Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko palkkaa lasten hoitajalle?

Vierailija
05.10.2009 |

Yksivuotias tyttömme olisi menossa vuoden alusta naapurin kotiäidille hoitoon kahdeksi päiväksi viikosta, jotta saan hoidettua opiskeluni loppuun. Naapurin rouva on siis kotiäitinä kahden oman lapsensa kanssa ja lisäksi heillä on koululainen (joka siis ei ole päivisin tietenkään kotona). Paljonko olisi mielestänne kohtuullinen / järkevä summa tarjota hänelle päivää kohden lapsemme hoidosta? Hän siis tekee ruoat ja vaipatkin lupasi "talon puolesta" koska heillä on melko saman ikäinen nuorin lapsi. Tarkoitus on siis tehdä ihan "kunnollinen" sopimus naapurin kanssa, eli maksaa verot yms. eikä voi ihan viikon varoitusajalla myöskään perua ettei enää hoitaisikaan. Siksi tuota palkkaa kovasti mietin, itse en tietysti pyöri rahoissa, mutta uskon että lapsemma saa sieltä hyvän hoitopaikan ja siksi haluaisin maksaa kuitenkin ihan "motivoivan" palkan.

Ja tiedän kyllä että tarha olisi varmasti halvempi vaihtoehto, mutta koen että näin pienelle tämä vaihtoehto olisi parempi vaihtoehto ihan jo sairastelujenkin takia. Lisäksi meille autottomina olisi tosi hieno juttu tuo hoitopaikka naapurissa.

Mutta mikä siis olisi järkevä palkka?

Kiitos avusta etukäteen! :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nimittäin juurikaan osaa auttaa. Jos yhtään osviittaa antaa, niin maksan naapurin nuorelle 8e/ tuntui lapsemme kaitsemisesta kun mennään miehen kanssa ravintolaan. Ja tuo siis puhtaana käteen.

200e/kk tuntuu musta aika vähältä, jos lapsi on 2 päivää viikossa ruokineen ja vaippoineen hoidossa.

Unohdin jo kuinka pitkää päivää lapsi tulee hoidossa olemaan? Jos laskee niin, että päivässä tulisi 8 tuntia oltua hoidossa (klo 8-16), niin kuukaudessa tulee lapsenhoitotunteja 64. Jos laittaisi tuntipalkaksi vaikka 10e, niin siitä tulisi sitten 640e/kk. Voitteko sopia niin, että ruoka olisi talon puolesta "tarjottu", mutta toisit oman vaikkapaketin hoitoon (Lidlin vaipat on todella hyviä ja huomattavan edullisia, siinä voisi syntyä säästöä).

Vierailija
2/10 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen päälle sitten tellit ja lellit. Mutta silloin on vastuussa useammasta lapsesta kerralla.

Maksaisin kyllä ehkä n. 7-8 e/h eli n satasen viikossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehelläsi on yhtään ansioita, niin teidän hoitomaksu 2 pv/vko olisi päiväkodissa jo liki 100 e/kk ja noiden kahden hoitopäivän takia menettäisitte kotihoidon tuen. Jos kunnassanne vielä sattuu saamaan kuntalisää, niin hoitopäiville tulisi jo hyvinkin 300-400 e hinnaksi + hoitomaksu. Yksityinen perhepäivähoitaja ottanee tuon ikäisestä kokopäivähoidossa olevasta lapsesta n. 700 e, joten teidän tapauksessa varmaan n. 300 e /kk voisi olla aika passeli korvaus.

Vierailija
4/10 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin naapurin rouva niin halvalla suostuu tekemään, jotta menis noihin kaupungin hintoihin.

Jutelkaa keskenään mikä olisi hyvä ja jos ajattelet ottaisitko itse vastuun lapsesta n 10 euron päivähintaan, tajuat että sun on pakko maksaa enemmän.

Vierailija
5/10 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä 2-3 pv viikossa, maksettiin 250 euroa kuukaudessa (pimeästi). Ja täti asui meillä, eli myös söi meidän kustannuksella. Ja kyllä mua hävetti, että maksettiin niin vähän, mutta enempään ei pystynyt.

Vierailija
6/10 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin että sillä palkalla itse hoitaisin tyytyväisenä. Tosin ajattelin sen niin että saisin sen 200 käteen, eli sen verran enemmän ehkä pitäisi maksaa että hoitajalle jäisi tuo 200.

t. kotiäiti jonkun naapurista

Vierailija
7/10 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on itse aiheesta puhunut? Rahan suuruudesta siis.

Jos on niin hyvä naapuri että on kuin ystävä, niin ruoka + vaippamaksu on riittävä. Ei siis tarvitsisi maksaa hoidosta, ellei hän itse vaadi.

Tällainen järjestely meillä oli. Eli esimerkiksi 20€ päivässä olisi hyvä.

Vierailija
8/10 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 300.

Oli kotona muutenkin tai ei, hänen pitäisi hoitaa lastasi 2 päivää viikossa, eli lähes puolet arkipäivistä.

Vierailija
9/10 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan ulkopuolinen palkattu. Maksettiin 1270 e/kk + verot ja eläkkeet ja lisäksi hän ja oma lapsensa saivat meillä kaikki ruoat. Työaikaa oli 5 pv/vko, 7-9h/pv. Eli tähän suhteutettuna sinä voisit maksaa 500 e/kk. Se kyllä kannattaa, kun saa omalle lapselle kodinomaista hoitoa turvalliselta ja luotettavalta ihmiseltä.

Vierailija
10/10 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on itse aiheesta puhunut? Rahan suuruudesta siis.

Jos on niin hyvä naapuri että on kuin ystävä, niin ruoka + vaippamaksu on riittävä. Ei siis tarvitsisi maksaa hoidosta, ellei hän itse vaadi.

Tällainen järjestely meillä oli. Eli esimerkiksi 20€ päivässä olisi hyvä.

että ajatellaan ystävyyden kuittaavan lapsen kaitsemisen säännöllisesti noin pitkän aikaa kerralla.

Joku jättää hyvinkin vaatimatta muuta, koska on niin kiltti, eikä kehtaa pyytää, ja silloin maksajaosapuolen pitäisi pitää kiinni siitä, ettei hoitaja joudu orjatyövoimaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi