***ENSIKKOJEN LOKAKUU***
Kommentit (16)
kuulumisia...
Kaikki on ok. Pissa puhdas, sykkeet jälleen hyvät. Lukemat olleet koko ajan pyöreesti 155, ärsytettynä kaverin sykkeet siitä nousee ;) Sf-mittä menee keskikäyrällä kuten viimeksikin, joten se kai hyvä juttu... alkuunhan se vaelsi siellä yläkäyrän kieppeillä. Painoa mulle tullu kahteen viikkoon vajaa kilo. Tähän vaikuttanee se ettei todellakaan voi iltaisin syödä juuri mitään vaikka olis kuinka nälkä. Närästys on niin mahtava että päivällä syöty ruoka miltei pursuaa suuhun takaisin. Vesilinjalla olen illat ollut, välillä kaakaota, mutta ku sekin närästää :(
Hb oli taas laskenu ja aloitan siis uudelleen tupla-annoksen rautalääkkeellä. Tällä kertaa se oli 112, onneks kumminkin edes sen. Lisäraudalla se viimeks hyvin nousi, joten suosiolla nappia naamaan vaan.
Eilen saatii tulevalta mummolta (miehen äiti) ihana yllärikassi. Oli käyny shoppailemassa ja vähän hullaantunut ;) Kassista löytyi useampikin pussilakanasetti, ihania vaaleita ja ruskeansävyisiä, pinnasuoja joka myös savyiltään ruskea, aivan mahtavan hurmaava mobile vauvan sänkyyn kiinnitettäväksi ja lakanoita yms... Meillähän vauvan huone on aikalailla ruskeansävyinen, vaalea, mutta ruskeaan taittava ja listat kaikki tummia... käy sinne ihan mahtavasti nuo ;)Mukava ylläri oli. Kaiken tuon olis joutunu itse vielä ostamaan, joten säästyy nyt vähän rahaakin.
Kela muisti kirjeellään myös. Päätös äitiysrahasta ja vanhempainrahasta. Positiivinen yllätys mulle. Mä luulin että se lasketaan viimevuoden tuloista, mut sehän olikin vuoden 2007 tuloista. Sillon mulla oli paremmat tulot ku tänä vuonna tähän mennessä joten , vaikka hainkin puolenvuoden takaisilla tuloilla nää tuet, niin maksavat sen vuoden 2007 mukaan. Näin ollen se on hitusen parempi. Eiköhän sillä toimeen tule kun jää työmatkakulut pois. Ne vie aika ison osan mulla palkasta kun on niin vietävän pitkä matka töihin ja bensa maksaa...
Noh, tulihan tarinaa. Nyt jatkan uuninlämmityspuuhia kun on niin himputin kylmä. Pattereita ei vielä henno päälle laittaa, talvella sitten ;)
Irish "leivinuuninlämmittäjä" 33+5
Moikka kaikille!
Täällä kans kaikki kuten pitää, ens viikolla taas lääkärille, ihan rutiinitarkastuksiin, labrat, sydänkäyrän seuranta jne.
Nyt mullakin taas (5 viikon tauon jälkeen) paino noussut pikkasen, mutta ihan normaalin rajoissa kuitenkin.
Mua kans närästää välillä hirveästi, siis tulen oikein pahalle tuulelle, kun suorastaan sattuu kurkkuun...Hassua, kun välillä taas välissä päivä, kun ei yhtään närästä tai vain ihan vähän, mutta saa kontrolloitua maidon juonnilla.
Mistä pitikin kysyä Irish79, että ootko kokeillut ihan pelkkää maidon juontia. Itse en ota mielelläni lääkkeitä, vaikka rennietä saiskin ottaa, ja oon kyllä saanut ihmeen hyvin maidon juonnilla pysymään kontrollissa närästyksen. Ainakin tähän asti... Isosisko tosin varoitteli, että pahenee loppua kohden, ja säkin (Irish79) oot jokusen viikon mua edellä. Mutta siis, pahimpina päivinä juon joka väliin, joka aterialla maitoa, ja se auttanut ihmeen hyvin. Ja tietty vältän syömisiä, joista tiedän pahenevan...Mulla niitä esim. porkkana, paprika, tomaatit, vahvat mausteet, raaka sipuli....mutta on tietty vaikeaa, jos tulee lähes kaikesta syömisistä hapot ylös...otan osaan, kun tiedän tunteen! Helpottavaa tietää, että synnytyksen jälkeen tuokin ikävä vaiva poistuu kuvioista!
