Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä Tähkän avioehdosta kahdeksan vuoden jälkeen

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmehän me tiedä mikä se avioehdon sisältö on. Tuskin täysin poissulkeva kuitenkaan.

Vierailija
2/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioehtoja.

Moni eroriita vältettäisiin kun olisi avioehto; ei olisi mistä riidellä.

Miksi toisen pitäisi hyötyä toisen menestyksestä? Jokainen hankkikoon oman elintasonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehdon pitäisi olla pakollinen. Avio-oikeus on typerää, vanhan ajan jäänne.

Vierailija
4/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aviopari toimii tiiminä eli auttavat toisiaan menestymään tekemällä uhrauksia itse, myös menestys tulisi jakaa. Esimerkiksi nainen on poissa työelämästä 7 vuotta kasvattaen miehelle 3 lasta. Hän menettää 7 v urastaan, eläkkeen jne. Mies ottaa eron ja kaiken taloudellisen hyödyn tästä itselleen plus lapset. Reilua? Tai nainen tukee miehestä taloudellisesti, jotta hän saa opiskella jne. Avioliiton aikana hankittu omaisuus on siis mielestäni fifty-fifty. Sitä ennen ansaittu omaa tai perinnöt ym poikkeukset.

avioehtoja.

Moni eroriita vältettäisiin kun olisi avioehto; ei olisi mistä riidellä.

Miksi toisen pitäisi hyötyä toisen menestyksestä? Jokainen hankkikoon oman elintasonsa.

Vierailija
5/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

, että omaisuus olisi fifty-fifty.

Mun mielestä asia pitäisi järjestää niin, että esim. 7 vuoden ajan kun perheen äiti on kotona, perheen isä (tai toisen äidin) on maksettava eläkettä tälle toiselle.

Mielestäni lapsiakaan ei pitäisi tehdä enempää, kun on niitä kykenevä elättämään.

Vierailija
6/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat rikkaan miehen, jonka rahoilla elää ja sitten vielä erotaan, että saadaan puolet omaisuudesta.

Mä väitän, että näitä on tosi paljon. Eri varallisuustasoilla vaan.

Vierailija
7/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen tulee ajatella muullakin kuin vain sydämmellään. Pitää osata ennakoida.

Vierailija
8/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toteuttaa itseään, vaikkapa olemalla kotiäiti tai taiteilija. Kuitenkaan tajuamatta mitään elämän realiteista.

haluavat rikkaan miehen, jonka rahoilla elää ja sitten vielä erotaan, että saadaan puolet omaisuudesta. Mä väitän, että näitä on tosi paljon. Eri varallisuustasoilla vaan.

Vierailija
9/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aviopari toimii tiiminä eli auttavat toisiaan menestymään tekemällä uhrauksia itse, myös menestys tulisi jakaa. Esimerkiksi nainen on poissa työelämästä 7 vuotta kasvattaen miehelle 3 lasta. Hän menettää 7 v urastaan, eläkkeen jne. Mies ottaa eron ja kaiken taloudellisen hyödyn tästä itselleen plus lapset. Reilua? Tai nainen tukee miehestä taloudellisesti, jotta hän saa opiskella jne. Avioliiton aikana hankittu omaisuus on siis mielestäni fifty-fifty. Sitä ennen ansaittu omaa tai perinnöt ym poikkeukset.

Mun mies ei olisi mitenkään pystynyt tekemään niin paljon töitä ja luomaan omaa uraansa, jos mä en olisi ollut kotona ja huolehtinut lapsista. Tai olisi, mutta sitten perhe olisi jäänyt haaveeksi.

Vierailija
10/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa Selänteelle kuuluisi automaattisesti puolet Teemun omaisuudesta kun hän on toiminnallaan mahdollistanut toisen uran ja kotielämän yhdistämisen.

Vierailija
11/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän avioehdon ehkä siinä vaiheessa kun ollaan menossa naimisiin ja mies/nainen haluaa suojata saamansa perintörahat, omalla työllä ansaisun omaisuuden jne. missä vaiheessa puoliso ei ole vielä elämään vaikuttanut.

Mutta tässä vaiheessa kun ollaan yhteisestä elämää eletty kymmenen vuotta, vaimo hoitanut lapsiaan suurimman osan vuodesta kotonaan lähes yh:na ja mies huitelee maailmalla tehden uraa. Tämä ei olisi onnistunut ilman perheen tukea!! Minä en ainakaan suostuisi kirjoittamaan mitään avioehtoa.

Odotetaan vaan, menee hetki ja mies löytää uuden ja lähtee rahoinensa ja taas on "palkittu" yksi kotiäiti.

Miettikääpä jos asia olisi toisinpäin. Naispuoleinen artisti tekisi uraa ja mies lasten kanssa kotona ja NAINEN tekisi avioehdon. Kuulostaako oudolta..

Vierailija
12/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että avioehdolla suojellaan yritystä, jossa kenties on muitakin osakkaita kun Tähkä itse. Itse asiasta en mitään tiedä, mutta tällainen vaihtoehto tuli mieleen.

Vierailija
13/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei olisi mitenkään pystynyt tekemään niin paljon töitä ja luomaan omaa uraansa, jos mä en olisi ollut kotona ja huolehtinut lapsista. Tai olisi, mutta sitten perhe olisi jäänyt haaveeksi.

Vierailija
14/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni maku koko mieheen. Sikamainen temppu vaimolle noin pitkän avioliiton jälkeen.

Kotiäidin asema alkaa olla nykyisin aika kuppainen. Sievisen eksäkin jäi nuolemaan näppejään eron jälkeen, muutama tonni jäi käteen siitä, että mahdollisti Janin uintiuran ja menestyksen.

Vierailija
15/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tehdä sitä yksin.

Avioehtoa varten tarvitaan kummankin suostumus eli ei siinä voi sikailla toiselle ellei toinen ole siihen suostuvainen.

Vierailija
16/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tehdä sitä yksin.

Avioehtoa varten tarvitaan kummankin suostumus eli ei siinä voi sikailla toiselle ellei toinen ole siihen suostuvainen.

Joo kuule, sitä voi luvata toiselle tässä vaiheessa ummet ja lammet että saa paperiin vaimon puumerkit, lopussa kun ainut mikä merkitsee on mustaa valkoisella...

Vierailija
17/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selänteen talot, tavarat, autot, lastenhoitajat, kodinhoitajat ja Sirpan äidin jatkuvat matkat Amerikkaan niin että eiköhän Teemu ole oman kortensa kantanut kekoon.

Sirpa Selänteelle kuuluisi automaattisesti puolet Teemun omaisuudesta kun hän on toiminnallaan mahdollistanut toisen uran ja kotielämän yhdistämisen.

Vierailija
18/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi perheen omakotitalo yksin vaimon nimissä eli ei jäisi lasten kanssa tyhjän päälle.. Ja toisekseen, Tähkän vaimo on kyllä sen verran topakka tapaus, että enpä usko, että olisi millään lailla painostettu avioehto allekirjoittamaan, tai että myöskään ei osaisi puoliaan pitää.

Vierailija
19/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tehdä sitä yksin. Avioehtoa varten tarvitaan kummankin suostumus eli ei siinä voi sikailla toiselle ellei toinen ole siihen suostuvainen.

Vierailija
20/25 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen avioehdon sisältö on? Kun ei ne asiat ole niin mustavalkoisia, että vaimo saa puolet tai jää tyhjänpäälle. Mutta tuohan on yleinen av-mammojen harhaluulo, kun ollaan asioista tietämättömiä. Eiköhän tuossa, kun se jälkeenpäin tehdään, ole huolehdittu, että mahdollisen avioeron varalta vaimokin saa kohtuullisen osan omaisuudesta.