Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkän päivän lapsesi on/ovat päivähoidossa?

Vierailija
06.10.2009 |

Miten työpäivät muuten menevät? Meillä lapset ovat päiväkodissa klo 8-16.30 ja sen jälkeen tullaan kotiin, syödään ja sitten ei jaksakaan kuin leikkiä sisällä/katsoa pikkukakkosta. Sitten iltapala ja nukkumaan. Ehdittekö muut ulkoilla arkipäivinä, jos molemmat vanhemmat ovat päivätyössä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on hoidossa n. 9.30-16.00. Kotona ollaan yleensä 16.15. Hetken leikitään yhdessä ja syödään klo 17.00-17.30. Sitten lähdetään tunniksi pariksi ulos. Iltapalalle klo 20.00 ja nukkumaan 20.30-21.00 aikoihin. Yleensä ulkoillaan vaikka lyhyestikin, mutta me ei katsotakaan lainkaan telkkaria! Molemmat vanhemmat siis päivätyössä ja vievät & hakevat lapset vuorotellen (toinen vie, toinen hakee).

Vierailija
22/34 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haetaan 15.30. Kotiin, teen ruokaa ja lapset leikkii/auttaa. Kun ruoka syöty käydään ulkona yleensä, ei aina, miten sattuu huvittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hoidossa 8-15 tai 8-16.

Jos tullaan klo 15 kotiin niin yleensä jäädään kotipihalle ulkoilemaan ja sitten tullaan syömään. Illat kuluvat lähinnä sotkien, tahrien, kiljuen, sekoittaen, isoveljiä rääkäten, jätkiä ja muumeja vaatien.

Tyttö on 2v2kk ja isoveljet koululaisia.

Vierailija
24/34 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei vaadi jätkiä (ainakaan vielä!) vaan jätskiä ;DDDD

Vierailija
25/34 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 7.30-8 ja aina 16-16.30 asti :(

Vierailija
26/34 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meistä suurin osa tee ihan normaalia työpäivää eli noin 8 tuntisia päiviä. En ole keksinyt yhtälöä, että jos vien 2 lasta klo 8 aamupalapöytään ja sitten ajan itse töihin, olen töissä 8:30, niin en voi lähteä ennen 16:30 töistä, koska tunnit eivät muuten täyty. Näin ollen olen lapsia hakemassa vähän ennen viittä. Suurin osa lapsista näyttää olevan tämän ajan, kun mennen tullen on samat vanhemmat viemässä ja hakemassa lapsia. Minkäs teet, ei paljon kannata tehdä jotain 30-tuntista viikkoa tai sitten vois sillä palkalla jo jäädä kotiin makamaan, kun ei ole enää töissäkäynnissä rahallista järkeä....

Vierailija
27/34 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan lapsi ulkoilee hoidossa 2 kertaa.

Eri juttu tietenkin on, jos on vaikka kaunis ilma ja haluaa tehdä iltaretken jonnekin. Mutta että ulkona on pakko pönöttää iltaisin säällä kuin säällä - ei tajua.

Vierailija
28/34 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotias, ja 2-vuotias on kaksi kertaa viikosa klo 8.45-11.45. Emme asu Suomessa ja olen kotiäiti (kolmas tulossa).

Vierailija
29/34 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalan syövät kotona.

Saatamme olla jonkin aikaa vielä ulkona kotipihalla tarhan jälkeen, ja varsinkin kesällä (siis loppukeväästä tai alkusyksystä) mennään myöhemminkin ulos, kun se on niin helppoa. Lapset ovat 6 ja 4 (vanhempi esikoulussa).

Vierailija
30/34 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus venyy viiteen asti tai pakko viedä jo 7.

Ulkoilua tarhan jälkeen on lähinnä kaupassa käynti. Joskus jotain muuta.

Miten työpäivät muuten menevät? Meillä lapset ovat päiväkodissa klo 8-16.30 ja sen jälkeen tullaan kotiin, syödään ja sitten ei jaksakaan kuin leikkiä sisällä/katsoa pikkukakkosta. Sitten iltapala ja nukkumaan. Ehdittekö muut ulkoilla arkipäivinä, jos molemmat vanhemmat ovat päivätyössä?

Vierailija
31/34 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnistuu ainoastaan luontoa tuhoten kahdella autolla. Eli toinen vanhemmista vie kahdeksaksi ja toinen hakee neljältä. Molemmat vanhemmat käyttävät liukumia eli toinen vanhempi menee aina kukonlaulun aikaan ja toinen jää myöhemmäksi töihin. Vaihtoehtoisesti voisimme tietysti kulkea yhdellä autolla työpaikkojen sijaitessa vierekkäin, mutta sitten lasten hoitopäivä olisi vähintään 7.15-16.45. Eli nyt kaikki vihreät: hyökätkää kimppuun!

Vierailija
32/34 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 7.30 - 15.30 eli 8 tunnin hoitopäivä. Joskus ehdimme hakea jo klo 14.30. Kotona syödään perheen yhteinen ruoka, sitten Pikku Kakkonen. Sen jälkeen leikkiä tunteroisen verran, iltapala ja klo 21 nukkumaan. Aika lyhyitähän nuo illat ovat, kotiäitiaikoihin verrattuna. Onneksi lapset kertovat viihtyvänsä hoidossakin!

Vierailija
33/34 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies töissä 7-15, itselläni liukuva työaika myös. Pääsääntöisesti vien lapsen kasiin ja lähden töihin. Mies sitten hakee suunnilleen neljältä. Kulkee pyörällä töissä, matka n 30min, joten käy mielellään suihkussa ennen kuin hakee lapsen hoidosta.

Joskus sitten miehellä pidempää päivää tai vastaavasti minulla työreissua, jolloin ajat jotain muuta. Vain 2 kertaa 1,5v aikana on jouduttu ylittämään 7-17 hoitoaika jompaan kumpaan suuntaan. Lapsi 5v.

meistä suurin osa tee ihan normaalia työpäivää eli noin 8 tuntisia päiviä. En ole keksinyt yhtälöä, että jos vien 2 lasta klo 8 aamupalapöytään ja sitten ajan itse töihin, olen töissä 8:30, niin en voi lähteä ennen 16:30 töistä, koska tunnit eivät muuten täyty. Näin ollen olen lapsia hakemassa vähän ennen viittä. Suurin osa lapsista näyttää olevan tämän ajan, kun mennen tullen on samat vanhemmat viemässä ja hakemassa lapsia. Minkäs teet, ei paljon kannata tehdä jotain 30-tuntista viikkoa tai sitten vois sillä palkalla jo jäädä kotiin makamaan, kun ei ole enää töissäkäynnissä rahallista järkeä....

Vierailija
34/34 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo. 8.30-10.00 ja haetaan viimeistään klo 14.30, välillä jo 11.30, mutta tavallisesti n. klo. 14.00. Ei tule pitkiä päiviä:) ja teen lyhennettyä työaikaa:)

Raha ei meillä ratkaise, lapset tärkeämpiä!

Itse en voisi pitää lasta 8-10 tuntia päivässä hoidossa. Eihän siinä ehtisi olla lasten kanssa yhtään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan