Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kissaperheet:

Vierailija
08.10.2009 |

mitä teillä on ollut edellytys sille, että suostutte lasten "hankitaan kissa"-manguntaan?

Lapset sitoutuvat tyhjentämään laatikon? pitääkö lasten tietää kissanhoidosta paljonkin? Hankkia tieto itse?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joko leikkaamaton ja huonosti opetettu tai sekaisin päästään. Pissailu sinnetänne ei ole normaalia. Lattiakaivosta juominen haittaa, koska...? Monet kissat karkaa, jos ne päästää pihalle. Hilseily kertoo hoitamattomasta ongelmasta turkissa/nahkassa.

Et taida ihmeemmin pitää kissoista?

he saivat vuosi sitten lapsen.

Tämä kissa on hilseen peitossa, juo lattia kaivosta, kusee lapsen sänkyyn, hyppii pöydillä kun lastakin syötetään, ei voi pihalle päästää tai karkaa.

Ihan järkyttävää.

Mie olen tästä sanonut monet kerrat ihan lapsen turvallisuutta katsoen, mut ei ku mies ei taas halua kuulema luopua ainokaisesta kissasta.

Lapsen vaatteet ja tutit ja kaikki karvoissa ja sit kun tuo kisuli kuseksii jokapaikkaan.

Sanoisin että koira parempi kuin kissa

juurikin raapivat oviakin.

ystäväni ei voi siirtää vuoden ikäistä lasta omaan huoneeseen jo nukkumaan, koska kissa voi hypätä sänkyyn jossa lapsi nukkuu ja koska ovea ei voi laittaa kiinni koska kissa raapii ovet..

tässäkin tapauksessa minua ihmetyttää onko kissa lapsen etusijalla?

itse en kuunapäivänä ottaisi kissaa, kun ihan pienestä pitäen ne pennut on ranteissa kiinni niin tuleepa nättejä jälkiä

Vierailija
22/32 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin raapivat oviakin. ystäväni ei voi siirtää vuoden ikäistä lasta omaan huoneeseen jo nukkumaan, koska kissa voi hypätä sänkyyn jossa lapsi nukkuu ja koska ovea ei voi laittaa kiinni koska kissa raapii ovet.. tässäkin tapauksessa minua ihmetyttää onko kissa lapsen etusijalla? itse en kuunapäivänä ottaisi kissaa, kun ihan pienestä pitäen ne pennut on ranteissa kiinni niin tuleepa nättejä jälkiä

riippuu. Kun meille tuli lapsi niin kissa sai tutustua vauvan pinnikseen ja myöhemmin sitten lasten sänkyyn ihan rauhassa. Sängyistä ei tehty kissalle paikkaa jonne menemällä se saa iloa tylsään hetkeensä kun sitä aletaan jahtaamaan sängystä pois ;) Meidän katti ei ole sen kummemmin lapsen sängyissä edes viihtynyt kun sieltä tuli/tulee nyrkistä päähän.

Ja mitä tuohon käsien raapimiseen tulee niin kai se kissa käsiin hyökkii jos se on siihen opetettu pennusta pitäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissat ei todellakaan hyökkäile päälle tai revi huonekaluja, jos ne ei ole häirikköjä! Ja häiriköksi kissa tulee ihmisten ansiosta!! Normaali, terve kissa, on todella ihana ja helppo lemmikki. Se tekee tarpeensa hiekalle, kunhan hiekka pidetään puhtaana! Haluaisitko itse käydä vessassa, joka on ulostetta täynnä?? Kissa ei myöskään raavi huonekaluja, jos sille hankitaan raapimispuu! Ja kissa ei hyökkäile päälle, ellei sitä ole kiusattu ja se kokee tarvetta puolustautua!

Vierailija
24/32 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyistä ei tehty kissalle paikkaa jonne menemällä se saa iloa tylsään hetkeensä kun sitä aletaan jahtaamaan sängystä pois ;)

Vierailija
25/32 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissat ei todellakaan hyökkäile päälle tai revi huonekaluja, jos ne ei ole häirikköjä! Ja häiriköksi kissa tulee ihmisten ansiosta!! Normaali, terve kissa, on todella ihana ja helppo lemmikki. Se tekee tarpeensa hiekalle, kunhan hiekka pidetään puhtaana! Haluaisitko itse käydä vessassa, joka on ulostetta täynnä?? Kissa ei myöskään raavi huonekaluja, jos sille hankitaan raapimispuu! Ja kissa ei hyökkäile päälle, ellei sitä ole kiusattu ja se kokee tarvetta puolustautua!

he ovat ostaneet vuosia sitten kissalle sen raapimispuun, mutta kissa raapii juurikin mieluummin sohvia ja ovia..

voihan se olla ku kissa ikinä ulos pääse et tulee mökkihöperöksi ja onhan tuo kissa jo sen kahdeksan vuotta sisätiloissa elänyt.

Vierailija
26/32 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman VANHEMPIEN halua hankkia kissa!

Muutamia pointteja:

Kissa on pitkäikäinen lemmikki ja vaatii ehdottomasti vanhempien sitoutumisen sen hoitamiseen.

Kertaluontoisten hankintojen (hiekkalaatikot, raapimispuut jne.) lisäksi kissa tarvitsee laadukasta kissanruokaa, jotta se kasvaa ja kehittyy hyvin. Monia ikäviä sairauksia voi ennaltaehkäistä tarjoamalla kissalle koko sen elämän ajan oikeanlaista ja tasapainoista ravintoa. Ei ihan ilmaista lystiä! Omia hermojaan säästääkseen kannattaa myös panostaa laatuun kissanlaatikon hiekassa!

