Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on selvillä Lakritsin syönti odotusaikana voi aiheuttaa lapselle

Vierailija
06.10.2009 |

ongelmia päätelykykyyn, ja nyt adhd on selvitetty

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakritsin LIIKA syönti.

Vierailija
2/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun lapsella on kyllä kaikki ne oireet mitä siinä uutisessa sanottiin...Voi itku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että viikossa yli 100 g eli tosi pieni määrä jo aiheuttaa.

siinä peruslakupussissa on 300g, siinä pandan pikkupussissa joka maksaa ainakin lidlissä 1,10 e.

Vierailija
4/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko linkkiä?

Vierailija
5/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on lakussa, mutta ei kaikissa salmiakeissa (vrt. salmiakkilaku).

http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=1737749

Vierailija
6/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin väärää tietoa edellä.

Myös kaikki salmiakit sisältää glykyrritsiiniä.

6

Vierailija
7/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättelykyvyssä olivat tosi pieniä, yksilötasolla ei juurikaan merkitystä.

Vierailija
8/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sittenhän meidän kaikkien lasten pitäisi olla adhd-lapsia kun jokaisen odotus aikana söin salmiakkia ja paljon. Neljä lasta joista 3 norm ja yksi adhd.

Tää on näitä samoja turhia tutkimuksia kun oli aiemminkin että alkoholi aiheuttaa adhd:ta.

Vierailija
9/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättelykyky tehtävästä? Mistä sen huomaa, että on huono päättelykyky lapsella?

Ise söin pussitolkulla lakua raskusaikoina.

Vierailija
10/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siissitä että onko juuri sinun lapsesi päättelykyky alentunut lakritsin syönnin seurauksena. Tuon tutkimuksen mukaan lakritsin syönti voi HIUKAN alentaa lapsen päättelykykyä, ja siis VOI alentaa.

t. tutkija

päättelykyky tehtävästä? Mistä sen huomaa, että on huono päättelykyky lapsella? Ise söin pussitolkulla lakua raskusaikoina.

Vierailija
11/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siissitä että onko juuri sinun lapsesi päättelykyky alentunut lakritsin syönnin seurauksena. Tuon tutkimuksen mukaan lakritsin syönti voi HIUKAN alentaa lapsen päättelykykyä, ja siis VOI alentaa.

t. tutkija

Ei siis kannata nyt panikoida tuonkin takia:) Minulle esim. äitiysneuvolassa sanottiin, että salmiakista ei ole "vaaraa" kun itselläni oli niin alhainen verenpaine...ja niinpäs olen syönyt kaikkien raskauksieni aikana niin salmiakkia kuin lakritsiakin eikä kukaan lapsistani ole adhd tai edes mitenkään muuten "normaalista" poikkeava:)

t. 12 lapsen äiti

Vierailija
12/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mula oli tosi matala verenpaine. Lapseni on nyt 9v, ja luokkansa parhaita matematiikassa, ellei paras. Myös kielet sujuu hyvin ja on oikein nokkela lapsi.

Vierailija
13/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa väliintulevia muuttujia. Itse ajattelen, että ehkä ongelmaiset, levottomat adhd-vanhemmat ahmivat ongelmiinsa karkkia ja lakua, ja ongelmat periytyvät sitten ihan muita polkuja pitkin. Samanlaisia tuloksia saataisiin kun otettais tyyliin jokin sellerin syönti tai vaikka mattojen tamppaus muuttujaksi. Ihan turha vetää tuosta kausaalista yhteyttä kognitiivisten ongelmien ja lakritsin välille!

Vierailija
14/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa väliintulevia muuttujia. Itse ajattelen, että ehkä ongelmaiset, levottomat adhd-vanhemmat ahmivat ongelmiinsa karkkia ja lakua, ja ongelmat periytyvät sitten ihan muita polkuja pitkin. Samanlaisia tuloksia saataisiin kun otettais tyyliin jokin sellerin syönti tai vaikka mattojen tamppaus muuttujaksi. Ihan turha vetää tuosta kausaalista yhteyttä kognitiivisten ongelmien ja lakritsin välille!

Mielestäni uutisessa kerrottiin myös stressinsietokyvyn alenemisesta kun istukka päästää liikaa stressihormonia sikiöön. Toivottavasti muilla ei ole salmiakin syönti vaikuttanut haitallisesti lapseen. minulla oli raskausaikana kauhea stressi muutenkin ja söin salmiakkia paljon. ja nyt lapseni saa siitä kärsiä.

Vierailija
15/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on tuo "puhdas lakritsi"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän