Missä päin Eurooppaa olisi lämmintä talvella?
Kommentit (10)
missään Euroopassa ei oo varmuudella lämmintä talvella.
tais sitten Afrikan puolella Tunisiassa tms...
eteläosissa ja Madeiralla voi olla talvellakin n 20 astetta. Turkissa ja Kyproksella myös
Kanarialla on talvellakin lämmintä
...tullen tulokseen, ettei Euroopassa ole talvella lämmintä missään. Jopa Italian eteläkärjessä ja Espanjassa on talvi. Riippuu tietysti siitä, minkä mieltää "lämpimäksi" - me ajattelimme asiaa rantakelien ja auringon kannalta.
Olemme itse lähdössä reissuun loka-marraskuun vaihteessa, eikä silloinkaan enää varmuudella löydy todella lämmintä säätä Euroopan puolelta.
Lähimmät aurinkokohteet varmaan olisivat nuo Kanariansaaret (vaikka ei kai sielläkään superlämmin talvella ole?), Turkki ja Afrikan pohjoisosat, esim. Egypti ja Tunisia.
Mä en missään tapauksessa halua masentaa enkä pelotella enkä provosoida ketään, mutta harkitsisin kyllä matkustamista vähän kauemmas kuin Turkkiin tai Kanarialle tai Pohjois-Afrikkaan talvella, jos oikeasti haluaa viettää aurinkolomaa talvella. Olen ite ollut Kanarialla talvella, samoin useilla tutuilla talvikokemuksia eri saarilta viime vuosina. Hyvinkin sellaista +20 tai vähän enemmän, mutta ei mitään varmaa aurinkoa ja pilvisellä säällä joutuu olemaan pitkähihainen päällä. Sama koskee esim. Tunisiaa, jossa voi joulukuussa olla sateista ja tuulista. Eli ympäristöystävällistähän se ei ole kun lentää kauemmas, mutta veikkaan että pääsette samalla rahalla vaikka Arabiemiraatteihin tai Intiaan tai vaikka Gambiaan ku Kanarialle.
Superlämmintä ei varmasti noissakaan kohteissa ole. Mutta juuri tuo yli 20 astetta on itselleni sellainen "lämpimän raja" - hellettä ei mielestäni oikein voi odottaa noin lähellä Eurooppaa talvisaikaan. :)
Edellinen kirjoittelija.
tai no, se oikeastaan onkin Afrikassa...
joulukuu-maaliskuu valilla. Sateista ja tuulista. Toppatakit paalla saa olla ja villasukat jalassa. Pohjois-Afrikasta tekee talvella kylman se, etta se on jaanyt Saharan ja Valimeren valiin. Ei paljon kasvustoa ja talot ym. sementista, kivesta jne. Elaissani en ole missaan ollut niin kylmissani kuin Tunisiassa talvella.
....