Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin, että yleensä MIES vastustaa 2., 3. 4. jne. lasta?

Vierailija
08.10.2009 |

Ja en tarvitse tähän vastauksia, että MEILLÄ mies halusi enemmän jne. koska fakta on, että YLEENSÄ nainen kuumeilee vauvaa ja mies taas on sitä mieltä ettei enempää lapsia haluta - olipa kyse sitten ekasta, tokasta tai useammasta lapsesta.

Mietin vaan hiljaa itsekseni MIKSI se on juuri niin? Mikis naisilla muka on biologisesti(?) suurempi vieti lisääntyä? Vai onko? Eihän siinä ole mitään järkeä...

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkinä oma mieheni, joka edelleen empii haluaako toista lasta. Ja meillä kaikki mennyt kuin unelma: helppo raskaus, helppo synnytys, helppo lapsi. Minä olen raskauden alusta loppuun hoitanut kotityöt, ollut pirteä ja urheilullinen ja sama jatkui kun kotiuduin laitokselta. Olen hoitanut yösyötöt yksin koska halusin imettää, mies on saanut nukkua kuin pieni porsas. Vapaapäivinään vetelee hirsiä kymmeneen-yhteentoista, syö laittamaani ruokaa, ottaa pesemäni ja viikkaamani puhtaat vaatteet ylleen jne. Ja lapsi ei edes rahallisesti rasita häntä, sillä maksoin hyvästä äitiyspäivärahastani edelleen puolet kaikesta. Seksiä on edelleen ja ulkonäköni ja kroppani yhtä kunnossa kuin ennen lastakin.

Nyt haluaisin toisen, mutta mies jarruttelee kun "se on niin kova elämänmuutos ja rankkaa". Yleensä olen kiltti ihminen mutta nyt meinasi räjähtää: kuka helvetti hän luulee olevansa? Varsinkin kun tiedän että ei tarkoittanut rankkuudella sitä mitä MINÄ joudun kokemaan, jos se kiinnostaisi häntä niin kai olisi auttanut jo ajat sitten.

Vierailija
2/61 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan seuraavia (eivät päde kaikkiin tapauksiin):

- mies pelkää lisää vaivaa ja unettomia öitä

- mies murehtii taloudellisia seikkoja

- mies ei osaa kaivata syntymättömiä lapsia

- miehen biologinen kello ei enää tikitä kun yksi lapsi jo on saatu

- mies ei pelkää sekundääristä lapsettomuutta etukäteen vaan ajattelee että onhan tässä aikaa

- mies pelkää, että seurauksena on taas parin vuoden tauko seksistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivinään vetelee hirsiä kymmeneen-yhteentoista, syö laittamaani ruokaa, ottaa pesemäni ja viikkaamani puhtaat vaatteet ylleen jne.

Tässä taitaa olla taustalla se, että miehen saavutetut edut heikkenisi sen toisen myötä. Yhden hoitaa yksi ihminen mutta siihen toiseen tarvitsisi apukädet edes hetkeksi. Mies ei selvästikään ole valmis tekemään mitään.

Olisihan se toisaalta kova elämänmuutos ja rankkaa, sinulle siis, jos mies jatkaisi tuota makaamistaan. Että vaimonsa parasta ajattelee ;)

Vierailija
4/61 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska meillä se oli kyllä mies joka alkoi vauvakuumeilla ensin! Tuli kaksoset... Kolmatta mies on aina toivonut ja sitten tuli sellainenkin.

Nyt minä olen sanonut ehdottoman ei:n 4:lle. Luulen että jos vahinko kuitenkin sattuisi, niin MIES suhtautuisi raskauteen positiivisemmin kuin minä...

Mulla on tunnemies kotona. Hänelle esim. perhe ja vapaa-aika ovat tärkeämpiä kuin ura. Uskon että kaikilla miehillä ei näin ole!

Mies on sanonut että hän rakastaa lapsiaan palavasti. Eli en usko että rakkaus on miehellä sen vähempää! Hassu ajatus!

Vierailija
5/61 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina yhden lisää saatuani, halusin niitä alkuperäistä vähemmän, mies taas jokaisesta innostui haluamaan aikaisempaa kantaansa enemmän

neljä lasta

Vierailija
6/61 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onneksi Suomessa on vielä sananvapaus: meillä mies haluaisi enemmän lapsia. Kaksi on ja se riittää mulle. Jos olisin nuorempi mullekin kävisi enemmän, mutta en halua enää lisää nelikymppisenä. Mies sen sijaan ei välitä iästään vaan haluaisi pari lisää.

Vierailija
7/61 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voidaan keskustella tästä "faktasta" lisää.

Vierailija
8/61 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry kun vastasin :)

Vierailija
9/61 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten rahat riittää, aika. Jää matkustelut?

Ja minun jaksamisestakin on huolissaan. Molemmat raskaudet olleet rankkoja, samoin vauva-ajat.

Vierailija
10/61 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ap ihan totuuden toi ilmi. Ihan varmasti on yleisempää, että nainen tahtoisi enemmmän lapsia. Ja todellakin se KAHDENKESKINEN parisuhde muuttuu!!!

Eihän ap sanonut, että sellaisia miehiä ei olekaan, jotka haluu enemmän lapsi! Tottakai niitä on.

Ja joillakin varmaan voi parisuhde parantuakin, mutta joillakin se on kyl jonkin aikaa aivan varmasti vähän "jäässä".

Eiköhän meitä ja meidän parisuhteita oo kaikenlaisia, sehän on selvä.

Vierailija
11/61 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika vähäisesti huutomerkkejä ja isoja kirjaimia tässä keskustelussa on näkynyt ennen sinun kirjoitustasi..

Vierailija
12/61 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma kiittää. Maailma pullistelee jo nyt liikaväestöstä. Älä sano, ettei Suomessa. Mekin kuulumme tähän palloon. Suomalaisten ei muutenkaan pitäisi lisääntyä suomalaisten kanssa. Kehno geeniperimä siiryy. Taustalla liian pieni populaatio.

Vierailija
13/61 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarvitse käydä töissä. Jos on pudonnut työelämästä, niin niitä täytyy tehdä aina uusia. Mies taas haluaisi tehdä muutakin kuin hoitaa pieniä lapsia.

Vierailija
14/61 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on hinkunut enemmän lapsia kuin mies. Kaikki muut ovat joko yhtä mieltä lapsimäärästä, tai mies halunnut enemmän. Kuten meillä. Yhdessäkin ystäväperheessä mies odotti kovasti vaimonsa väittelyä, koska vaimo oli luvannut, että tohtorina voi sitten yrittää seuraavaa lasta.

Enemmänkin olen kuullut sellaista naureskelua, että miehen on helppo toivoa lisää lapsia, koska se ei miehen uraa ja ruumista samalla tavalla hetkauta kuin naisen.

Miehen työyhteisössä kaikilla esimiesasemassa olevilla on paljon lapsia, ja työpaikalla (hyvin miehisellä) kuulemma naureskellaan, että neljä lasta on merkki johtaja-aineksesta.

Vierailija
15/61 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies haluaa lapsia enemmän tai aikaisemmin.

Meillä on nyt toinen tuloillaan ja jonkun aikaa mies ehti sitä kärttämään. Mutta kun mä olen hoitanut suurimmaksi osaksi esikoisen ja kodinhoidon, niin en aiemmin olisi jaksanut tätä uutta raskautta.

Hieman jännittää, että mitä se arki tulee olemaan yhden uhmaikäisen ja pienen vauvan kanssa. Etenkin kun tuon esikoisenkin hoitamisesta on saanut välillä käydä kovaa vääntöä. Kun toisella on aikaa harrastuksiin ja telkkarin tuijottamiseen ja mulla ei, niin ei se sillon ihan tasan mene. Siinä on yksi syy miksi minä en halunnut lapsia niin nopeasti peräkkäin kuin mies. Miehen perustelu oli taas, että niistä tulee paremmin kaverit toisilleen, eli siinäkin varmaan haluaa päästä helpommalla, ajattelee, että ne sitten viihdyttävät toinen toisiaan.

Vierailija
16/61 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies halusi ja haluaa edelleen vain kaksi lasta. Minä taas halusin kolme lasta. Itse olen kolmelapsisesta perheestä ja mies taas kaksilapsisesta, joten luulen sen tuolta olevan perujaan.

Nyt meillä nämä kaksi lasta on i'iltään 2,5v ja 4v ja miehellä on ehdoton ei kolmannen lapsen suhteen.

Perusteluina on mm. "saamme olla onnellisia, että meillä on jo kaksi tervettä lasta", "kyllä kaksi riittää", "haluan myös omaa aikaa"... Tuolla viimeisellä viittaa siis siihen aikaan, kun lapset muuttavat kodista opiskelemaan (15 vuoden kuluttua).

Mies on saanut/joutunut osallistumaan paljon lasten- ja kodinhoitoon, joten tietää tasan tarkkaa, mitä se touhu on. Molemmat lapset ovat olleet toivottoman huonoja nukkujia, joten univelan kanssa on tehty jos minkäkinlaisia hommia. Eikä meillä ole mitään apujoukkoja lähistöllämme (meillä on ollut yksi kahdenkeskinen leffailta ja kaksi kaupoillakäyntikertaa näiden 4 vuoden aikana). Lisäksi sairastuin tukielinsairauteen viimeisemmän synnytyksen jälkeen. Näillä syillä ymmärrän täysin hänen kantansa ja olen itsekin luopunut ajatuksesta saada lisää lapsia.

Vierailija
17/61 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmatta, neljättä ja viidettä lasta. Itselläni kuumeilu on ollut vähäisempään kahden ensimmäisen jälkeen, toive on sitten vähitellen voimistunut. Samoin muutamalla tutulla, toisen perheessä mies olisi halunnut vaikka seitsemän lasta, mutta päätyivät kompromissinä kolmeen. Joissakin mies haluaisi kolmannen, vaimo pysyy päätöksessään eli kahdessa.

On tietty niitäkin tuttuja, joissa mies vastustaa lisälapsia ja vaimo aina kuumeilee, mutta ihan toisinkin päin.

Vierailija
18/61 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdeksän kuukauden PMS, joka ei kiinnosta pätkääkään. Lapset sinänsä ovat mahtavia.

Vierailija
19/61 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jomman kumman vanhemmista pitää katsoa sinne peiliin

Vierailija
20/61 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riitä seksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi