Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Shoppailu- ja tavarariippuvuus

Vierailija
05.10.2009 |

Minulla on ystävä, jolla on niin paljon tavaraa, ettei sitä mahdu säilyttämään missään. Koko koti on pullollaan kosmetiikkaa, koruja, lasten vaatteita... kaikkea mahdollista. Lapsia on yksi ja tällä ainokaisella on kaksi laatikostoa + kaksi komeroa täynnä vaatteita, puhumattakaan erinäisistä muovipusseista ja jätesäkeistä ympäri kämppää. Uskoisin, että vaatteista tulee käytettyä noin 1/3:aa. Jos sitäkään. Samoin tämä ystäväni ostaa valtavat määrät kosmetiikkaa. Yhdellä kauppakerralla ei riitä tuliaisiksi esim. yksi meikkivoide, vaan niitä täytyy tuoda 3-4 purkkia ja kalleinta laatua. Perheen talous on kuralla, mies sanoo, että rouva on elänyt reilusti yli rajojen. Mies myös kärsii siitä, että koti on niin tupaten täynnä tavaraa, ettei siellä mahdu enää mukavasti elämään.

Mikä neuvoksi? Miten tähän oikein uskaltaisi puuttua? Tunnetteko samanlaisia tapauksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaseen on tosi vaikea puuttua, koska ilmeisesti ei tiedosta ongelmaansa. Mutta jos jotenkin varovasti saisi aloitettua asiasta keskustelun, niin ystäväsi voi olla tosi huojentunut, kun saa puhua.

Vierailija
2/6 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on nyt niin paljon leluja (siis röykkiöittäin ja röykkiöittäin) ettei hän varmasti edes tiedä mitä kaikkea omistaa... Voiko tällainen lapsi oppia kunnioittamaan omaa tai toisten omaisuutta. Harmittaa, jos itse on joskus tuonut lahjaksi jotain niin seuraavalla kerralla lelua ei enää näy tai se on hajotettu jo tuusan nuuskaksi. Tuntuu tosi hölmöltä muutenkin tuoda lahjoja lapselle, jolla on jo tosiaankin kaikkea, usein samoja leluja jopa monin kappalein...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äidin elämää helpottaisi, kun pääsisi riippuvuudestaan eroon.

Vierailija
4/6 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääristynyt maailmankuva voi kyllä syntyä.

mutta äidin elämää helpottaisi, kun pääsisi riippuvuudestaan eroon.

Vierailija
5/6 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla on paljon leluja, mutta kyllä niistä silti pidetään hyvää huolta.

Vierailija
6/6 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ja koko tämä perhe on minulle hyvin läheinen. Olen kovasti kiinnostunut heidän kaikkien hyvinvoinnistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän