Kysy Mormonismista
Olen entinen luterilainen. Koska monia kiinnostaa uskonto... ainakin minua kiinnosti kovasti eri uskontojen tutkiminen 20 vuoden molemmin puolin, ajattelin että ehkä täällä on joku joka haluaa kysyä jotakin mormonismistä, siitä kun kuulee kaikenlasita, eikä kaikki mitä kulee tai lukee välttämättä näköjään pidä paikkaansa.
Minä olen kokenut uskontoni todella vapauttavana sekä elämäni suunnan parantajana. Kirkon jäsenten välinen ystävyys on antoisaa sekä elämää rikastuttavaa. Olen lapsesta asti uskonut Jumalaan sekä ottanut vastaan Jeesuksen Krsituksen vapahtajanani, mutta MAP kirkko on auttanut minua kasvamaan uskossani ja oppimaan lisää Jumalan ihmeistä.
http://www.lds.org/languages/mainmenu/0,5362,88-19,00.html
Kysy pois.
Kommentit (3)
MAP-kirkon merkillinen piirre on siinä, että kirkkoon kuuluvien henkilöiden ei suvaita arvostelevan kirkon oppia. Eli koetteleminen on kielletty.
Kuitenkin Raamattu sanoo:
"Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja."
"Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta." (1. Joh. 4:1-2)
Raamattu siis kehottaa koettelemaan ja tutkimaan, koska totuus kyllä kestää koettelemisen.
Mutta koska MAP-kirkko ei koettelemista kestä, sen jäsenten ei myöskään suvaita koetella omaa oppiaan. Sen vuoksi kirkko kieltää tutustumasta materiaaleihin, jotka ovat sitä vastaan. Ja niin MAP-kirkon jäsentä viedään kuin pässiä narussa.
Surullista.
Mutta myönteistä on se, että myös MAP-kirkon jäsenellä on täysi mahdollisuus saada sydämeensä todellinen rauha, kun hän ensin uskoo Raamattuun ja koettelee kirkkonsa opin Jumalan Sanan valossa.
Koska olet entinen luterilainen miten päädyit mormoniksi. Miten löysit uskon ja luottamuksen siihen että se on juuri se oikea? Olisi kiva jos vastaisit.
kun eräs kaveri on mormoni mutta häneltä en ole viitsinyt näitä asioita kysellä. Pyhitättekö te ainoastaan sunnuntain vai onko esim helatorstai/pitkäperjantai/2. pääsiäissunnuntai teille pyhiä päiviä jolloin ei esim tehdä töitä. Mitä kyseiset päivät teille merkitsee. Tehän ette juo kahvia ja teetä. Miksi ja kuinka tärkeätä niistä on pidättäytyä. Miten kristillisellä mielellä teidän uskonto erottuu esim perus luterilaisuudesta. Kkoska olet itse ollut aikaisemmin luterilainen niin tulee joskus epäilyä mieleen että onko tämä mormonismi sittenkaan se oikea usko vai olisiko pitänyt pysyä luterilaisena? Tässä muutamia. Muitakin aina välillä tulee mieleen mutta nyt en muista muita kysymyksiä. Laitan lisää kun niitä tulee mieleen.