Haluaisitko tulla mummiksi
alle 50 vuotiaana?
Kommentit (21)
niin mun lapset on 29 ja 27. toivoisin olevani mummo jo silloin. tosin lapset ovat poikia, joten voi olla etten ole.
kun esikoinen syntyi niin pojan mummot olivat 43v ja 42v.
Jos siis ajattelen vain itseäni enkä esim sitä minkä ikäinen lapseni on tuossa tapauksessa.
Hassua sinäänsä koska omat lapseni olivat tuolloin vasta 6v ja 4v. :)
Mä täytän vajaan puolen vuoden päästä 50 enkä tietääkseni ja toivottavasti ole mummoksi tulossa. Mun esikoinen on 21-vuotias poika, toiseksi vanhin 18-vuotias tyttö. Tyttö nyt ei ainakaan ole pieniin päin enkä usko, että pojankaan puolelta on yllätyksiä tulossa.
Kun täytän 50, esikoinen on 20, ja toinen 18. Ihan tuolloin vielä en mummoksi halua.
poikani on silloin jo 32-vuotias ja tyttönimun 30-vuotias että eiköhän?
Äitini täytti poikani syntymän jälkeisenän pvä:nä 42-vuotta, ihanaa on kun mummu jaksoi touhuta lastenlastensa kanssa. Toisin kuin minun pois mennyt iso-äitini, hän sai "vanhana" äitini ja oli näin ollen jo iäkäs minun synnyttyä.
Vanhin lapseni on silloin vasta 21, enkä toivoisi hänen saavan lapsia niin nuorena.
9 teki anopistaan mummon, kun anoppi oli 42-vuotias :) mun äitini puolestaan oli jo 52, isäni 62, kun meidän esikoisemme syntyi. Isälleni hän oli ensimmäinen lapsenlapsi, äidilleni ei - hän oli 40-vuotias tullessaan mummoksi ensimmäisen kerran. Myös oma mummoni oli 40, kun sai ensimmäisen lapsenlapsensa, eli taitaa olla vähän "sukuvika" tämä suht nuorena mummoutuminen.
Olisin hieman surullinen jos en tulisi.
Kun minä olen 50v. esikoiseni on 29v. kakkonen 27v. kolmonen 23v. ja toivottavasti nelonen 21v.
Eli pitäisin aika hyvänä mahdollisuuksiani päästä mummuilemaan ollessani vielä kykenevä siihen! :)
ilmanmuuta tulla joskus aikanaan mummiksi. Siinä oma ikäni on sivuseikka, eli aivan sama olenko yli vai alle 50
Esikoisen olen saanut 24 vuotiaana, joten hyvinkin voisin olla mummi ennen omaa 50 vuotiss päivääni.
Ja miehen esikoinen on täysikäinen kun olen alle 40 joten periaatteessa "mummipuoli" voisin olla jo alle 40 vuotiaana.
oma äitini oli 44 kun sain esikoiseni : ) ja hyvä mummi onkin ollut.
ensimmäinen lapsenlapseni synnyttyä. Meillä on lapsia eri vuosikymmeninä syntynenä, jolloin nuorin lapsistani oli 6-vuotias kun äiti oli myös mummi.
Hyvin olen jaksanut mummina ja suurperheen äitinä, nyt lastenlapsia jo useampi ja jossain vaiheessa nuorimmasta päästä aloittavat perheen perustamisen, uskoisin.
Poika olisi 28-vuotias, kun olen 50, joten paljon mahdollista eikä minulla ole sitä mitään vastaan :)
Mä on 50 vuotias 22 vuoden päästä ja silloin mun esikoinen on 24 vuotias. Mikä on ihan hyvä ikä tehdä lapsia.
Mutta kovin paljon alle 50- vuotiaana en haluaisi tulla, haluan että lapset tekee perinteisellä tavalla: opiskelee, saa töitä ja sitten vasta lapsia.
Kun olen 50 niin esikoiseni on 33. Toivon mukaan hän on tehnyt lapsia siihen mennessä jos niitä haluaa.
Tarkoittaisi sitä että lapseni saisi lapsen 17v ikäisenä. Ei kiitos.
Mutta jos lapsi olisi vanhempi (ts. olisin saanut lapsen itse nuorempana) niin mikäpä ettei. Oma lapsi 24v ikäisenä ja lapselle lapsi 25v ikäisenä. Miksei?
Esikoistyttäreni täyttää sinä vuonna 30, kun minä täytän 50, ja kieltämättä toivoisin, että siihen vaiheeseen hänellä olisi jo yksi tai useampikin lapsi. En tahdo hänen joutuvan mihinkään rankkoihin hoitoihin, ja toisaalta itse olen sitä mieltä, että lapset "kuuluu" tehdä nuorena (biologian kannaltahan se on niin), joten olisin ehkä myös pettynyt, etten ole onnistunut arvojani lapsilleni opettamaan. Eniten petyn kyllä silloin, jos tyttärestäni kasvaa sellainen nuorten äitien mollaaja mitä tämäkin palsta on täynnä :(
Poikani on 30 kun minä olen 50, kyllä sais silloin olla jo yksi lapsenlapsi :)
meidän pojan molemmat mummot oli 41v pojan syntyessä, ja olivat kyllä ikionnellisia alusta lähtien.