Muuten olen nyt kans huomannut, että olo vaan käy raskaammaks päivä päivältä. Selkää alkaa jomottaa pienemmistäkin kyyristelyistä tai jos istuu hassusti. Kai se on lopun alkua...
Mutta noin pääpirrteittäin en voi oloani valittaa, huonommin vois varmasti olla :) Pääasia typyllä masussa kaikki hyvin, tosin huomaa, että silläkin alkaa käydä ahtaaks tilat...
Enää reilu kolme viikkoa töitä, jei! Pari lomapäivää pitämättä, joten eiköhän nää vikat viikot nopsaan mene. Sitten äippälomalle, ennen vauvan tuloa olen tehnyt jo hirveästi suunnitelmia, mitä tehdä, katsotaan, mitä saa aikaiseksi, mitä ehtii ja jaksaa...Ainakin ajattelin joululaatikoita tehdä pakkaseen valmiiksi!
Hyviä vointeja kaikille, terkut Saksan maalta!
Lizzy-79 ja Pähkinätyttö 30+3 (virallisesti)
Ei auta enää maito :( Alkuun se auttoi hyvinkin. Ja mulla on vielä se rajoittava tekijä ettei voi joka väliin maitoa juoda kun on tuo rautalääkitys... estää kuulemma imeytymisen. Maito on kyllä mun himolistalla ja juon todella paljon sitä ;D Mullahan tätä ihanaanärästystä on riittäny jo viikoista 14 muistaakseni... vauva on niin korkealla miltei koko ajan.
Rennie kulkee mukana ja Gavisconea otan iltaisin. Yritän itsekin mahdollisimman vähäisellä lääkemäärällä olla. Näitä lääkäri mulle suositteli ja tuo jälkimmäinen on todella tehokas.
Irish
Eilen kävin neuvolassa ja sain todella hyviä uutisia. Istukka oli kuin olikin siirtynyt vähän ylemmäksi, vaikka lääkäri kaksi viikkoa sitten varoitteli, että tuskin enää nousee. Oltiin jo henkisesti varauduttu sektioon, mutta nyt on olemassa vielä mahdollisuus alatiesynnytykseen. Kohdunsuu oli pehmentynyt lisää, mutta paikat oli vielä visusti kiinni, ja sen vuoksi sainkin luvan olla töissä jäljellä olevat 2 viikkoa, ellei ala isommin supistella. Kevennettyä työviikkoa teen, ja viimeiset 2 päivää on oikeastaan enää palautteiden kirjoittamista ym. kirjallisia töitä.
Sain neuvolassa kovasti kehuja, kun viikkojen lisääntyessä hb vain nousee ja verenpaine laskee. Painokin oli nyt laskenut, nousikin välillä vinhaa vauhtia.
Närästys vaivaa täälläkin. Tuntuu, että kaikki tulee ylös. Maito auttoi mullakin aluksi, mutta ei enää. Välillä tuntuu, että illalla vesikin närästää. Yöllä pitää nukkua niin korkealla tyynyllä että aamulla on niskat jumissa. Olen kuitenkin todennut, että parempi sekin kuin se, että herää puolen tunnun välein närästykseen. Yöt tahtoo muutenkin mennä huonosti, jokatoisen yön nukun huonosti, jokatoisen (univelan takia) hyvin.
Vauvalle alkaa olla kotona kaikki valmiina. Mies hoputtaa koko ajan, että pitäisi jo pakata kassi laitokselle. Kohta kai sekin on tehtävä. Neuvolan lääkärin kanssa ollaan molemmat oltu varovasti sitä mieltä, että vauva voi tulla jo luultua aiemmin... Sf-mitta on koko raskauden ajan mennyt reilusti yläkäyrän yläpuolella, eikä la:ta ole saatu varmasti määriteltyä, koska kierrot ollut mulla aina epäsäännöllisiä, ja viimeiset kuukautiset kesti vain 2 pv. Lääkäri arvaili, olikohan ne kuukautiset enää ollenkaan. Koko arviota ei ole vielä tehty, joten jännityksessä eletään ja odotellaan, milloin meistä tulee vanhempia! Ihanaa aikaa!
Aada-Mari ja "pöysti" 32+6
Täällä ollaan selvitty kunnialla muutosta, nyt alkaa pikkuhiljaa helpottamaan! Ihanaa kun saa rauhassa kotiutua nyt ja tää uusi asunto on kyllä aivan ihana! Ihan eri luokkaa kuin edellinen puoliksi remontoitu tönö...
