Lapsen viikkorahasäästöt katosivat mystisesti - ehdotuksia mikä voisi olla selityksenä?
Lapsella oli huoneessaan rahapussissa jonkin verran "viikkorahaksi" saatuja kolikoita. Kyseessä yhteensäkin suht pieni summa. Nyt huomasin, että yhtään ei ollut jäljellä. Lapsi ei ole ollut ilman meitä missään missä voisi ostaa jotain, joten ei ole voinut käyttää niitä. Sisarukset ovat sen verran nuoria, ettei heitä voi syyttää. Mistään hänen huoneestaan kolikoita ei löytynyt. Oma selityksensä (jonka todenperäisyyttä tosin epäilen) oli ettei tiedä mihin ja miten ne ovat kadonneet.
Mitä ehdottaisitte - mitä rahoille on tapahtunut?
Kommentit (11)
Olisiko sujahtanut kaverin taskuun?
pojan kaveri kerran rahaa. Saatiin kovistelun jälkeen takaisin.
Onko hän todella 24/7 teidän seurassa?
-joku kaveri on varastanut ne.
-joku kaveri on kiristänyt ne itselleen.
Ja tosiaan, onko poika 24/7 seurassanne?
- "Isi ostanut kaljaa" - heh, hyvä ehdotus mutta luulen että miehelläni ei riittäisi kärsivällisyys niiden 20 sentin killinkien laskemisessa :)
- "hammaskeiju" :D
- kaveri vienyt - tämä minulle tuli myös ensimmäisenä mieleen, en hämmästyisi yhden kaverin kohdalla, mutta tuntuu törkeältä epäillä kun ei ole mitään todisteita
- Lapsi on 7, kohta 8 v. Ulkona tietenkin on itsekseen ja tulee koulusta itsekseen, mutta tästä on sen verran matkaa kauppaan, ettei ole oikein mahdollista, että olisi kuluttanut ne kauppaan. Sitä paitsi tämä katoaminen on tapahtunut sellaisella aikavälillä, kun lapsi on ulkoillutkin vain omassa ja naapuripihassa. Olen itse hoitovapaalla, joten olen melkein aina kotona.
esitteli sinisilmäisenä kerran kaverilleen rahapussiaan. Seuraavan kyläilyn jälkeen pusiista puuttui 20 €. Kysyin kaverilta, mutta e tunnustanut. Sen jälkeen ei olla kylään pyydetty.
Meidän poika myös on ottanut rahaa kouluun mukaan (salaa), eikäkoskaan ole koko summa tullut takaisin. Ei ole ostaut mitään, vaan isommat ovat vouhkineet osan.
Tosi tyhmää, mutta nyt teen tarkutarkastuksen lähtiessä.
Naapurin kakara tietysti, se on se yleisvastaus av:lla.
Sen takia meillä on 8-vuotiaan kukkaro vanhempien tallessa. Laittaa sinne saamansa rahat ja saa sen mukaansa jos tarvitsee. Mutta ei tarvitse sitten alkaa miettiä ja epäillä, kuka kavereista on syyllinen jos rahaa katoaa...
Esikoisella on jo omat rahansa omassa jemmassa. Opastettu kuitenkin häntäkin, että pitää ne esim. työpöytänsä lukollisessa laatikossa. Ei tule ikäviä tilanteita.
Ja hei, jotkut oikeasti tietävätkin lastensa menoista. Itse pikemminkin kummastelen, kuinka joku EI tiedä, missä 8-vuotias milloinkin menee, milloin rahaansa käyttää jne. On kuitenkin TODELLA pieni lapsi vielä kyseessä!
ole missään lekissä..meillä lapset ottavat rahoja joskus esim.kauppaleikkiin
ole missään lekissä..meillä lapset ottavat rahoja joskus esim.kauppaleikkiin
että kenen oli alunperin ja sitten "löytäjä saa pitää" vai saako..
oli että joku kaveri on vohkinut kolikot. Onko mahdollista?