Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys lentokenttien läpivalaisulaitteista

Vierailija
06.10.2009 |

ja niistä paljastimista, jotka piippailee tarkastuksissa. Voiko ne aihettaa epämuodostumia sikiölle tai keskenmenoja yms? Eiks radioaktiivinen säteily ole kuitenkin haitallista ihmisille?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siitä läpivalaisulaitteesta, jonka käyttö lopetetaan, tulee radioaktiivista säteilyä

Vierailija
2/10 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isotooppitutkimukseen ja niitä ei sentään käytetä lentoasemilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään tekemistä röntgenin kanssa. Tässä tietoa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Metallinpaljastin

Vierailija
4/10 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS uutisoi, että se on radioaktiivista säteilyä.

Vierailija
5/10 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun tavaras läpivalaistaan, ei sua. ja kyllä siinä on radioaktiivista säteilyä. mut se menee sun tavaroilles!

vai oonko mä nyt jääny ihan jälkeen, kun en oo muutamaan vuoteen lentäny ku kotimaan lentoja. onko jossain käytössä ihmisten läpivalaisu?

Vierailija
6/10 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään säteilyä tai vaaraa sikiölle. Jos siltikin haluat niin voit pyytää käsintarkastusta.

Mutta esimerkiksi lentokoneen ollessa yläilmoissa, säteilyä on enemmän kuin siinä läpivalaisulaitteessakaan että no worry!

Vierailija
7/10 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskasti täällä kirjoitetaan vaikkei tiedetä edes mitä tarkoitetaan!

Lukekaa päivän HS niin ymmärrätte -itse en viitsi referoida juttua tänne

Vierailija
8/10 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvatarkastuksessa kävellään vaan Helsinki-Vantaalla on testattu jotain sellaista "röntgen"laitetta. Isäni on kerran siinä kuvattu ja pyysivät siihen luvan.

Mutta huoletta voi turvatarkastuksesta mennä, kun on raskaana.

että siitä läpivalaisulaitteesta, jonka käyttö lopetetaan, tulee radioaktiivista säteilyä

Vierailija
9/10 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskasti täällä kirjoitetaan vaikkei tiedetä edes mitä tarkoitetaan! Lukekaa päivän HS niin ymmärrätte -itse en viitsi referoida juttua tänne

mitä spesifinpää tietoa itse tietää jostain asiasta, sitä varmemmin huomaa lehdessä olevat virheet. Toimittajat kuitenkin ovat yleisihmisiä, eivätkä sen alan spesialisteja, joista kirjoittavat.

Mulle ei tuu HS, eli juttua en ole lukenut, kaikkea kirjoitettua en kuitenkaan yleisesti ota todesta. =)

Vierailija
10/10 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat lentokoneessa, avaruussäteilyä nääs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan