Oikeasti tosi tietämätön kyselee
Minulla oli viimeiset kuukautiset syyskuun 10. päivä. Rakastelimme noin puolivälissä kiertoa mieheni kanssa. Menkkojen pitäisi alkaa tällä viikolla? Jos olen raskaana, jäisivätkö nämä kuukautiset jo tulematta? Ja jos jäisivät millä viikolla olisin? Miten ne raskausviikot lasketaan? Voinko ostaa jo raskaustestin? Oksensin aamulla ja mulla tulee kirkasta vuotoa normaalia enemmän. En edes tiedä onko tuo vuoto mikään oire. Bilsan tunneista on aikaa... ;)
Kommentit (3)
Jos olet raskaana, menkat jää tulematta, ja olisit jossain rv4-5 tienoilla, riippuen vähän kierrosta, ja ovulaation ajankohdasta.
Raskausviikot voi laskea helpoten raskauskiekolla, joita kyllä netistä löytyy (googlaa). Testata kannattaa silloin kun menkkojen pitäisi alkaa.
Pahoinvointihan on toisilla yksi raskausoire, samoin kuin esim. rintojen arkuus, haju-aistin herkistyminen, ja vaikkapa juuri tuo valkovuodon runsaus (minulla ollut joka kerta).
Että joskus ne menkat tulevat raskaanakin. Eli jos sitä pahoinvointia on, kannattaa testata. Minulla kävi kyllä eka raskaudessa niin, että oli tuhruvuotoa, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, ja testi näytti plussaa vasta useita päiviä sen jälkeen kun tuhru alkoi. Toisella kertaa oli sitten kunnon vuoto, vasta myöhemmin aloin epäillä raskautta.
Nämä kuukatiset jäävät tulematta, jos olet raskaana. Voit tehdä testin vaikka huomenna aamulla. Olisit raskausviikolla viisi.
Tietääkseni tuo vuoto ei ole mikään tyypillinen oire. Pahoinvointi kylläkin.