Pelkästään rokotuksille tulee myös melkoisesti hintaa - puhumattakaan jos kissa sairastuu/loukkaantuu muuten ja tarvitsee eläinlääkärin hoitoa. Kissa, joka ei ole erityisesti siitoskäytössä, tulee myös aina steriloida/kastroida - jälleen maksaa!

Kissa on oikein käsiteltynä ja hoidettuna oikeiden ihmisten hoivissa ihana lemmikki mutta sen hankintaa tulee harkita hyvin tarkkaan!!

Vierailija
27/32 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kani ei myöskään ole mikään "helppo" lemmikki.

Se on ERITTÄIN seurallinen eläin, jonka kanssa pitää olla valmis viettämään useita tunteja päivässä. Kanin tulee saada juoksennella mahdollisimman paljon vapaana (mieluummin tietenkin koko ajan - koti on joka tapauksessa saneerattava kaniturvalliseksi).

Kani vaatii niin ikään laadukasta ruokaa (lähikaupassa myytävillä siemensekoituksilla sen elimistö rasvoittuu ja kani sairastuu) ja sillä pitää aina olla kuivaa heinää tarjolla (suuri allergiariski!!).

Kani voi myöskin hyvällä hoidolla ja "hyvillä geeneillä" elää jopa yli 10 vuotta eli senkin voi katsoa pitkäikäiseksi lemmikiksi.

En tosiaankaan suosittelisi hankkimaan kania lasten mankumisen lopttamiseksi - sen enempää kuin kissaakaan! Näin hankittuja lemmikkejä on keltaisetpörssit ja apulat väärällään kun innostus ei riitäkään vaativan lemmikin asialliseen hoitoon.

Vierailija
28/32 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- nukkuvat yöt

- pissivät aina hiekkalaatikkoon, ikinä ei ole pissinyt muualle

- raapivat ainoastaan kissan raapimistelineeseen

- karvaa niistä kyllä lähtee

- lapset saavat muokata kissaa, kissa ei pure, ei raavi

- Kissa tarvitsee hiekan ja kammat/harjat, kynsienleikkuu sakset, rokotukset, silitykset, leikittämisen, ruokaa, juomaa

- Kissamme inhoaa suljettuja ovia, avaa ne tai sitten rapsuttaa oven takana.

Vierailija
29/32 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- nukkuvat yöt - pissivät aina hiekkalaatikkoon, ikinä ei ole pissinyt muualle - raapivat ainoastaan kissan raapimistelineeseen - karvaa niistä kyllä lähtee - lapset saavat muokata kissaa, kissa ei pure, ei raavi - Kissa tarvitsee hiekan ja kammat/harjat, kynsienleikkuu sakset, rokotukset, silitykset, leikittämisen, ruokaa, juomaa - Kissamme inhoaa suljettuja ovia, avaa ne tai sitten rapsuttaa oven takana.

Kissa kyllä käyttää raapimispuuta, kun sen vaan hankkii sille heti pentuna. Aikuinen kissa ei välttämättä siihen opi, jos on tottunut raapimaan jotain muuta, eli kun hankkii pennun niin ehdottomasti pitää hankkia myös raapimispuu. Ja lapsi ei saa päättää sitä, että hankitaanko lemmikki vai ei, se on aina aikuisen päätös. Ja lähtökohta on se, että aikuinen hoitaa sitä eläintä, ei lapsi. Eli jos se on ok, ja itse aikuiset ovat kissarakkaita, niin kyllä ehdottomasti kannattaa hankkia kissa!

Vierailija
30/32 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin kani paskoo pitkin lattioita ja jos on maha löysällä, niin sitten on ripulia kaikki matot täynnä.

En ikimaailmassa ota kania, kun olen heidän huushollia seurannut muutaman vuoden. Itsekkin ovat sanoneet, ettei kania tule enää ikinä taloon. Jatkuvasti kanin paska ja ripuli haisee, niin ja pissitkin on välillä lattialla. Kanilla on kyllä häkki sekä erillinen wc, mutta tarpeet ei vaan aina mene sinne.

Joten en todellakaan suosittele kania!!

Vierailija
31/32 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä lasten iällä on merkitystä..

itse olisin niin kovasti tahtonut lemmikin "pienenä" eli koko lapsuus-nuoruus ajan.

Nyt vihdoin minulla on kissa ja koira.

Ovat äärimmäisen rakkaita ja ihania tapauksia.

Kissasta ei ole haittaa kun on ulkokissa saa toteuttaa itseään tarpeeksi.. raapii pihalla puita, sisällä ei mitään.. välil harmittaa kun kantaa raatoja portaille, mut se on elämää...

kissan ruokaan menee about sama kuin koirankin. itse syötän aikapaljon ihmistenruokaakin kissalle (joo tiedän että jossain sanotaan että mausteet ei ole hyväksi..) esim puuroa.

Kissa KOULUTETAAN ihan kuten koiratkin. ei ne koiratkaan osaa luonnostaan käydä ulkona pissillä, tai istua jne... samalla tavalla kissa opetetaan olemaan raapimatta lapsia, käymään pesulla, laatikolla jnejne... mulla on ollu sisä kissa joka osasi hakea hiirtä.. siis se oli hauska katti kun heitin hiiren niin se juoksi perää ja toi takas. ;) ensi vuonna harkitsen toisen kissan ottamista pojulle kaveriksi.

ja poikakissan leikkaus oli yksityisellä klinikalla noin 85 euroa.

Vierailija
32/32 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vähän pelotella ettei sitä kissaa oteta liian helposti sillä kissasta saa myös helposti tehtyä lemmikin josta halutaan päästä muutaman vuoden kuluttua eroon.