Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateistit tukkanuotaisilla tuossa vapaa-ajattelija/pakana -ketjussa :D

Vierailija
08.10.2009 |

Mammat ihmeissään, kun IHAN OIKEA ateisti tuli palstalle :D

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ateisti ja vietän joulua. Ei se sen vaikeampaa ole...

Jouluhan on vanha pakanallinen keskitalven juhla jonka kristinusko on vaan ominut itselleen.

Vierailija
2/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ateisti ja vietän joulua. Ei se sen vaikeampaa ole...

Jouluhan on vanha pakanallinen keskitalven juhla jonka kristinusko on vaan ominut itselleen.

Vai onko ateismi sinulle vain kristinuskon vastustamista kuten monelle muullekin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ateistin tarvitse vastustaa kristinuskoa. Hän ei vain usko kristinuskon tai minkään muun uskonnon jumaliin.

Vaikka ei uskokaan jumalien olemassaoloon, saa silti nauttia elämästä ja erilaisista juhlista! Joulua voi hyvin viettää täysin ilman uskonnollisia viittauksia, mutta ateistikin saa halutessaan kuunnella vaikkapa enkelilauluja. Ei enkelilaulujen kuunteleminen poista sitä tosiasiaa, että ei usko jumaliin.

Vierailija
4/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla provolla. Näppärää. Vastaan kuitenkin.

Ateismi tarkoittaa minulle sitä, että en usko mihinkään henkimaailman olioihin kutsuttiin niitä sitten jumaliksi, hobiteiksi, näkeiksi tai spagettihirviöiksi. Minulle nämä ovat täysin yhdentekeviä juttuja, evvk.

Kuitenkin syön jouluna kinkkua ja pääsiäisenä lammasta. Koska ateismi ei ole minulle mikään vakaumus, niin ihan hyvin voin syödä samaa ruokaa samaan aikaan kuin muutkin kulttuurissamme elävät ihmiset syövät. Kirkkoonkin suostun astumaan silloin, jos ystäväni häihinsä kutsuvat. Olen myös matkoillani käynyt eri uskontojen luostareissa, temppeleissä ja synagoogissa ja noudattanut näiden uskonnollisten yhteisöjen tapoja heidän pyhissä rakennuksissaan. En esimerkiksi ole kääntänyt paljaita jalkojani buddha-patsaalle tai kulkenut hihattomassa topissa pitkin roomalais-katolisen katedraalin käytäviä. Teen tämän kaiken kunnioituksesta - en jumalaa - vaan häntä palvovia ihmisiä kohtaan.

Rukouksiin en osallistu enkä virsiä laula, sillä nämä ovat tunnustuksellisia tekoja.

Vierailija
5/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisesti paloi tänä kesänä juhannuskokot eri seurakuntien juhannusjuhlissa.

Vierailija
6/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onhan sillä pakanalliset juuret. Keskustelunkulusta en nyt tiedä sen enempää, kunhan maisitsin vain tämän "pienen" seikan, mikä uskossa olevilta usein tuntuu unohtuvan.

Vierailija
7/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisesti paloi tänä kesänä juhannuskokot eri seurakuntien juhannusjuhlissa.

kristityille Johannes Kastajan muistojuhla. Eli sillekin pakanajuhlalle ovat keksineet nimen. Opin tämän muuten riparilla.

t. ateisti

Vierailija
8/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan ryhtyä Jehovan todistajaksi ihan vaan siitä ilosta ettei tarvitse joulua viettää.

Vierailija
9/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakanallisina juhla-aikoina. Jeesus elää, halleluja!!!

Vierailija
10/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lähinnä uskovien provokaatioita siitä, miten ateistien tulisi tai ei tulisi elää.

Vierailija
11/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ateistit hermostuvat.

Vierailija
12/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ateistit hermostuvat.

no jos joku uskis esittää 'fundie-ateistia' keskustelupalstalla ja inttää inttämistään, niin hänelle ei saisi hermostua vai?

Vierailija
13/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vietän joulua, pääsiäistä ja vielä muslimeidenkin juhlia. Voin myös tarpeen vaatiessa toivottaa jumalan siunausta yms.

Että näin kamala feikkitakinkääntäjämukauskisateisti minä olen :D.

Vierailija
14/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu teidän ateisminne olevan, jos pitää siitäkin uskovaisia syyttää, että esittävät fundamentalisti-ateistia provosoidakseen tapa-ateisteja! Mihinkähän ne uskovaiset ei teidän mielestä olisi syypäitä? Kun ovat käytöksellään aiheuttaneet senkin, että olette ateisteja.

Vierailija
15/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun puolestani jokainen saa uskoa mihin haluaa, tai olla uskomatta. vakaasti uskon myös, että maailmassa olisi yhtälailla sotia ja ongelmia ilman uskontojakin.

Vierailija
16/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sotia ja ongelmia olisi huuoooomattavasti vähemmän ilman uskontoja. Jos kaikki olisivat yhtä vapaamielisiä ja suvaitsevaisia kuin ateistit ovat, oliko tuolla lähi-idässä sellaiset olot nyt kun ovat - entä aasian puolella? Puhumattakaan näistä paikallisista oloista, joissa "sodat" toki käydään hieman pienemmässä mittakaavassa paikallislehtien mielipidepalstoilla ja ip-kerhojen järjestämisen tiimoilta yms.

Uskonto erottaa, ihmisyys yhdistää.

Vierailija
17/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu teidän ateisminne olevan, jos pitää siitäkin uskovaisia syyttää, että esittävät fundamentalisti-ateistia provosoidakseen tapa-ateisteja! Mihinkähän ne uskovaiset ei teidän mielestä olisi syypäitä? Kun ovat käytöksellään aiheuttaneet senkin, että olette ateisteja.

Ei laisinkaan, ihmetyttää vain, miten kukaan edes jaksaa aloittaa provon (vai peräti kaksi) samasta aiheesta, eikä edes lopulta tajua tulleensa lytätyksi.

Viestisi on aika sekava, enkä ymmärrä miten liittyy mihinkään aikaisemmin mainittuun. Käsittääkseni kukaan ei ole syyttänyt uskovaisia ryhmänä vielä mistään (historialliset tosiseikat poislukien).

Vierailija
18/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole provokaan, mutta jos se tekee jollekin hyvän mielen, että ajattelee näin, niin mikäpäs siinä. Enkä myöskään ole lytätty, sitä ei muutama palstamamma pysty tekemään millään ilveellä.

Ateisti

Vierailija
19/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki pakanalliset juhlat joutaisi lopettaa. Aitona kristittynä arvostan ainoastaan pääsiäistä, koska sen sanoma on suurinpiirtein raamatun mukainen. Kaikkein eniten kristitylle on ollut apua Jeesuksen kärsimyksestä, kuolemasta ja ylösnousemuksesta, koska Hänen itsestään antamansa uhrin turvin me jokainen voimme päästä taivaaseen.

Vierailija
20/21 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto erottaa, ihmisyys yhdistää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan