Ihana käly :-o
Kälypä päätti tulla mua viihdyttämään tänä aamuna kuultuaan lapsilta koulumatkalla että äiti on ollut jo pitkään tosi kipeänä, jotain keuhkoissa. (Lasten ihanaa dramatiikan tajua, olen flunssassa ja astmaatikko.) Kälyä varmaan kiinnosti josko olen kuolemassa keuhkosyöpään tms.
Eipä ollut aamulla ysin aikoihin kaapeissa mitään tarjottavaa, kahvit sentään keitin. Käly kysyi onko mitään naposteltavaa, ei ole. Sanoin vaan että rakas mieheni, veljesi, on ollut työttömänä aika pitkään ja nyt on kaikki vararavinto syöty ja säästöt menneet. Saadaan just lapset ruokittua ja laskut maksettua, mutta siinä onkin sitten kaikki.
(Viikonloppuna räkätaudissani ei todellakaan kiinnostanut kaupassakäynti ja miehelläkin oli muuta tekemistä. Laskeskelin että viikonlopuksi ruoat riittää ja menen kauppaan maanantaina kun olen vielä sairaslomalla mutta luultavasti kuitenkin jo aika ok.)
Käly viihtyi noin puol tuntia ja sitten kiirehti kotiin. Olin kaupassa kun känny soi ja anoppi soitti kyselläkseen kuulumisia. Sanoin soittavani kauppareissun jälkeen. Soitin takaisin ja juteltiin kaikenlaista aika pitkään, kuten usein tehdään. Lopulta anoppi sanoi että jos meillä olis mitään ongelmia, kertoisinhan hänelle. Sanoin että tottakai kertoisin - ja sit repesin nauramaan. Hänen ihana tyttärensä oli jo raportoinut että me olemme vararikossa!
Täytyy varmaan soittaa miehelle ja varoittaa. Hän raukka lähti kalaan kun meillä ei ole rahaa ruokaan :)
Kommentit (9)
jos veljen lapset kertoisivat, että äiti on tosi kipeenä. En nyt kuitenkaan ilmottamatta sinne ryntäisi toki. Mutta siis ainakin mulla oisi ainakin vaan hyvät aikeet.
En ymmärrä ollenkaan. Anoppi halusi varmaan auttaa, kun kuuli että kaapit ovat tyhjät. En itsekään voi kuvitella, että antaisin tulevaisuudessa poikani perheen kärsiä nälästä, jos asialle on jotain tehtävissä.
keksit tuollaisia tarinoita ja sitten närkästyt kun läheiset haluavat auttaa.
Olikohan ap:n idea se että käly tiesi hänen olleen sairaana viikonlopun ja kuitenkin ihmetteli ettei maanantaiaamuna ollut tarjottavaa?
Draamantajua on vain lapsilla :)
ilmestyi myöskin meille aina lapsineen ilmoittamatta. Kerrankin olin kolmen lapseni kanssa juuri päiväunilla, kun olin onnistunut saamaan heidätt kaikki yhtäaikaa nukkumaan. Ja heräsin siihen kun tulivat sisään, täällä maalla kun ei yleensä tarvitse laittaa ovea lukkoon.
Toisella kertaa tulivat kun olin juuri saanut matot rullalle kuistille ja aloittanut suursiivouksen. Se jäi sitten seuraavaan päivään kun istuivat iltaa rauhassa.
Näistä johtuen laitoin sitten erittäin asiallisen tekstiviestin, jossa pyysin, että soittaisi edes matkalta (heiltä kotoa 15 min meille) kun ovat tulossa ja antaisi minulle sen pienen hetken aikaa ennakoida heidän tuloaan.
Ikinä en saanut vastausta viestiini, eivätkä he sittemmin ole tulleet meille lasten kanssa kylään muuten kuin synttäreille. Ja olen siis jopa kutsunut heitä kylään näiden 6 vuoden aikana. Enää en jaksa. Lapset näkevät sitten serkkujaan mummolassa kälyn uppiniskaisuuden ja hyvien tapojen puuttumisen vuoksi!
Kaikki kaapit tyhjänä vaimon sairastaessa?
Olikohan ap:n idea se että käly tiesi hänen olleen sairaana viikonlopun ja kuitenkin ihmetteli ettei maanantaiaamuna ollut tarjottavaa? Draamantajua on vain lapsilla :)
Oma sisko ja äiti saa poiketa kylään ilmoittamatta mutta miehen äiti tai sisko ei.
käyttäytymissääntöjä, etteivät tule ilmoittamatta. Eivät ole koskaan tulleet. Aina on ollut aikaa soittaa tai laittaa viesti vaikka matkalta =) Mutta me emmekään ole syntyjään maalaisia, vaan kaupungista tänne maalle muuttaneita!
Oma sisko ja äiti saa poiketa kylään ilmoittamatta mutta miehen äiti tai sisko ei.
riittävän kaukana, ei tarvitse nähdä, kuin joskus ja jouluna ja silloinkin vähän aikaa;) En kestäisi tuollaisia ex-tempore vierailuita, itseasiassa käly vetäs herneet nokkaansa, kun oli kerran tulossa la-aamuna vierailulle ja sanoin, että iltapäivällä sopii;)