Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja kävi käsiksi entisessä päiväkodissa

Vierailija
04.10.2009 |

Hyvä asia on se, ettemme enää ole tuon päiväkodin asiakkaita.

6- vuotias poika kertoi yhtäkkiä äsken, että kerran hän näki pahaa unta, jossa ex-pvhoidon johtaja puristi häntä kurkusta. Sitten sanoi, että niin on käynyt kerran oikeastikin. Ei muista, miksi niin kävi, mutta sen muistaa että tuon näki vain toiset lapset ja se tapahtui kesällä. Enempää ei suostu asiasta puhumaan.

Tämä ei toki ole ainoa ongelma tuon päiväkodin kanssa, mutta ihan tätä luokkaa ei muut ongelmat olleet. Jotain asian suhteen varmasti pitäisi tehdä, mutta mitä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa aina on joku muukin aikuinen - on todistaja mahdollisissa syyttelyissä.

Jos alkaa tuntua yhteiskunnassamme siltä, että väärinkäytöstä on asiassa jos toisessakin, joko valvontakamerat käyttöön tai ei yksinoloa vastaamassa toisista ihmisistä. On myös oikeusturvan kannalta järkevää, kun esim. lasten kotona kertomiin asioihin tulee tunne, että päivähoidossa joku henkilö on tehnyt väärin, jopa sanallisesti saatika fyysisesti.

Tämä oikeusturva tuli itslleni mieleen ihan toisenlaisessa asiassa, mutta saman tapaisesta kyse, nimittäin kun kävin mammografiassa. Ennen on ollut kaksi henkilöä, toinen painanut nappia ja toinen asettanut rintojani ja antanut ohjeita.

Nyt kun viimeksi kävin, tekniikan edistyessä henkilöitä oli vain yksi ja - hän oli miespuolinen. Minä en, mutta entäpä jos joku nainen alkaa väittämään miespuolisen käytöstä siihen suntaan, kuin tuo mies hyväilisi tai nauttisi katseillaan naisen rinnoista. Voi olla aika heikoilla tuo kuvien ottaja, sillä ei ole todistajia tekikö mies mitään vai ei.

Ymmärsin itsekin asian nurjan laidan mieheni valaistaessa. Kerroin hänelle kuinka yllättynyt olin mammografiassa tällä kertaa, kuvaushuone oli toimiston tapainen, ei mitään eri riisuuntumiskoppia veholla yläosan paljastukseen kuten ennen on ollut, siinä tämän "vieraan" miehen edessä aloin riisumaan ylävartaloani jättäen vaatteet siihen tuolille, toki hänhän työtä tekee. Mutta olin rinnat paljaana hänen katsoessaan minua sanoen kuinka ottaa isomman levyn että mahtuu, olen isorintainen.

En näe mitään aihetta puuttua käyntiini, mutta mieheni kyllä sanoi että näin toimien on oikeusturvan kannalta huono asia, ei ole todistajia jos joku nainen alkaa väittämään vaikka ilman oikeaa syytä, nykyään on kaikenlaisia...Mieheni on turvallisuusalalla, eikä tarkastuksissa toimi yksin. Puhuttiin sitten lääkäreistä, enkä ole kuullut syytettyjä olevan asiattomista käytöksistä.

Vierailija
22/24 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pojankin hoitaja lyönyt poikaani. Tunnisti kyllä, ettei ole totta.

Mitä voimakkaammin reagoit, sitä enemmän lapsi saa huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset olivat heittäneet kivellä hänen työautoaan ja tästä hermostuneena mies oli juossut pojat kiinni. Ottanut poikajoukkion pomoa niskasta kiinni ja sanonut, että älä koskaan heitä ihmisten autoja kivillä. Pojat olivat vain naureskelleet ja hekotellen lähteneet pois.

Seuraavana päivänä mieheni työpaikalle oli tullut soitto huolestuneelta äidiltä. Että teidän työntekijänne oli ottanut poikaamme kurkusta kiinni ja raahannut jonnekin autotalliin hakattavaksi.

Miehelläni oli kuitenkin onneksi ollut silminnäkijöitä joita jututtamalla saatiin helposti selville, mitä oli oikeasti tapahtunut.

itse olin miehelleni vihainen, koska en pitänyt ajatuksesta, että hän koski lapseen. Vaikka otti vain niskasta kiinni niin sekin on mielestäni jo liian uhkaava liike. Nykyään kun saa todellakin varoa toisten ihmisten lapsiin koskemista.

Mutta oli pikkasen lapsen mielikuvitus lisännyt siihen tapahtumaan lisää stooria. Ensinnäkin kenen autotalliin mun mieheni olisi sen lapsen muka raahannut :D

Ja jos olisi hakannut niin kai siitä olisi jotakin mustelmiakin tullut.

Vierailija
24/24 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on voinut toki nähdä pahaa unta, ja voi olla että teillä ei kemiat pelaa päiväkodin suuntaan, mutta vähän realismia kehiin! Herrajee mitä porukkaa...