Vatsanahan kiinteytyminen synnytyksen jälkeen?
Mulla on synnytyksestä nyt 3 viikkoa ja olen mietiskellyt tässä miten vatsan nahka kiinteytyy, kun arpiakin pääsi tulemaan.
Miten teillä on vatsat kiinteytyneet? Oletteko käyttänyt jotain voiteita yms tai onko tiedossa jotain hyviä kikkoje kiinteyttää?
Kommentit (25)
Mulla 3 kk synnytyksestä ja vatsa on täysin normaali. En ole minkäänlaista liikuntaa vielä aloittanut - siis normaalin vaunujen työntämisen lisäksi. Vauva oli kokooni nähden todella suuri ja mahani oli aivan hullun iso. Kiitos hyvien geenien, mitään raskausarpiakaan ei tullut vatsaan vain muutamia rintoihin.
Äiti 31 v
Nahka venyy tietyn verran, mutta jos se on ylimääräisen painon takia jo venynyt niin silloin raskaus venyttää sitä niin paljon ettei se enää kykene palautumaan.
Mullakin inhottavaa löysää nahkaa joka nousee farkkujen vyötärön päälle renkaaksi :(. Ja lapsi on jo 6v.
Ekan lapsen sain 23-vuotiaana ja maha palautui entiselleen parissa viikossa! Raskausmahakin oli kyllä suht pieni, joten siitäkin saattoi olla apua. Tokan lapsen sain 26-vuotiaana ja siitä on aikaa nyt 3 vuotta. Maha ei palautunut koskaan ennalleen, vaikka treenannut olen ihan samalla tavalla kuin ennen raskauksia. Tietenkään en alkanut vatsalihaksia tehdä ennen kuin vatsalihasten välinen aukko oli umpeutunut. Varsinaista uimarengasta mulla ei ole, mutta hirveä pömppö ja löysää nahkaa myös. Ei mulla ole montaakaan kaveria, joilla on lapsia, joilla EI olisi jäänyt vatsaan siitä jotain löllöä. eli suuremmalle osalle jää, teki mitä tahansa, mutta kaikille ei jää.
Mulla kolme raskautta takana ja aina valtavan kokoiset massut olleet. Yläkäyrien yli sf-mitta ja kyllä valitettavasti nahka löysä jo ekan raskauden jälkeen. ei auttanut jumppa eikä laihdutus :( mä väitän, että raskaus näkyy aina vatsassa toisilla vaan enemmän kuin toisilla...