan. Toki parannettavaakin löytyy.
Eri asuinalueista en osaa sanoa mitään, kun olen asunut koko ajan (10 v) samassa talossa.
asunut täällä ja olen enemmän kun viihtynyt hyvin=) Paitsi tällä hetkellä ISO AHDISTUS järvenpäälisän poistamisesta... Joten pakko varmaan hoitopaikkaa alkaa etsimään kahdelle lapselle ja kohta voi hakupaikoissa olla ruuhkaa.....
ja Jäkessä ollaan asuttu nyt 6v. Ollaan tykätty tosi paljon, kaikki palvelut on lähellä, Helsinkiin ja lentokentälle pääsee nopsaan ja täällä on paljon ulkoilumahdollisuuksia. Asuin aiemmin Vantaalla ja Espoossa, enkä enää muuttaisi takaisin.
Näin ainakin kirjoitettiin Keski-Uusimaassa pe 9.10.2009.
Ryysistä tulee tosiaan päivähoitoon.
Iso-Kydön päiväkoti