Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mua vaivaa? Minne hävisi itsetunto?

Vierailija
07.10.2009 |

Mikä helvetti mua vaivaa?!

Olen korkeakouluopintojeni loppusuoralla. Yhtäkkiä tuntuu että olen sata kertaa tyhmempi kuin muut. En pysty keskittymään. Koko ajan mielessä pyörii etten ymmärrä enkä osaa - lopputuloksena en ymmärräkään. Vieraskielisestä kirjallisuudesta on siis kyse. Ja olen kyllä joutunut sitä ennenkin lukemaan paljon.

Nyt tuntuu, että tekstin ymmärtäminen on täysin mielialasta kiinni. Teksti en ymmärrä nyt ollenkaan, voi tuntua huomenna aivan ymmärrettävältä. Tämä tietysti luo paineita: ei mun aikataulut kestä tällaista.

Ei voi olla kaikki kotona, kun iso ihminen itkee kirjastossa... Töissä ei ole mitään ongelmia, mutta opintojen kanssa on.

Esimerkiksi cumu on kirjaa vaille valmis. Yhtäkkiä tämä viimeinen kirja tuntuu täysin käsittämättömältä. Olen yrittänyt lukea sitä jo monta kertaa, mutten ymmärrä. Kaikki muut opinnot aineesta on mennyt kivuttomasti.

En jaksa enää. En mä valmistu koskaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, ettet ole ollenkaan yksin noine tuntemuksinesi. Itse itkin ja paruin viime keväänä, kun yksi opintokokonaisuus oli kiinni yhdestä esseestä, enkä meinannut saada sitä valmiiksi, kun en ymmärtänyt materiaalina olevistä englanninkielisistä kirjoista mitään. Kolmonen tuli silti esseestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi