Pk-seutulaiset: JOS NÄISTÄ PITÄISI VALITA, MIHIN MUUTTAISIT?
Myyrmäki, Vantaanlaakso, Leppävaara, Tuomarila, Haaga, Pitäjänmäki, Itäkeskus niin mihin muuttaisit asumaan? Toiveena hyvät julkiset yhteydet, hyviä ulkoilumahdollisuuksia ja palvelut.
Kommentit (54)
Nyt asutaan Munkkivuoressa ja paikka on valittu juuri työmatkojen takia. Mitä lyhyemmät työmatkat, sitä enemmän aikaa lasten kanssa.
Olishan se kivaa, ja ajatuksena ihana. MUTTA jos tuon mukaan olisimme menneet niin olisimme muuttaneet varmaan jo 5 kertaa.
Ensinäkin en ole koskaan ollut yli 4 vuotta samassa työpaikassa. Ja sen lisäksi yksi noista työpaikoista muutti vielä sijaintiakin.
Että sen takia kyllä yritän valita asuinpaikan jossa viihdyn + jossa on hyvät liikenne yhteydet niin julkisilla kun autolla.
Siellä on hyvät yhteydet kaikkiin suuntiin. On palvelut tosi lähellä. Itse asiassa siellä on yllättävän rauhallista asuinalueilla.
Mutta mä oonkin tosi puolueellinen, sillä olen Itäkeskus fani! ;-)
epämääräistä porukkaa kerääntyy turuille ja toreille (lue: itäkeskuksen tallinnan aukiolle) hengailemaan, ei tarkoita että itse asuinalue olisi huono.
valitettava tosiasia on, että aina kun lähellä on alko, niin se kerää aina lieveilmiöitä. Munkassa kun ei ole alkoa, niin siksi siellä on kivaa.
Etelä-Haaga on hyvin rauhallinen, vehreä alue. Toisaalta palvelujen perässä joutuu lähtemään muualle.
Jos asuu lähellä Hämeenlinnantietä, 20 minuutissa pääsee bussilla ekskustaan ja busseja kulkee joka minuutti. Junallakin pääsee nopeasti, mutta junia kulkee varsinkin ruuhka-ajan ulkopuolella harvakseltaan.
39:ssä taas voi joutua ruuhkassa istumaan 45 min, rasittavaa.
Ei noista mikään ihan paras mahdollinen minusta ole mutta ehkä kuitenkin Haagaan tai Pitäjänmäelle. Luontoa löytyy, junarata suht. lähellä (ja nopea yhteys keskustaan) ja palvelut suht. ok.
Munkassa kun ei ole alkoa, niin siksi siellä on kivaa.
Munkassa muuten oli Alko aikoinaan Riihitiellä ja sinne pesiytyi silloin kaikki kulmakunnan dokut. Ei ollut se ympäristö rauhallinen ei kun olin pieni.
olen asunut Pitäjänmäellä ja käynyt töissä Haagassa, Haaga on kiva ja nätti kylä. Liikenneyhteydet keskustaan toimii junalla ja ulkoilumahdollisuudet on mainiot. Keskustaan pääsee näppärästi fillarillakin.
niin Haagaan tai Pitskuun.
Myrtsi, Vantaanlaakso ovat Vantaata= thanks but no thanks. Myrtsissä en lastani haluaisi kasvattaa.
Lepuski on kanssa vähän levotonta. Tuomarila liian lähellä Espoon keskustaa ja Kirstinmäkeä. Itäkeskuksessa pelottaa päivälläkin.
Siinäpä syitä. Ehken vastannut sinun toiveisiisi...
Ykkösvaihtoehto olisi Tuomarila, mutta siellä ei ole hyvät kulkuyhteydet joten sitten veisi Etelä-Haaga voiton.
Opiskeluaikana asuin Etelä-Haagassa ja se on aivan ihana paikka. Jos siellä olisi omakotitaloja niin asuisin siellä nytkin. Nyt asun Tuomarilan vieressä ja se on ihana luonnonläheinen paikka lapsiperheelle. Kaikki palvelut Jumbo ym on lähellä!! Mutta oma auto tarvii olla!
