Eipä ole opettajan osa kadehdittava! Olen saanut vasta yhden kortin poislähtevältä oppilaalta.
Viime vuonna valvontaluokkani oppilaat eivät tuoneet kevätjuhlassa minulle MITÄÄN! Lisäksi joudun sinnittelemään pienellä palkallani kaksi kuukautta kesällä - sillä palkalla, jolla ei paljon Caprin lomista haaveilla. Niinpä olisikin kohtuullista, että oppilaiden vanhemmat muistaisivat minua kevätjuhlapäivänä kukin, lahjoin ja lahjakortein. Oppilaiden vanhempia olette te! Moraalinen lahjavastuu ei lopu alaluokkiin; meidän aineenopettajienkin on saatava mukavia lahjoja, jotta jaksamme seuraavan lukuvuoden. Herätkää vanhemmat ja kaivakaa empatia esiin - on opettajien lahjojen aika!
Kommentit (5)
Työtäshän sinä vaan teet!
Minunkin pitäs ilmeisesti saada kaikilta asiakkailta lahjoja kun leivon heille leipää.
Hei haloo!!
kauniin, aplikoidun pikkuliinan tai vaikka itse kuivaamiani ja prässäämiäni edelliskesän luonnonkukkia tuomaan iloa raskaaseen työhön. Joskus olen kiireisenä laittanut satasen käärittynä hupaisaan sarjakuvasivuun. Siitä on todellista iloa! Varmasti on monikin kollegasi saanut muistamiseni, mutta ei ole halunnut sinun mieltäsi pahoittaa rehvastelemalla saamallaan lahjalla. Nyt vain tekin lahjakauppaan! -ap
Minäkin siirryin amiksesta peruskouluun opeksi parempien lahjojen toivossa. Ne amispellet eivät nimittäin tajunneet ollenkaan, että MINÄ tarvitsen lahjoja keväisin ja jouluisin jaksaakseni lukea niiden kirjoitusvirheitä pursuavia säälittäviä tekeleitä vuodesta toiseen. Nykyinen palkkani onneksi riittää minulle varsin hyvin, sillä teen niin paljon ylitunteja, että niillä makselee jo mukavasti ulkomaanmatkoja pari kolme kertaa vuodessa.
Niin :( Toivottavasti tuovat edes sen lahjan. -ap
Koskas olet viimeksi verotoimistoon tuonut lahjan jollekulle?