Pikkuhiljaa alkaa tavarat olemaan kasassa pikkuisen tuloa varten, tosin kyllä kaikki vielä yhtenä isona kasana vauvanhuoneen lattialla :) parin viikon päästä alkaa äippäloma niin sitten on aikaa laitella kaikki paikalleen.
Uudessa neuvolassakin tuli käytyä. Neuvolan täti vaikutti ihan mukavalta ja rennolta. Vauvalla oli kaikki hyvin ja niin minullakin. Mieskin pääsi ensimmäistä kertaa neuvolaan mukaan, ei ole aikasemmin töiltään ehtinyt.
Ikävä ikävä närästys on täälläkin vaivannut. Rennien avulla oon melko hyvin selvinnyt.
Taitaa olla tuo painonnousun pysähtyminen näillä viikoilla melko normaalia koska mullakin on useamman viikon pysyny paino ihan samana. Se onkin kyllä helpotus, kun nousi jossain vaiheessa niin hurjaa vauhtia että johan tässä olis ihan mammutin kokoinen jos olis samaa tahtia jatkunut loppuun asti.
Eilen oltiin ekassa perhevalmennuksessakin. Se oli psykologin tunti, jonka koin kyllä vähän turhaksi. Pääasiat selvisi muutaman ensimmäisen minuutin aikana, mutta sitten sitä jauhettiin eri kulmista ja eri termein tunti... Mieskin oli aika pettynyt. No, toivottavasti ensi viikon käynti on parempi kun käsittelyn alla on synnytyksen ennakoivat merkit, lapsivuodeaika yms. Käytännön asiaa siis..
Santsuli 32+6
Ihanaa kun aloitettiin uusi pino minne voi taas kirjoitella! Muut keskustelut hiljeni kyllä aika hyvin.
Meille tänne Espooseen kuuluu oikein hyvää :) Masu kasvaa ja olokaan ei ole hassumpi. Mitä nyt pientä tuskasuutta välillä liikkumisen ja touhuamisen kanssa, mutta eipä sitäkään enään kauaan ole jäljellä. Tosin öinen vessassa ravaaminenkaan ei aina maistu, kun muutenkin vaikea saada unta.
Mulla oli toissapäivänä viimeinen työpäivä. On kyllä ihana helpotus, kyllä se sen verran raskaaksi alkoi käymään. Mietityttää vaan, että mitäköhän sitä kaikkea keksisi tekemistä nyt n.2 kuukaudeksi...hmm.. kai se pitää tuo vauvan huone laittaa valmiiksi ja muutenkin kotia "toimintakäyttöön" :D Hankintoja meillä ei enään ole paljoa tekemättä. Jotain pikkusia juttuja mm. vaipat, rasvat yms ja sisustusjutut vauvan huoneeseen :)
On kyllä ihan hullua ajatella kuinka nopeasti aika menee ja kuinka lyhyt aika loppujen lopuksi on enään jäljellä ennen arvioitua h-hetkeä. Jännittää kyllä ihan mielettömästi!
Onko kellään mitään hyviä vinkkejä saada aika kulumaan jos välillä tulee niitä hetkiä?? :D
Tänään oli taas neuvola. Siellä meni kaikki oikein hyvin ja toivotulla tavalla :) Hb oli noussut niin nyt pitää enään jokatoinen päivä noita rautatabletteja napsia ja kaikki muutkin arvot olivat kohillaan :) Vauva on jo melkein pää alaspäin jo eli ei ihmekkään, että joutuu vessassa ravaamaan joka toinen minuutti :D Se kyllä jännittää, että minkä kokoinen vauva sieltä on tupsahtamassa. Nauvolan täti sanoi, että voi olla, että vauva on aika iso. Ensi kerralla kun on viimeinen neuvolalääkäri niin hän tekee sen painonarvion niin sittenhän sen tietää noin suurinpiirtein. Huh... toivottavasti ei tule mikään 5 kilonen jötikkä sieltä :D
Nyt syömään ja lötköttämään :)
Ninukki ja Noppa 31+2
No voi voi vaavia vioelä odotellaan toivon mukaan syntyis tällä viikolla tänään oli laskettu aika ja nyt se taitaa venyä ties kuinka pitkään..:)
hermot menee kun haluasi jop nytte pitää vaavia sylissä en malta enään odottaa..:D no mitenkäs muilla on mennyt??
Mua jännittää ihan kauheesti just noi hetket kun sitten sitä vauvaa odotellaan. Tai se siinä justiinsa jännittää, että tuleeko ajallaan ja se synntys. Miten sulla glenda88?? Jännittääkö synnytys paljon? :)
Ninukki ja Noppa 32+1
Tänne ei mitään ihmeempiä, tänään iltapäivällä on neuvolalääkäri ja sen kuulumisia tulen sitten myöhemmin kertomaan. Masu kasvanut kivasti ja olo on ollut mitä mahtavin. Ainut että nuo pohjekrampit vaivaavat edelleen aina öisin:( Salilla käynnin jouduin nyt lopulta lopettamaan isseas kipujen takia ja sovittiin kunto-ohjaajan kanssa että jatketaan sitten synnytyksen jälkeen.
Viikonloppuna oltiin Flamingossa shoppailemassa vauvan vaatteita ja kiva kassillinen niitä tarttui matkaan. Varsinkin kun oma äitini oli mukana niin hänhän olisi halunnut hamstrata vaikka mitä. Sanoinkin että jotain rajaa nyt tai muuten ei riitä rahat näihin ostoksiin:D
Eilen sain tietää että eräs ystäväni tuttu oli saanut pikkuisen. Hänellä oli laitettu käynnistyskapselit jo sunnuntaina, mutta maanantaina oli neiti vasta päättänyt syntyä. En voi kuvitellakaan miten tuskaista on viettää tuo sunnuntai-maanantai yö sairaalassa kun tuntuu että vauva voi syntyä ihan milloin vain. Ja miten turhauttavaa kun sitten kuitenkaan mitään ei tapahdu..No toivottavasti oma synnytys olisi mahdollisimman helppo:) (toivossa on hyvä elää)
Supu3 26+1
no kyllä jänittää aivan kauhiasti toivotaan että kaikki menee hyvin perjantaina se ois sitten meno .. joudutaan käynnistämään sitä synnytysta kun vaavi ei tahoo tulla millään pois..:D
rkv 41+0
Syntyi 30.9. kello 1.23, mitat 3100g ja 48cm. Täällä ollaan vauva-arkea opeteltu... :) Ja on aivan ihanaa, vähäisestä unesta huolimatta! :) Tai tyttö kyllä nukkuu suht hyvin suurimman osan öistä syöttöjen välillä, mutta esim. viime yö valvottiin aamukuuteen-seitsemään. Luulisin, että maha vaivaa aina välillä, sen takia ei sitten nuku.
Onneks ei muuten ole mitään, paitsi nuhainen on tyttö kyllä ollut sairaalasta asti. Muuten on tyytyväinen ja kiltti tyttö, tykkää köllötellä sylissä ja katsella ympärilleen. :)
Syöttövälit on pitänyt pitää neljässä tunnissa (silloin kun ei pyydä itse aiemmin lisää), kun painoa oli tullut kahden viikon ikään vähäisesti (10g yli syntymäpainon, vain 20g enemmän kuin viikkoa aiemmin) ja epäilivät pientä keltaisuutta, mutta sanoivat, että ei kannata olla huolissaan, kun syö ja nukkuu hyvin, eikä ole kuitenkaan uupuneen oloinen. Nyt huomenna jännitetään, että paljon on tullut viikossa painoa. Ainakin tyttö tuntuu olevan kauemmin rinnalla ja tiedän, että saakin sieltä hyvin maitoa!
Ristiäiskirkko on jo varattu, 28.11. ja pitäis just soittaa vielä papille, jonka pitäis kyllä olla vapaa silloin. Nimi on ollut valmiina jo ekasta ultrasta lähtien ja ei mihinkään muuttunut vauvan synnyttyä! Tyttömme saa nimen Beata Saida Sipriina. Kaksi jälkimmäistä nimeä on suvusta, toinen miehen isoäidiltä ja kolmas multa. Ensimmäinenkin nimi löytyy suvusta jostain kaukaa (tosin sattumalta)! Ristiäistarjottaviakin on jo ympärillä mietitty ja kyselty, mutta itse ei jotenkin vielä osaa päättää. Mummit ovat luvanneet auttaa, samoin veljeni avovaimonsa kanssa, tulevat kummit. Apu on todella tarpeen, sillä ristiäisistä tulee väkisinkin aika isot; suvun tapaan.
Moikka kaikille!
Nyt tulee pitkät kuulumiset, kun en ole vähään aikaan kirjoitellut.. tosin kopsaan aika pitkälti samat jutut, kun tuonne joululahjojen puolella kirjoittelin...
Ensin kuitenkin hirmusti onnea Xaberinalle pikkuisen tyttövauvan johdosta!!!! Ihanaa lukea muiden kokemuksista pikkuisen kanssa ja tietää, että muutaman viikon päästä itellä sama onni edessä!
Mä olin tossa vähän aikaa sairiksella selän ja muutenkin uupuneen olon takia ja jotenkin en oo kotoa käsin jaksanut kirjoitella tai muutenkaan koneella istuskella.
Nyt oon taas ollut ma:sta lähtien töissä ja meinaan jaksaa loppuun asti. Noh, tällä viikolla enää huominen töitä ja sit ens viikolla ma-to, joten enköhän mä jotenkin jaksa ;)
Mulla vaan toi yhteensä 100km ajoa päivässä työmatkoja alkoi ottaa voimille ja siihen päälle täällä töissä koneen äärel istuminen alkoi käydä tosissaan selän päälle. Nyt taas parempi ja helpottaa, kun tietää, että enää muutama hassu päivä jäljellä ja siinä välissä vielä kolmen päivän viikonloppu :)
Viime viikolla mullakin oli taas rutiinitarkastukset. Näkyi taas sokeria virtsakokeessa, mutta verestä kahtena päivänä tarkistetut sokerit oli täysin normaalit, niin en onneksi joutunut uudestaan rasitukseen. Muuten kaikki arvot hempparia ja verenpainetta myöten kunnossa. Typyllä kans kaikki hyvin, kasvaa normaalisti (painoarvio viime viikolla n. 1600g) ja sydänkäyrä ym. kunnossa. On onneksi myös pysynyt lähtökuopissa, eli oikeassa asennossa pää alaspäin ;)
Mulla närästyksen kanssa meinaa välillä mennä hermot, mutta onneksi välissä aina parempiakin päiviä, jolloin ei niin pahana. Nukuttua saan muuten ihan hyvin, mutta veskiin kun lähden aamuyöstä, niin sen jälkeen ei tahdo enää unta saada heti. Välillä pyörii sitten puoliunessa kellonsoittoon asti...
Äippäloman alkua ootan tosi innolla ja oonkin ihan tehnyt listaa asioista, joita yritän saada tehtyä vauvaa ootellessa.
Joulunvalmisteluja ainakin, esim. aattelin ommella jouluisemmat verhot keittiöön ja ruokailuhuoneeseen (tän hetkiset kovin kesäiset), kokeilla tehdä laatikot pakkaseen valmiiksi (en oo vielä koskaan tehnyt itse!), leipoa joulujuttuja pakkaseen ja purkkeihin...sit tietty ostettava viimeset vauvajutut ja itelle sairaalaa varten muutama juttu, pakata sairaalakassi...Ja sitten valokuvien laittoa!!! En ole vielä edes meidän vuoden takaisia hää- ja häämatkakuvia teettänyt saati saanut albumiin.
Ihanaa, että pian loppuu tää kärvistely ajomatkojen ja töissä istumisen kanssa. Varsinkin, kun mulla ei tällä hetkellä töissä juuri ole tekemistä... Ja sitten tietty vauvan tuloa ei malttais oottaa! Ihanaa saada oma pieni typy pian syliin ja aloittaa uudenlainen arki vauvan kanssa!
Mulla alkoi viime viikolla myös synnytysvalmennus. Eilen oli tokaa kertaa. Ollaan kuusi naista, puolet ensikertalaisia. Kivaa ollut tähän asti ja mukavia naisia kaikki, kätilöä myöten. Ja tuntuu todella hyödylliseltä itse synnytystä varten, erilaisia rentoutumismetodeita ja oikeanlaista hengitystä harjoitellaan, tehdään myös selälle hyviä, helppoja harjoituksia, treenataan vatsanpohjanlihaksia jne. Ja tietty jutellaan tärkeistä odotukseen, synnytykseen, vauvan hoitoon liittyvistä asioista jne.
Zemppiä ja hyviä vointeja vain kaikille! Ja kaunista loppusyksyä!
Terkuin Lizzy-79 ja Pähkinätyttö 32+4
Heippa kaikki!
Kuulumisia ajattelin taas kirjotella ...
Tänään oli taas neuvola "pitkästä aikaa" :) Kaikki arvot oli kohillaan, painoa oli tullut kyllä taas aika paljon ja vauva ei oikein meinaa suostua kääntymään pää alaspäin. Kahden viikon päästä on taas lääkäri, niin siellä sitten viimestään jos ei ole vauva kääntynyt niin sitten pitää mennä äitiyspoliklinikalle tarkistuttamaan kaikki ja siellä sitten kääntävät pikkuisen oikeeseen asentoon. Jännittää kyllä kaikki tommonen "ylimääränen"... Onko kellään ollut kokemusta tällaisesta, että vauva ei ole itsestään pää alaspäin kääntynyt??
Äitiysloma on mennyt ihan mukavasti. Olen nähnyt kavereita ja kotia laitellut jonkin verran. Babyshoweritkin tuli pidettyä tossa viime viikonloppuna. Oli kyllä tosi kivaa :)
Vauvan huone pitäisi vielä laittaa loppuun, kunhan saa kaikki loputkin tarvikkeet hankittua :) Hullua kuinka aika kuluu. Täälläkin enään n.6 viikkoa laskettuun aikaan. Huh, alkaa kyllä jännittämään aikalailla!!! En kyllä jaksa enään odottaakaan, että saisi jo sen pikkuisen tytön taikka pojan tohon syliin :)
Ihanaa odotusta kaikille!
Ninukki ja Noppa 33+2
Lääkärineuvola oli viime viikolla ja kaikki oli hyvin. Hemppa pysynyt hyvänä ja pikkuisen sydänäänet olivat siinä 140-150 kieppeillä. Kohdunpohjankorkeus menee yläkäyrällä ja kaikki kunnossa kun lääkäri tutkiskeli myös tuolta alhaalta. Seuraava kerta onkin sitten marraskuussa ihan tavallinen neuvola.
Onnea kamalasti (en nyt muista nimeä) kenelle syntyi pikkuinen prinsessa!:)
Itselläni on jo hirveä hössö kaikissa jouluvalmisteluissa ja tekisi jo mieli pistää jouluvalotkin ikkunaan:) Myös joulutorttuja ollaan jo tehty useampaan kertaan ja kyllä ovat hyvin aina kelvanneet vieraillemme. Nyt vielä kun saisi inspiraation tuohon lastenhuoneeseen, tai oikeastaan kun en oikein tiedä miten sen sisustaisin. Täytyy ruveta selailemaan sisustuslehtiä jos niistä vaikka saisi hyviä vinkkejä.
Muuten tänne kuuluu erittäin hyvää, masu kasvaa hirveää vauhtia ja toinen ilmoittelee hyvin väli ajoin olemassa olostaan:)
Supu3 27+4
Meilläpäin synnytystapa-arvio tehdään kaikille ensisynnyttäjille, joten ihan rutiinikäynnistä oli kyse, kun tänään käytiin arviossa. Ja sielläpä tulikin SUURIA yllätyksiä...
Rv tänään 36+0 ja synnytystapa-arvio OAS:ssa. Lääkäri tutki ja lisäksi ultrasi, jotta saatiin vauvalle kokoarvio. Ja hui kauhistus, vauvan arvioitu paino tänään oli 3360g! Valtavan kokoinen siis viikkoihin nähden. Lääkäri listasi painoasialle kaksi mahdollista syytä; piilevä raskausdiabetes (sokerit ei ole koskaan olleet plussalla...) tai todennäköisemmin se, että raskaus on kaksi viikkoa pidemmällä, eli rv olisikin todellisuudessa 38+. Joka tapauksessa lääkäri päätyi siihen, että menemme kontrollikäynnille 2 viikon kuluttua ja valmistaudumme siihen, että mahd. jäämme saman tien osastolle käynnistämistä varten.
Tuntuu hurjalta, että kahden viikon kuluttua synnytys voi jo olla käynnissä ja vauvaa odotellaan syntyväksi. Ihanaa se tietenkin on, eikä asia minua pelota tai ahdista, mutta ei oikein osaa vielä ajatella, että kaikki olisi jo niin lähellä... Onneksi vauvalle on kaikki tarvikkeet jo hankittu ja muutenkin kotona kaikki aikalailla valmista pikkuista varten. Tänään kävin jo hädissäni ostamassa kummilapsille joululahjoja, ettei tarvitse heti olla pikkuisen kanssa kaupoissa jouluruuhkassa.
Näillä sekavilla mietteillä eteenpäin... Ei saata ensi yönä uni tulla ;)
Aada-Mari ja "pöysti" 36+0???