Ykkösvaihtoehto olisi Tuomarila, mutta siellä ei ole hyvät kulkuyhteydet joten sitten veisi Etelä-Haaga voiton. Opiskeluaikana asuin Etelä-Haagassa ja se on aivan ihana paikka. Jos siellä olisi omakotitaloja niin asuisin siellä nytkin. Nyt asun Tuomarilan vieressä ja se on ihana luonnonläheinen paikka lapsiperheelle. Kaikki palvelut Jumbo ym on lähellä!! Mutta oma auto tarvii olla!
"espoolaiset". Itä-Helsingistä vain mielikuvia, ei mitään todellista tietoa.
Koska lähellä keskustaa ja hyvät junayhteydet, hyvät palvelut.
Itäkeskuksen liepeille, omakotialueelle kyllä voisin muuttaa myös.
"espoolaiset". Itä-Helsingistä vain mielikuvia, ei mitään todellista tietoa.
Minä asun Vuosaaressa ja olen oikein tyytyväinen. Mutta Itäkeskukseen en minäkään koskaan muuttaisi. Liian rauhatonta.
Kannatan ehdottomasti näitä. Tuomarila varsinkin ihanaa aluetta. asutaan sellosta 2km:n päässä, niin täältäkin löytyy rauhaa ja luontoa, päätyvän tien varressa.
entä jos ap ottaisit itäkeskuksen vaihtoehdoiksi vielä Puotilan, Herttoniemen ja Roihuvuoren? Tosi kivoja alueita, metroa lähellä ja luonnon vehreys joka puolella.
Totuus on, että metro on ylivoimaisesti paras ja nopein kulkuneuvo pääkaupunkiseudulla, eli sen varteen kannattaa kyllä muuttaa!
Periaatteessa voisin asua noissa mistä vain, mutta kaikki eivät täytä sun vaatimuksiasi.
Jos itse valitsisin, niin miettisin Myyrmäki-Vantaanlaaksoa tai Lepuskia. Itäkeskuskin on hyvä, mutta Espooseen on sieltäkin ikävää matkustaa töihin, vaikka metro sitä matkaa lyhentääkin Ruoholahteen asti.
Arvioin nyt jokaista:
Myyrmäki:
+ erittäin hyvät yhteydet (sekä juna Hesaan päin että hyvää bussiliikennettä myös Espooseen ja keski- ja itä-Vantaalle)
+ erittäin hyvät palvelut lähellä
+ hyviä ulkoilumaastojakin
- radanvarsi on aina levottomampi kuin joku syrjäkylä
Vantaanlaakso
+ yhteydet noin 1 km päässä juna-asema (bussilla mentävä)
- palveluista suuri osa Myyrmäessä
+ tosi hyvät ulkoilumaastot
+ rauhallisempi kuin Myrtsi monin paikoin ainakin
Leppävaara
+ erittäin hyvät yhteydet myös Vantaalle ja joka puolelle Espoota ja Hesaan
+ erittäin hyvät palvelut
+ on ulkoilumahdollisuuksiakin (ainakin reunamilla)
- alueen sisällä tosi kivoja asuinpaikkoja ja vähemmän kivoja (myös Myrtsissä tämä)
Tuomarila
+ hyvät yhteydet (juna + muutama bussi)
- palvelut pitkälti Espoon keskuksessa
+ hyvät ulkoilumaastot
Haaga
+ hyvät yhteydet
- palvelut ei kyllä mitään niin hyvää tasoa
+ ulkoilumaastoja on
Pitäjänmäki
+ hyvät yhteydet
- ennen ainakaan palvelut eivät olleet niin hyvät, Lepuskiin piti mennä
+ ulkoilumahdollisuuksia on
Itäkeskus
+ tosi hyvät yhteydet (metro & bussit)
+ tosi hyvät palvelut
+ voi ulkoilla kyllä
- levottomampia alueita on, mutta kokonaisuus ok
Parhaat yhteydet ja rauhallista, liikuntamahdollisuuksia lähellä.
Myyrmäki on aivan kammottava! Samoten Itäkeskus, toisaalta kaikki palvelut lähellä.
Etelä-Haaga tai Pohjois-Haagan eteläinen puolisko, ostarista etelään.
kun tavoitteena on saada kaikki nuo, niin muuttaisin Itäkeskukseen.
Asumispaikkana ehkä tykkäisin enemmän Haagasta, mutta siellä ei ole hyviä julkisia yhteyksiä ja palveluita.
Itse olen siis helsinkiläinen enkä tunne VAntaata enkä Espoota.