Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun lapsi kipeä ja pois koulusta, mistä tieto läksyistä?

Vierailija
05.10.2009 |

Annanko pojan soittaa kaverilleen, vai soitanko itse opelle?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope sanoi, ettei hänelle kannata soittaa, ei hän kaikkia läksyjä kuiteskaan tiedä ( eri opettajia) lapsi kolmannella.

Vierailija
2/12 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opet ei tykkää että illat soitellaan mitä tuli läksyksi -puheluja koska ne läksyt saa selville luokkakavereiltakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää jo illalla että on seuraavana päivänä pois, soittaa illalla kaverille ja pyytää ilmoittamaan/tuomaan läksyt.

Vierailija
4/12 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään opelle tarvi soitella, kun soittaa kaverille. Jos ei saa sieltä apua, niin jättää sitten tekemättä. Ei se maailma yksiin tekemättömiin läksyihin kaadu.

Joo, itse olin kympin oppilas ja vanhemmat opettajia, mutta ei meillä kotona koskaan "opetettu", että tuollaiset asiat nyt olisi niin merkityksellisiä. Koulu on koulua ja ei siitä kannata liian kireää vannetta ottaa.

Vierailija
5/12 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään opelle tarvi soitella, kun soittaa kaverille. Jos ei saa sieltä apua, niin jättää sitten tekemättä. Ei se maailma yksiin tekemättömiin läksyihin kaadu.

Joo, itse olin kympin oppilas ja vanhemmat opettajia, mutta ei meillä kotona koskaan "opetettu", että tuollaiset asiat nyt olisi niin merkityksellisiä. Koulu on koulua ja ei siitä kannata liian kireää vannetta ottaa.

Vierailija
6/12 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajalla on iltaisin muutakin tekemistä kuin Nico-Petterin äidin kanssa läksyjen selvittely.

Vierailija
7/12 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivon myös, että lapset kysyvät laksyt kavereiltaan. On tosi ärsyttävää kun joskus vanhemmat soittavat esim. kun olen kaupassa. En tosiaan siellä muista mitä sivuja tuli mistä. Sama juttu jos tekstiviestillä kysyy. Omalla puhelimella joutuu silloinkin soittamaan tai viestittämään.

Itse olen sanonut, että ensisijaisesti kysyy kavereilta. Jaoin kaikkien kavereiden puhelinnumerolistan vanhempainillassa. (Kysyin luvan heti syksyn alussa vanhemmilta.)Jos tätä ei onnistu niin minulta voi kysyä läksyjä sähköpostitse. Tämä toiminut hyvin jo monta vuotta.

Vierailija
8/12 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kirjoitettua niin nopeasti.

Vierailija
9/12 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilmassa lähetellyt myös läksyjä, kun on pyydetty. (Usein syynä se, että kaverit on hälläväliä-tyylisiä, ei tiedä läksyistä tai ole tietävinään.)

t.Yläkoulun ope

Vierailija
10/12 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereilta saa tiedon ihan yhtä hyvin tai ehkä jopa paremmin. Varsinkin meilä aineenopettajilla voi olla monia ryhmiä ja jollei kalenteri ole lähettyvillä on aika mahdotonta ulkomuistista tietää, mitä kenelläkin oli läksynä. Luokanopettajatkaan eivät yleensä tiedä aineenopettajien antamia läksyjä.

Vierailija
11/12 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirjat koulussa, niin viestitän aamulla, että jos ehtis toimittaa sisarukselle. Tällöin on aina myös läksyt merkitty paperille.

Vierailija
12/12 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä asialla häiritä. Toisaalta joskus omalle lapselle on käynyt niin, että opettaja on antanut huomautuksen tekemättömistä läksyistä. Tämä on tullut sen jälkeen, kun läksyt on kysytty kaverilta, mutta kaveri ei ole joko muistanut kaikkia läksyjä tai kaveri on antanut väärän tehtävänumeron. Sekin tuntuu lapsen kannalta aika kurjalta.