miten petipuuhat
alkoivat synnytyksen jälkeen? tekikö kipeää ynm..? miten pitkä väli oli synnytyksestä seuraavaan seksi kertaan? olen kuullut, että voi palautua semmoiseksi kuin olisi neitsyt, onko tämä todella totta? kertokaa kaikkia kokemuksia ja mielipiteitä!
Kommentit (40)
Itse odottelen milloin miestä alkaa kiinnostaa. 1-2kk tauot on enemminkin sääntö kuin poikkeus. Tällä erää odottelu alkoi joskus samoihin aikoihin tänvuoden BB:n kanssa :(
Itse ei voi tehdä/kannata tehdä aloitetta, torjunta tulee kuitenkin. Asiasta ei voi myöskään puhua miehen kanssa, sillä hän kokee sen ahdistavana ja painostuksena... jos jollain on hyviä vinkkejä, niin kertokaa
voi olla totta, että tutkimuksissa joitain yleisiä linjoja löytyy.
Mutta ihan mukava on kuulla päinvastaisiakin tapauksia, meillä ainakin naisporukoissa vakavampia puhuttaessa aina tulee esiin ääritapauksia keskiarvojen lisäksi.
Itsekin olen seksielämään tyytyväinen viiden lapsen äiti, meillä miehen kanssa valttikorttina on ollut avoin keskustelu. Aina ollaan voitu puhua, jos väsyttää, ollaan puutteessa, toinen vaatii liikaa, mieli matalalla tms. ja näitähän ei täysin voi lapsiperheessä välttää. Tottakai joskus seksielämässäkin on ollut kuivempia kausia 1-2 kk, mutta silloin ollaan oltu lähekkäin muuten, ja kun asiasta on puhuttu, ei se ole vaivannut kumpaakaan.
Ja lasten myötä seksin harrastaminen vaatii enenmmän kekseliäisyyttä, mutta kyllä seksistä aina saa positiivista energiaa ja yhteenkuuluvuuden tunnetta molemmat, vaikka joskus kyse onkin siitä, että on kesken lastenohjelmien livahdettu kodinhoitohuoneeseen vetämään pikaiset... :-D
on aina edes kerran kokeiltu ennen jälkitarkastusta (6 vkoa synnytyksestä), ja sen jälkeen sitten aina kun siltä tuntuu.
jälkitarkastukseen asti, kun niin oli käsketty. Samana iltana kokeiltiin, ja kyllä se teki kipeää vielä, kun oli limakalvot ihan kuivat kuin hiekkapaperi. Mieskin sanoi, että myös häntä se sattui... Mutta kyllä se siitä sitten normalisoitui, liukkarit kehiin vaan, ja kyllä ne limakalvotkin parani aikanaan. Puolessa vuodessa oltiin palattu siihen samaan saldoon, mitä oli ennen raskautta ja synnytystä.
Toisen synnytyksen jälkeen... samana iltana, kun oli sairaalasta kotiuduttu, eli kaksi päivää oli synnytyksestä :) silloin oli aika väljät vielä paikat, joten ei sattunut, mutta ei juuri tuntunutkaan miltään, mutta olipahan kokemus. Vauva on nyt piakkoin 6kk, ja täytyy myöntää, että nyt on edelleen harvempaa tuo seksielämä kuin ennen raskautta ja synnytystä. Mä olen jumpannut lantiopohjalihakset paremmiksi kuin mitä ne oli ennen tätä raskauttakaan, ja seksi tuntuu aivan erilaiselta, paremmalta. Mies on kuitenkin sanonut, että hän on ihan hämillään tästä erilaisuudesta, joten se lienee syy tähän seksin vähyyteen. Meillä se on nimenomaan mies, joka ei seksiä tunnu haluavan enää niin paljon - torjuu useimmiten mun aloitteeni eikä itse tee niitä enää juuri koskaan. Syyksi sanonut juuri tuon, että kun tuntuu nykyään niin erilaiselta, vaikkakin paremmalta. Ei oikein ymmärrä itsekään koko asiaa, mutta eiköhän se tästä taas.
Ettekö te halua vai eikö mies halua? Miksi ei? Ihan outoa, mun mies kun on kyllästymiseen asti valmieusasennossa, niin on vaikea ymmärtää miehiä, jotka ei halua/jaksa? En kysy mitenkään pahalla.. kiitos, joku minua valaisee!
erilainen elämäntilanne, ja kumma kun aina miehiä pidetään koneina, joidenka pitäisi olla aina valmiina. Ja niitä aktiivisia osapuolia.
erilainen elämäntilanne, ja kumma kun aina miehiä pidetään koneina, joidenka pitäisi olla aina valmiina. Ja niitä aktiivisia osapuolia.
enkä pidä miehinä minään seksikoneina, mutta minulla on ollut vain tämä yksi mies joka on 24/7 valmis, joten minulla ei ole mihin verrata.. Ymmärrän jos nainen ei halua, en itsekkään aina, oma mieheni taas luulee, että minussa on joku nappula mistä menen päälle,heh..
