Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä ei haaskata ruokaa - entä teillä?

Vierailija
09.10.2009 |

Nytkin lämmitin paistinpannulla eiliseltä tähteeksi jääneet Hesen ranskikset, sekaan nakkipaloja ja pinaattilettuja. Lisäksi paistoin kaksi kananmunaa. Tuli niin hyvä mieli tästä ateriasta, vaikka ei se nyt kovin terveellinen tainut ollakaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin lämmitin paistinpannulla eiliseltä tähteeksi jääneet Hesen ranskikset, sekaan nakkipaloja ja pinaattilettuja. Lisäksi paistoin kaksi kananmunaa. Tuli niin hyvä mieli tästä ateriasta, vaikka ei se nyt kovin terveellinen tainut ollakaan.

seuraavana päivänä uudestaan. Joku raja se pitää pihiydessäkin olla!

Vierailija
22/27 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulattaa vain sen verran kerrallaan mitä tulee syötyä. Ei siis koko paketin tarvi olla homehtumassa.

Leipää menee hukkaan kun mä syön ruisleipää ja mies ei, niin sitten on vaikka kuinka monta pakettia avattuna ja homehtumassa. .

Enemmän taitaa olla mulla omasta viitseliäisyydestä kiinni. :)

pakastaa ja sulatella. Paljon helpompaa kun menee kauppaan ja ostaa uuden ja heittää vanhat pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulattaa vain sen verran kerrallaan mitä tulee syötyä. Ei siis koko paketin tarvi olla homehtumassa.

Leipää menee hukkaan kun mä syön ruisleipää ja mies ei, niin sitten on vaikka kuinka monta pakettia avattuna ja homehtumassa. .

Laitan leivät yleensä heti pakkaseen ja otan vain tarvittavan määrän. Leipä tuoreena pehmeänä paljon parempaa kuin viikon seisseenä korppuna.

Vierailija
24/27 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-henkinen perhe ja ei ole varaa haaskata. Ruokaa kuluu järjettömät määrät niin rahallisesti kuin määrällisesti, että jokainen muru hyödynnetään :D

Ostan kaupasta vain tarpeellisen eli käyn mieluummin kaksi kertaa viikossa kaupassa ja ostan nippa nappa riittävän määrän kuin että haalisin mitä sattuu ja sitten puolet ehtisi pilaantua ja pitäisi heittää roskiin.

Käytämme myös pakastinta. Eli jos vaikka makaroonilaatikosta jää kaksi kerta annosta yli niin pakkaan toisen annoksen verran mihelle evääksi seuraavaa päivää varten (mulla oma erityisruokavalio) ja toisen pakastan kerta-annoksena ja pakkaan joku toinen päivä miehelle evääksi.

Toinen kullanarvoinen investointi on ollut leipäkone. Sinne voi laittaa jatkeeksi jääkaapista lähes mitä vaan mikä uhkaa pilaantua :D Kuten juustonkannikat, raastaa yksittäiset porkkanat/perunat, perunamuussinjämät, tomaatinjämät, kananmunan, sulatejuustonokareen, pakkasesta puolukkaa tms mitä nyt vaan mieleen tulee.

Vierailija
25/27 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biojätteisiin se menee eli ei siinä mielessä hukkaan. Luonnossakin menee orgaanista ainesta koko ajan "haaskuuseen"... no ok, onhan ruuassa tietysti ympäristörasitteena ruuan tuotanto, kuljetus ja valmistus.

Mutta minusta meillä on sen verran niukasti noita paheita, että hyvä ruoka saa säilyä sellaisena.

Ja anteeksi nyt vaan, mutta minua pitää varmaan uhata vaikka heinähangolla, jotta suostun syömään tuollaista jätepöperöä, jota ap kertoi valmistaneensa.

Vierailija
26/27 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kerran vinkkejä ruokalaskun pienentämiseen? Eikö mikään ole muuttunut?

Maito ja juustohan eivät avaamattomina mene kovin äkkiä pilalle, maidon parasta ennen-päivä kärsii ylittyä usealla päivällä, ja juustojen säilyvyysaikahan on älyttömän pitkä avaamattomana tietääkseni? Siis jos sulla on neljä juustoa kaapissa, oletko tarkistanut edes päiväyksiä? Harvoja juustoja kyllä itse ostan, mutta kuukausia on mielestäni parasta ennen päiväykseen, joten luulisi neljännen ostettuaan jo muistaa lakata ostamasta?

tiedän kyllä syynkin, en ikinä katso jääkaappiin kun menen kauppaan vaan ostelen mitä sattuu. Sitten sitä on maitoja 5kpl jääkaapissa ja juustonpaloja 4, ja kaikki vanhat heittää aina pois kun haluaa mieluummin syödä tuoretta. Leipää menee kanssa ihan kamalasti roskiin. Ja ihan ruokaa, jos teen jotain ruokaa, ja sitten laitan loput jääkaappiin, ajatuksena syödä sitä vielä seuraavana päivänä, niin löydän sen sieltä jääkaapista sitten parin viikon päästä, kun se itse kävelee sieltä vastaan... Että tällaista meillä.

tiedän kyllä syynkin, en ikinä katso jääkaappiin kun menen kauppaan vaan ostelen mitä sattuu. Sitten sitä on maitoja 5kpl jääkaapissa ja juustonpaloja 4, ja kaikki vanhat heittää aina pois kun haluaa mieluummin syödä tuoretta. Leipää menee kanssa ihan kamalasti roskiin. Ja ihan ruokaa, jos teen jotain ruokaa, ja sitten laitan loput jääkaappiin, ajatuksena syödä sitä vielä seuraavana päivänä, niin löydän sen sieltä jääkaapista sitten parin viikon päästä, kun se itse kävelee sieltä vastaan... Että tällaista meillä.

Vierailija
27/27 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavana päivänä uudestaan. Joku raja se pitää pihiydessäkin olla!

Ei mikään voita Hesen ranskalaisia eikä varsinkaan seuraavana päivänä lämmitettyjä. Ne vain paranee lämmitettäessä.