Kysymys lentokenttien läpivalaisulaitteista
ja niistä paljastimista, jotka piippailee tarkastuksissa. Voiko ne aihettaa epämuodostumia sikiölle tai keskenmenoja yms? Eiks radioaktiivinen säteily ole kuitenkin haitallista ihmisille?
Kommentit (10)
isotooppitutkimukseen ja niitä ei sentään käytetä lentoasemilla.
Sillä ei ole mitään tekemistä röntgenin kanssa. Tässä tietoa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Metallinpaljastin
HS uutisoi, että se on radioaktiivista säteilyä.
sun tavaras läpivalaistaan, ei sua. ja kyllä siinä on radioaktiivista säteilyä. mut se menee sun tavaroilles!
vai oonko mä nyt jääny ihan jälkeen, kun en oo muutamaan vuoteen lentäny ku kotimaan lentoja. onko jossain käytössä ihmisten läpivalaisu?
mitään säteilyä tai vaaraa sikiölle. Jos siltikin haluat niin voit pyytää käsintarkastusta.
Mutta esimerkiksi lentokoneen ollessa yläilmoissa, säteilyä on enemmän kuin siinä läpivalaisulaitteessakaan että no worry!
Hauskasti täällä kirjoitetaan vaikkei tiedetä edes mitä tarkoitetaan!
Lukekaa päivän HS niin ymmärrätte -itse en viitsi referoida juttua tänne
turvatarkastuksessa kävellään vaan Helsinki-Vantaalla on testattu jotain sellaista "röntgen"laitetta. Isäni on kerran siinä kuvattu ja pyysivät siihen luvan.
Mutta huoletta voi turvatarkastuksesta mennä, kun on raskaana.
että siitä läpivalaisulaitteesta, jonka käyttö lopetetaan, tulee radioaktiivista säteilyä
Hauskasti täällä kirjoitetaan vaikkei tiedetä edes mitä tarkoitetaan! Lukekaa päivän HS niin ymmärrätte -itse en viitsi referoida juttua tänne
mitä spesifinpää tietoa itse tietää jostain asiasta, sitä varmemmin huomaa lehdessä olevat virheet. Toimittajat kuitenkin ovat yleisihmisiä, eivätkä sen alan spesialisteja, joista kirjoittavat.
Mulle ei tuu HS, eli juttua en ole lukenut, kaikkea kirjoitettua en kuitenkaan yleisesti ota todesta. =)
saat lentokoneessa, avaruussäteilyä nääs.
että siitä läpivalaisulaitteesta, jonka käyttö lopetetaan, tulee radioaktiivista säteilyä