Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö opettaja vastauksen oppilaille

Vierailija
02.10.2009 |

esittämään kysymykseen tai tehtävään?

Vai katsooko vastauksen aina siitä omasta kirjasta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat, että aikuinen ihminen ei tiedä vastausta vaikka kysymykseen paljonko on 42-11 tai mikä on lehtometsä?

Vierailija
2/10 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti brittienglantia ammoin lukenut ope lisäksi vihaa amerikanenglantia ja miinustaa minkä kerkiää, vaikka tosiasia on, että lapsi todennäköisesti hoitaisi aika monta asiaa sujuvammalla englannilla kuin ope itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin asiasta. Aika syvällisiksi saa oppilaiden kysymykset mennä, etten tietäisi vastausta, mutta kirjan sisältökysymyksiin katson vastauksen aika usein kirjasta, sillä en todellakaan lue jokaista oppilaille annettua tekstiä. Usein katson tiedon netistä ja vielä oppilaiden nähdessä hakuni dataprojektin kautta, koska opetan vähintään puoliksi oppimisen oppimisen, en faktoja.

Vierailija
4/10 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun esim. nopeasti tarkastan vaikka laskutehtävät vihoista. En käy joka kerran uudestaan miettimään, mikä se vastaus oli, vaan katson onko lasku kirjoitettu oikein ja vastaus oikein.

Silti osaan kyllä laskea ne ihan päässäni.

Joskus katson huvikseni esim. äidinkielen tehtävien vastauksia (ovat joskus vähän tulkinnanvaraisia) ja pidän aina oman pääni niissä.

Ikinä en ole katsonut kirjasta siksi, etten oo osannut muuten vastausta. Lapset kyll huomaisivat, jos en ollenkaan osaisi. Mulla on nyt 2. luokka ja olen havainnollistanut esim. matematiikan tehtäviä mm. palikoilla ja leikkirahoilla. Miten se onnistuisi, jos en itse ymmärtäisi asiaa?

2

Vierailija
5/10 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää!

Vierailija
6/10 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tällä palstalla on, kun koko ajan pitää arvostella opettajia?

Ehkä minä lukion ja monen vuoden yliopisto-opiskelun jälkeen tiedän vastaukset!!

Vastauskirja kyllä monta kertaa nopeuttaa esim tarkistamista, kun ei tarvitse samalla koko ajan päässä vaikka laskea, vaikka ihan hyvä laskija olenkin.

Hankkikaa elämä! Miettikää omia toimianne, ettekä aina valita täällä opeista.

terveisin maisteri

Vierailija
7/10 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä luokanopet ei aina tiedä, mutta aineenopet taatusti tietää tai sitten on väärässä työssä. Todellakin, aineenopettaja on alansa maisteri ja ei tietäisi peruskoulu tai edes lukiotason kysymyksiin vastauksia. Periaatteessa lukiossa voi olla esim. joku erikoinen matikan lasku, jota pitää openkin miettiä, mutta aivan varmasti osaa sen.

Vierailija
8/10 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että muistan koko oppiaineen sisällön ulkoa. Varmasti vasta vuosien opetuskokemuksen jälkeen alkaa jäädä suuri osa mieleen.

Vierailija
9/10 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään vastauksia. Ei edes ns. kielioppitehtäviin, saati sitten muihin.

Kyllä ne ihan itse on tiedettävä.

Vierailija
10/10 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mennään omassa aineessa ihan sfääreihin asti, kun koulussa pitää haltsata vaan perusfaktat.

Ilmankos suomalaista opettajankoulutusta arvostetaan maailmalla ja pisa-tulokset kertovat omaa kieltään. Mun oppilaani juuri ja juuri tietävät koska Suomi itsenäistyi ja minä voisin kertoa, ketkä kaikki äänestivät itsenäisyysjulistusta vastaan ja ketkä puolesta syksyn 1917 eduskunnassa. Joten ehkä tiedän vastauksen kysymyksiini ja useimpiin oppilaidenkin (omituisiin) kysymyksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä