Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi vai kaksi lasta? Perustele kantasi. ev

Vierailija
08.10.2009 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että esikoisella on sisarus(tai useampi), sisaruksista tukea toivottavasti isonakin..

Yksi syy ehkä että oma siskoni on minulle erittäin tärkeä ja parhaita ystäviäni näin aikuisenakin.

Vierailija
2/7 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska emme halua enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on halua ja kykyä olla vanhempi, niin kaksi vähintään.

yksikin lapsi tosin on rikkaus ja rakas.

-sisarussuhde on tärkeä, iselläni pitkä ikäero sisarukseen ja olen tuntenut menettäneeni jotain, kun ei ole ollut lapsena sisaruksia. ei verisidettä keneenkään toiseen samanmoiseen, ei kinastelukaveria... :)

-kaikki juhlapyht kivoja kun lapsia, ja muutenkin mukavaa veittää perheellä aikaa ja katsoa kun lapset leikkii. joulunakin ikiva katsoa kun lapset keskenään odottavan pukkia ym.

-itse vasta kolmannesta lapsesta lopetin stressamisen ja hössöttämisen vauvaaikana ja jaksoin vain nauttia vauvaajasta. oli varmempi olo hoitaa ja synnyttääkin ym.

-tästä aasinsilta legendaan, että kolmen lapsen kanssa voi olla jopa helpompaa kuin yhden tai kahden. mielestäni tosi. toki haasteita löytyy, mutta olen kokenut näin.

toki huoli kasvaa mitä enemmän lapsia, mutta itse nautin heistä ja lapsiperheen elämästä.

Vierailija
4/7 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei enempää.

Mahdollisuus saada sekä tyttö että poika.

Sisaruksilla seuraa ja tukea toisistaan.

Vierailija
5/7 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisia seikkoja itse lapselle:

- lapsi ei koe itseään niin yksinäiseksi perheen lomilla

- lapsi oppii paremmin pitämään puolensa

- lapsesta tulee sosiaalisempi

- lapsi saa yhden tärkeän ihmissuhteen elämäänsä: sisarussuhteen

- lapsi voi oppia hänelle vaikeita asioita "turvallisesti" yhdessä sisarusten kanssa ja vastaavasti tuntea itsensä tarpeelliseksi auttaessaan sisaruksiaan

- lapseen ei ladata niin intensiivistä huomiota kuin ainokaiseen, jonka jokaista liikettä seurataan

- lapsen ei tarvitse olla aikuisena yksin vastuussa ikääntyneistä vanhemmistaan

- lapsen perustaessa omaa perhettä, hänellä on parempi käsitys siitä, mitä useampilapsisessa perheessä eläminen on.

Etuja vanhemmille:

- vanhemmat pääsevät lomilla helpommalla, kun ainokainen ei roiku lahkeessa vaan lapset touhuavat keskenään

- vahemmat ymmärtävät paremmin lasten välisiä eroja: kaikki ei riipu vain vanhempien kasvatuksesta vaan jokainen lapsi tarvitsee omanlaisensa kasvatuksen ja tilan

- vanhempi on rennompi kasvattaja: yhteen lapseen jaksaa paneutua jopa liikaa ja ladata kohtuuttomia odotuksia

- jos lapsi kuolee, vanhemmat eivät jää täysin lapsettomiksi

- vanhemmat saavat kokea useamman kerran odotuksen ja lapsen syntymän ihmeen

t: ainoa lapsi, jolla on itsellään kolme lasta

Vierailija
6/7 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä enemmän sen helpommalla pääsee, oikeesti.

Silloin kauan sitten, kun oli vain 1 niin tutntui ettei aika riitä mihinkään, kun piti olla, äiti, kaveri, leikittäjä huvimestari jne..

Nyt, kun on tulossa jo seitsemäs jää omaakin aikaa enemmän, kun lapsilla on seuraa myös toisistaan..

Eli mielunmi 2 kuin 1 pääsee helpommalla :)

Vierailija
7/7 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä enemmän sen helpommalla pääsee, oikeesti.

Silloin kauan sitten, kun oli vain 1 niin tutntui ettei aika riitä mihinkään, kun piti olla, äiti, kaveri, leikittäjä huvimestari jne..

Nyt, kun on tulossa jo seitsemäs jää omaakin aikaa enemmän, kun lapsilla on seuraa myös toisistaan..

Eli mielunmi 2 kuin 1 pääsee helpommalla :)

meillä 3, koska heistä on kavereita toisilleen. Vaippashow menee samaan syssyyn ja kaikki kiukut ymymymym.

Ja ennen kaikkea se kaveruus pienellä ikäerolla. Vaikka on meilläkin oma lehmä ojassa niin helpommalla pääsee, kun lapsista on seuraa toisilleen.

Melko vähän tarttee olla lapsilla kaverina, mitä sitäkin enemmän iloa sekä itselle, että myös lapsille, kun välillä heidän kanssaan leikkii.

Mutta tosiaan - sekin, että toivon heidän olevan läheisempiä toisilleen mitä minä omille sisaruksilleni.

Vanhempi sisaruksistani, kun on reilu 10v mua vanhempi ja vaikka toinen 4v mua vanhempi niin en tunne heitä läheiseksi minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi