Toimisiko teidän parisuhteenne ilman seksiä?
a) Jos jompaa kumpaa osapuolta ei enää seksi kiinnostaisi?
b) Jos seksiä ei voisi esim. sairauden tai riskiraskauden takia harrastaa pitkähkönä määräaikana tai sitten enää ikinä?
Kommentit (28)
Toimisi ihan joka tapauksessa, oli seksittömyyden syy mikä tahansa. Meilä seksi on osa läheisyyttä ja osataan nauttia myös muunlaisesta läheisyydestä tarpeeksi.
vähän sama kuin kysyisi että ostaisitko auton ilman renkaita...
mikä pointti siinäkään olisi?
mutta onneksi markkinoilta voi aina valita kumppanin jonka kanssa seksi kuuluu prisuhteeseen ja auton jossa on renkaat alla.
niin ei tartte kenenkään tehdä mitään älyttömiä kompromisseja mitkä ei lähde omista haluistaan selibaattiin jne, ja antaa niiden pyörättömien autojen sitten levätä ja ruostua rauhassa yksikseen....
meillä on seksiä ollut tänä vuonna kerran. Aikataulut menee niin sopivasti ristiin, että emme edes juuri näe toisiamme. Lastenhoito ja muut kotiasiat toimii ihan jouhevasti. Emme riitele. Emme ainakaan seksistä. Joskus on hetki aikaa, ennenkuin toinen taas menee töihin/kouluun/harrastukseen/kuljettamaan lapsia tms. Siinä sitten kahvikupin ääressä rupatellaan tärkeimmät pois alta - lapset on luonnollisesti koko ajan siinä ihan lähellä ja kuulee kyllä, että iskä ja äiti keskustelee. Meillä nauretaan paljon ja keksitään hupia monenlaisista asioista. Ei seksi ole päällimmäinen asia.
A: Parisuhde ei todellakaan toimisi, itseasiassa mielestämme terveeseen parisuhteeseen kuuluu olennaisena osana seksi ja jos sitä ei ole, on suhdekin jotain muuta kuin parisuhde.
B: En keksi sellaista sairautta, jossa seksiä ei voisi enää ikinä harrastaa. Olen myös ollut viidesti raskaana ja ei se ole seksiä haitannut -ei edes seksiraskaus. Yhdyntäkielto on ihan eri asia kuin seksittömyys! Mutta joo, jos oikeasti jonkun terveysjutun takia seksi ei olisi mahdollista, niin varmaan parisuhde sen kestäisi, tosin varmaan yritettäs löytää jotain helpotusta yhdessä.
a) Jos jompaa kumpaa osapuolta ei enää seksi kiinnostaisi?
Itse koin tuollaisen tilanteen ja hankin rakastajattaria. Heistä oli paljon iloa ja hyötyä: paitsi että sain tietysti seksiä, niin myös sain tietää olevani edelleen hyvä sängyssä. Eli kelpasin niihin puuhin yhä ja jopa niin, että mankuivat minua tulemaan usein. Tekee hyvää itsetunnolle, voin kertoa. Samalla en kuitenkaan kokenut tarpeelliseksi katkaista suhdettani, sillä avioliitto lapsineen ja asuntovelkoineen on paljon muutakin kuin seksiä. Menee siis näinkin.
b) Jos seksiä ei voisi esim. sairauden tai riskiraskauden takia harrastaa pitkähkönä määräaikana tai sitten enää ikinä?
No, miksipä ei. Tuossakin tapauksessa valitsisin jo edellä esittämäni reitin. Seksi ei ole maailman tärkein asia, mutta minä nyt en vaan halua elää ilman seksiä. Musta se on kivaa ja siksi haluan sitä harrastaa. Kumppanin ei ole pakko olla oma vaimo. Ja vaihtelu toki virkistää muutenkin.
M38
Kai olette niitä kuitenkin kokeilleet, koska miehesihän ei voi tietää ettei tykkää ennenkuin kokeilee. Mikään ei ole niin tyhmää kuin kategorisesti kieltäytyä jostakin kokeilematta.
No, täytyyhän se vastata: ei, emme ole kokeilleet näitä mun toivomia roolileikkejä, siis yhdessä. Minä olen niitä harrastanut aiemmissa suhteissani, joten tiedän, että nautin niistä. Mieskin on niitä kokeillut aiemmissa suhteissaan, joten tietää, ettei nauti niistä. Tämä on yhdessä keskusteltu läpi tässä meidän yhteisessä suhteessamme, joten asia on sillä selvä, niitä ei meidän seksielämässä ole. Loppupeleissä seksi on kuitenkin suhteellisen samankaltaista kenen tahansa ihmisen kanssa, joten ei mulla ole mitään hinkua ruveta miestäni pakottamaan johonkin roolileikkeihin, joita hän ei tahdo. Vastapainoksi taas mieheni ei vaadi minulta mitään sellaista, mitä minä en tahdo, ja tämä toimii oikein hyvin. Molemmilla meistä on tyydyttävä seksielämä ja hyvä mieli, ei ahdista eikä paina mikään asia noin niinkuin seksin suhteen :)
että vois olla tarvittaessa vaikka loppuiän ilman seksiä, jos ois tarvis. Että ei pettäs vaikka mikä tulis eteen.
Ittestäni en menis takuuseen...
voi kuvitella haluvani parisuhdetta joka toimisi ilman seksiä, miksi ihmeessä mä sellaisen haluaisin tai sitä edes miettisin?
ei se ole mulle mikään vaihtoehto, parisuhde on parisuhde ja seksi kuuluu siihen.