28
on jopa innostavaa, jos mies ei ole "aina valmis", vaan pitää saada syttymään
ihmettlen että mitä ihmettä horisette.
Meillä on 5 lasta ja kaikki alle 10v. tottakai välillä on ollut viikkojen tai jopa kahdenkin kuukauden tauko.
Mutta ei se seksi lopu. sen määrä vaan vaihteelee elämäntilanteen mukaan. silloin kun on pini vauva ja imetän niin mulla halut katoaa eikä vois vähempää kiinnostaa. nyt taas kun en ole yli puoleen vuoteen imettänyt ja 1v nukkuu jo hyvin yöt niin kyllä meillä seksi harrastetaan 1-2 kertaa viikossa. tosin mies on ollut kipeä joten siksi en ole saanut mutta josko taas kohta:)
Mitäs täällä oikeen puhutaan? Ei seksi lopu synnytykseen eikä neljänteenkään!
että miksi te naiset olette harrastaneet seksiä niin nopeasti synnytyksen jälkeen, jos se on tehnyt kipeää? Siis eihän tuossa ole järjen hiventäkään.
Ovatko ihmiset todella niin itsekeskeisiä ja pitkäjänteisyyteen kykenemättömiä, ettei seksiä malteta odottaa esim. joitain kuukausia, kunnes molemmat ovat sekä fyysisesti että henkisesti siihen valmiita? Mikä aika se on ihmiselämän mittakaavassa? Painostavatko miehet? Tai siis tiedän, että jotkut painostavat: kaveripiirissä useamman ukko on vongannut aika piakkoin synnytyksen jälkeen. Outoa on, etteivät nämä miehet mitään käsivarsiamputaatiotapauksia ole olleet. Luulisi osaavan sen käteenvedon jalon taidon, kunnes edes jälkivuoto on loppunut, haavat eivät kirvele ja äidin ja vauvan pyskologiseen kehitykseen kuuluva symbioosi on edes hieman hellittänyt.
että miksi te naiset olette harrastaneet seksiä niin nopeasti synnytyksen jälkeen, jos se on tehnyt kipeää? Siis eihän tuossa ole järjen hiventäkään. Ovatko ihmiset todella niin itsekeskeisiä ja pitkäjänteisyyteen kykenemättömiä, ettei seksiä malteta odottaa esim. joitain kuukausia, kunnes molemmat ovat sekä fyysisesti että henkisesti siihen valmiita? Mikä aika se on ihmiselämän mittakaavassa? Painostavatko miehet? Tai siis tiedän, että jotkut painostavat: kaveripiirissä useamman ukko on vongannut aika piakkoin synnytyksen jälkeen. Outoa on, etteivät nämä miehet mitään käsivarsiamputaatiotapauksia ole olleet. Luulisi osaavan sen käteenvedon jalon taidon, kunnes edes jälkivuoto on loppunut, haavat eivät kirvele ja äidin ja vauvan pyskologiseen kehitykseen kuuluva symbioosi on edes hieman hellittänyt.
ensimmäisen synytyksen jälkeen aloitettiinkin liian nopsaan, mutta kahden seuraavan jälkeen odotettiin, että paikat oli ok.. Meillä on nuorimmainen 10kuinen ja mua sattuu joskus edelleen ja sitten toisinaan ei tunnu miltään, hermot ihan vinksallaan, muuten normaalin näköinen alakerta...
Sitä olen miehelleni aina sanonut, että onhan sinulla kaksi tervettä kättä, mutta se ei kuulemma ole "sama asia" no ei varmaan, mutta kyllä siinä paineet saa purettua.. Olen sitten tehnyt sitä ukolle suullani tai omalla kädelläni ja siis 100% omasta halustani...
28
Siis molemmat, vaikka on vielä ollut jälkivuotoa, etenkin tuon kuopuksen synnytyksen jälkeen. Esikoisen aikaan vuoto oli jo loppunut, mutta synnytyksessä leikattiin väliliha, jonka arpi oli edelleen aika kiristävä, ja ne limakalvot oli kuivat. Mieheni ei painostanut, olin itse halunnut jo monta viikkoa - silti se teki kipeää.
Tässä toisessa synnytyksessäni ei leikattu, enkä revennytkään, alapäähän ei siis jäänyt mitään parantumista vaativaa jälkeä. Minä halusin seksiä, ja lähes tulkoon painostin mieheni siihen. Hänkin kyllä halusi, mutta epäröi silti, olisiko pitänyt taas odottaa jälkitarkastukseen asti.
27
Tervemenoa mammamaailmaan.
synnyttäneet, raiskaako mies vaimoinsa vai pyhästä hengestäkö raskautuu uudelleen?
synnytyksestä. Synnytyksiä takana 4. Eka kerralla ei ole koskaan yhdyntä onnistunut, tuntuu kuin olisi koko värkki ommeltu kiinni. Ehkä 1,5 - 2 kk:n päästä synnytyksestä on päästy normaaliin vilkkaaseen seksielämään runsaan liukkarin kera. Kostumisongelma on ollut joka kerta suuri vaikka haluja kuinka löytyisi.
Yleensä mies on aloitteellisempi osapuoli, mutta ikinä ei ole lämmittely jäänyt ilman tulosta, on se sen verran näppärä sormistaan ja suustaan!
,ei kaikki ole kipeitä viikkotolkulla. Mulla ainakin, kun ei ole tullut repeytymiä, eikä välilihaa ole leikattu (mm. allassynnytys auttaa asiaan), niin kyllä sen oman rakkaan kanssa intiimiläheisyys on ollut ihan luonnollista ja luontevaa, toki kehoa kuunnellen, kun esim. lonkat ovat vielä olleet löysät jne. Muttei ole vielä mennyt kahta viikkoa synnytyksestä, kun yhdytty on ja ihan molempien halusta. Toiset meistä ovat seksuaalisempia kuintoiset, jollekin riittää kerran vuodessa, toinen haluaisi kerran vuorokaudessa, eikä kummassakaan ole oikeaa tai väärää! Onnetonta on vain, jos samantyyppiset ihmiset eivät kohtaa tai jos seksi on elämän ainoa merkittävä asia.
Ettekö te halua vai eikö mies halua? Miksi ei? Ihan outoa, mun mies kun on kyllästymiseen asti valmieusasennossa, niin on vaikea ymmärtää miehiä, jotka ei halua/jaksa? En kysy mitenkään pahalla.. kiitos, joku minua valaisee!
Meillä nyt ei vaan koskaan ole halut kohdanneet. Minä haluan joka päivä ja mies vain 2kertaa viikossa joskus 3.
Mies on todella paljon töissä joten sekin vähentää sitä jaksamista.
Mutta tälläistä meillä oli jo ennen lasta, eli seksielämä ei ole muuttunu miksikään lapsen tulon jälkeen-
että miksi te naiset olette harrastaneet seksiä niin nopeasti synnytyksen jälkeen, jos se on tehnyt kipeää? Siis eihän tuossa ole järjen hiventäkään.
Ovatko ihmiset todella niin itsekeskeisiä ja pitkäjänteisyyteen kykenemättömiä, ettei seksiä malteta odottaa esim. joitain kuukausia, kunnes molemmat ovat sekä fyysisesti että henkisesti siihen valmiita? Mikä aika se on ihmiselämän mittakaavassa? Painostavatko miehet? Tai siis tiedän, että jotkut painostavat: kaveripiirissä useamman ukko on vongannut aika piakkoin synnytyksen jälkeen. Outoa on, etteivät nämä miehet mitään käsivarsiamputaatiotapauksia ole olleet. Luulisi osaavan sen käteenvedon jalon taidon, kunnes edes jälkivuoto on loppunut, haavat eivät kirvele ja äidin ja vauvan pyskologiseen kehitykseen kuuluva symbioosi on edes hieman hellittänyt.
Minulle tehtiin sektio, joten siitä ei ollut kiinni. Mutta sektiohaava oli kyllä jonkin verran kipeä ja jälkivuotoaksin oli vielä ihan kiitettävästi kun harrastimme seksiä ekan kerran lapsen syntymän jälkeen.
Mies ei painostanut, mutta itse halusin jo niin kovasti, kolme viikkoa ilman on pitkä aika.
kuin sen 2 kertaa kuukaudesta. Siis olen tuntenut naisena huonoa omaatuntoa, kun minua ei ole seurustelujen alun jälkeen haluttanut kuin pari kertaa kuussa. En voi sille mitään, samanlaista ollut ennen ja jälkeen lasten syntymä, ja oli vanhojen kumppanienkin kanssa.
Seksi on loistavaa, saan orgasmin miltei aina, tai useamman. En ole vain kovin seksuaalinen ihminen.
Veikkaisin, että tälläisiä on miehissäkin.
miehillä voi olla jopa vastahakoisat seksielämää, koska "miehen pitää olla" myytti pätee myös sängyhommissa. Mies ei voi olla haluton, tai ei ole mies. Vaikka tuo ei ole totta.