Mikä on ok raja olla myöhässä hakemassa lasta päivähoidosta?
Jos hakuaika sopimuksessa 15.30, onko törkeätä hakea lapsi jatkuvasti vasta 15.50-16.00?
Miten tarkkoja päiväkodit ja perhepäivähoitajat on näistä hakuajoista? Kummatko on tarkempia?
Kommentit (16)
Ajatteletko ollenkaan että myhästymisesi takia jonkun toisen työpäivä saattaa pidentyä?!
Miksi edes kysyt?
Ymmärrän, jos joskus joku myöhästyy jos tietyö, onnettomuus tms, kun liikenne pysähtyy.
laita hakuajat niin että ehdit siihen
on törkeää. Itse ilmoitan, jos myöhästyn viisikin minuuttia sopimuksen mukaisesta ajasta. Lapset ovat pph:lla. Myöhästymme todela harvoin, ehkä pari kertaa vuodessa.
Jos on vaarana se että myöhästymisiä tulee usein, niin eikö silloin suosiolla kannata hilata tuota sopimuksen hakuaikaa kauemmaksi?
Niin meillä on ana tehty vaikka toinen vanhempi on tehnyt vuorotyötä ja tiukalla olisi saatu vedettyä hoitopäivät 97 prosenttisesti alle 7 tuntiin ja enempi maksu. Kuitenkin noiden yllättävien ja satunnaisten päivien takia aina maksoin suosiolla täyden päivän maksun ja ilmoitin myös noutoajaksi esim 16-17.
onneksi perhepäivähoitaja on ihanan joustava. Voidaan aina kysyä, jos on tiedossa myöhempi hakuaika, että sopiiko hänelle. Ja yleensä sopii. Toki jos säännönmukaisesti ilmoittamatta hakee myöhässä, on aiheellista muuttaa hakuaika myöhemmäksi, jos on mahdollista.
Jos se myöhästyminen on jatkuvaa. Silloin tällöin ok ja titenkin pitäisi soittaa vielä ja sanoa tulevansa myöhässä.
sopimukseen hakuaijat oikein. n.5-10 olen itse myöhästynyt mutta yleensa olen aina ilmoittanut että myöhästyn!
Tämänkin siis vain hyyyyvin harvoin! Jatkuva viidenkin minuutin myöhästely on törkeää ja tollanen 20-30 minuuttia ihan asiatonta!
Haluaisitko ap, että sun sovituista tapaamisista jengi olis aina puol tuntia myöhässä??
Olen vasta aloittanut ja tilanne on mennyt tähän. Enkä ole varma, mikä on se raja, milloin voin asiasta alkaa napisemaan.
Tämän hoitolapsen otin juuri hoitoaikojen perusteella, se menee yksiin toisten lasten hoitoaikojen kanssa, mutta nyt nuo myöhästymiset ilman ilmoitusta on enemmän sääntö kuin poikkeus.
T. ap
Hoitoaika pitää sopia niin, että sitä pystyy noudattamaan.
itse entisenä pph:na tein hyvin selväksi, että hoitoaika on ja pysyy sinä miksi se on sovittu, ja jos on sovittu haku klo 17 niin sen jälkeen alkaa minun oma henkilökohtainen aikani. Meni niin hyvin perille, että jos oli minutinkin yli niin hoitolapsen vaanhempi soitti, että hän on tulossa mutta syystä taitoisesta oli myöhässä... ja myönnän ettäolen aika joustamatonkin koska omilla lapsilla monet harrastukset alkoivat jo klo 18.ja ennen harrastusta on syötävä jotain..
mutta siis sano hoitolapsen vanhemmille, että ei kä. muuten ne kävelee yli ja vahvasti. Eriasia on ennakkoon sovitut myöhästymiset.
tosi typerää mutta ah niin tuttua, kannattais jutella vanhempien kanssa. oletko yksityinen?
vanhempien ilmoittamien hoitoaikojen mukaan. Eli jos tuo on jatkuvaa, on törkeää. Uusi hoitoaika sopimukseen tai sitten heidän on haettava lapsensa aiemmin pois.
ollaan hyvinkin tarkkoja ett hoitoaikoja noudatetaan koska henkilökunnan työvuorot tulee sen mukaan. juuri viime viikolla yhtä perhettä pyydettiin muuttamaan kun hoitoaika oli 16.00 saakka mutta jo kaksi viikkoa tulivat aina yli neljän niin heille tarjottiin uusi sopimus käteen jossa hoitoaika on 16.30 saakka.