Ja tässä koko konkkaronkka
Tervetuloa mukaan uudet Have, Pomena, Xaberina, Lizzy ja Miikkulainen (joko muuten on laskettu aika varmistunut?)
nimim. Tia78
ikä 31
paikkakunta Helsinkija
laskettuaika syyskuussa
Nimim. Max
Ikä 32, mies 33
Paikkakunta Kirkkonummi
LA 09.09.09
nimimerkki; Maatta
ite oon 22 v ja mies 30v
paikkakunta on jyväskylä, eli ksks synnytän
laskettu aika 10.9
nimim. rockprincess
Ikä 23, mies 25
Paikkakuntana Lahti eli synnytän PHKS:ssa.
Yritettiin lasta n.puoli vuotta, sitten tärppäsi!
Laskettu aika: 11.9 eli kuukausi enää jäljellä :)
nimim. Jenni
Ikä: 20v miehen 24v
Yritys aloitettu: ei ollut mitään yritystä, mutta iloinen ja tervetullut yllätys :)
LA: 22.9.2009 ei oo enää pitkä aika :D
nimim. Tiina82
ikä 27 mies 33
paikkakunta Seinäjoki
yritystä vuosi ennen tärppäystä, ekalla Clomikierrolla..
LA 6.10.2009
nimim. Glenda88
ikä 20
paikkakunta Vaasa
LA lokakuu
nimim. Xaberina
Iät: minä 25v., mies 32v.
Lasta yritetty: n. puolisen vuotta, itsellä pitkä ja epäsäännöllinen kierto, ovulaatioitakin siis normaalia harvemmin, eli ihan positiivisesti yllätyin, ettei mennyt kauempaa! :)
La: 12.10.2009
nimim. manki
oma ikä 18v mies 19v
paikkakunta tampere, synnytyspaikka siis tays
laskettu aika 10.11.2009
nimim. riina
Ikä: 22v. miehen 24 v.
Paikkakunta: Hämeenkyrö (tampereen lähettyvillä jos hämeenkyrö ei sano kenellekkään mitään)
Yritys aloitettu: Meille kävi näin mukavasti että ei edes keritty suunnitella lasta. Vasta ruvettiin puhumaan että molemmat haluaa joskus lapsia. Ajateltiin että tulee sitten kun on tullakseen ja heti tärppäs.
LA: 11.11.2009
nimimerkki: Parichat
oma ja miehen ikä: Oma ikä on 22 ja mihen 26
kuinka pitkään lasta toivottu: tavallaan vahingossa. Ollaan oltu yhdessä viis vuotta ja kauhea vauva kuume oli kun läheiset tuttavat olivat raskaina. Ehkäisy lopetettiin mutta, piti kyl heti aloittaa uudestaan kun huomattiin taloustilanne. Ja mun piti lähteä opiskelemaan, mut sit se kaikki jäi. Ja ollaan iloisia lahajsta jota kannan masussani=)
laskettu aika: Laskettu aika on 18.11.09
nimimerkki Irish79
oma ja miehen ikä 30 molemmilla
paikkakunta P-savo
kuinka pitkään lasta toivottu: yritystä 06/07 saakka, väliin mahtuu 2keskenmenoa toinen rv11 ja toinen rv9(10)
laskettu aika 19.11.2009
Nimimerkki aada-mari
Oma ja miehen ikä molemmat 28v
Paikkakunta Haapajärvi
Lasta toivottu ennen tärppäämistä 9 kuukautta
LA 26.11.2009
Nim: Santsuli
Ikä: minä 24v, mies 27v
LA: 26.11.2009
Lasta toivottu: Yritys aloitettu 12/08, tärppäsi siis yk3
nimim. Epeli09
Ikä 38v mies 33v
Yritys aloitettu: n 9kk aikasemmin, aika hormoonipolille oli huhtikuun lopussa, onneksi jäi käyttämättä aika =)
LA 29.11.2009 (mieluusti ottaisin kaksi viikkoa aikasemmin kyl =))
nimim. Ninukki
ikä 21 mies 25
Yritys aloitettu: Emme oikeastaan edes yrittäneet. Puhuimme asiasta ja annoimme sen tapahtua jos on tapahtuakseen :) Ja niin sieltä sitten onkin tulossa super ihana yllätys!
La: 8.12.2009
nimim. Firesun
Ikä 27 mies 25v
Yritys aloitettu: aikamoinen vahinko oli, mutta nyt jo iloinen sellainen
LA 12.12.2009
Lizzy-79
Oma ikä 30, miehen 28
Asumme Saksassa, jotenka synnytys myös täällä.
LA virallisesti 12.12. (viim. ultran mukaan 10.12.)
Yritys alkoi 10/07, eli aika tarkalleen 1,5 vuotta yritettiin, ilman keskenmenoja, ja lopulta kuitenkin ihan luonnon menetelmin alkoi odotus.
nimim. emppu1
ikä 24, miehen ikä 24
paikkak. Kouvola
Yritys aloitettu helmi/maaliskuussa. Onnekkaita oltiin kun melkein heti tärppäsi!
LA 23.12.
Nimim. Vau2009
Iät: minä 23, mies 24
Kauanko toivottu lasta: no tärppäys ainakin ekasta "yrityksestä"
LA 27.12.2009
Synnytyssairaala: TAYS
nimim. Zeria
ikä 31 mies 35
Yritys aloitettu: kesällä 2006, keskenmenot 12/2006 (rv 13), 05/2007 (rv 13) ja 10/2007 (rv 10)
La: 28.12.2009
Nimim. marikal
Ikä 24 (mies 26)
Paikkakunta Vaasa
LA 16.01.2010
Nimimerkki: Supu3
Ikä: 21 vuotta ja mies 25 vuotta
Yritys aloitettu: 2007 keväällä, keskenmeno 08/07 (rv 11)
La: 18.1.2010
nimim. Aurora29
ikä 29, mies 30
paikkakunta Kaarina (TYKS)
Vauvaa on kuumeiltu ja toivottu jo monta vuotta, olosuhteiden pakosta kuitenkin E-pillerit lopetettiin vasta 11/08 ja oikeastaan yritys aloitettiin vasta kevättalvella 2009, käytännön pakosta, mies kun oli niin paljon työmatkoilla... Eli aika nopeasti sitten lopulta tärppäsi, parin kierron kuluttua
LA 1.2.2010
nimim. Sona
oma ikä 20, miehen 20
paikkakunta Hämeenkyrö (haa, löytyi toinenkin näköjään! :))
ehkäisy jätetty vuoden maaliskuussa pois, melkein heti sitten tärppäsikin.
LA 1.2.2010
Nimimerkki: Ronnuli
Oma ja miehen ikä: minä 30v ja mies 31v
Lasta toivottu: Pillerit jätetty 9/05, Lapsettomuushoidoissa 1/06 lähtien (välillä 1,5 vuoden tauko),monta keskeytettyä hoitoa, tärppäsi toisesta loppuunasti viedystä hoidosta eli inseminaatiosta
LA: 4.2.2010
nimimerkki: Maria-84
oma ja miehen ikä: 24/41
kuinka pitkään lasta toivottu: Itse olin haaveillut pitempään, ja sangen yllättäen kerrasta tärppäsi.. ;) Varsinkin, kun itsellä on endometrioosi-diagnoosi...
laskettu aika: 8.2.10
nimim. Titta85
Ikä 23 mies 25
LA 9.3.2010
nimim. mariska
ikä 22
LA 19.3.2010
nimim. Heidi89
LA: 19.3.2010 ;)
Nim: Orkidea
Ikä: minä -87, mies -86
Lasta toivottu: Yritys aloitettu 7/09, ekasta kierrosta tärppäsi
LA: 8.4.2010
nimim. Pinkleg
ikä 28 mies 31
paikkakunta eteläsuomi
kuinka pitkään lasta toivottu: kesäkuusta 09 (Ehkäisyn olen lopettanut jo pari vuotta sitten, mutta yritettiin tosissaan vasta nyt)
LA: huhtikuu 2010?
nimim.have
minä-87 mies-85
Kauanko kesti:ehkäisy jätetty 12/08 erittäin aikainen km 04/09
La:26.04.2010
Nimimerkki: Pomena
Oma ja miehen ikä: minä 33v ja mies 28v
Lasta toivottu: Heinäkuu -09, tärppäsi toisesta kierrosta vaikka oli logistisia ongelmia...
Esikoista odotellaan :)
LA: 16.05.2010
Nimim. Miikulainen89
Ikä 20, mies 24
Paikkakunta Espoo
Pilleriraskaus, mutta onnellisin mielin odotetaan tulevaa perheenlisäystä
LA: Touko-kesäkuun vaihteessa. Ensimmäistä ultraa odotetaan, jotta saadaan varmistus LA:sta :) Mutta ihan alkutaipaleella vielä mennää
Syntyneet ensikot
Suvska, LA 8.9.2009 TYTTÖ 16.9.2009