Salmiakkikossun lantraaminen
Millä te lantraatte salmiakkikossua? Tekee mieli vähän ottaa hiprakkaa, mutta kotoa ei löydy muuta kuin salmiakkikossua ja sitä en paljaaltaan saata juoda.
Kommentit (28)
Laita pullo tyhjään maitopurkkiin ja purkkiin vettä laitoja myöten. Sitten koko homma pakastimeen. Kun se on jäätynyt kunnolla, voit ottaa salmarista huikkaa eikä viina maistu yhtään.
Nykyisin löytyy esim dumle-kaurajuomaa, sopii salmarin kaa, kaakaokin toimii! :)
Maitoa kokeilisin. Vhän niin kuin Valkovenäläinen, mutta kahvilikööri vaihdetty salmariin. Tosin itse pidän salkiakkikossua takavuosien virheenä, jonka soisi jäävän menneisyyteen.
Salmiakkikossukin pilattiin jo kauan sitten, kun siitä tehtiin vain 30% vahvuista. Maistuu liian vetiselle.
Miksu82 kirjoitti:
Nykyisin löytyy esim dumle-kaurajuomaa, sopii salmarin kaa, kaakaokin toimii! :)
Taas ääliö nostaa esiin vanhan jutun,miksi?
Vierailija kirjoitti:
Salmiakkikossukin pilattiin jo kauan sitten, kun siitä tehtiin vain 30% vahvuista. Maistuu liian vetiselle.
Perinteinen resepti toimii silti.
1. Pullo koskisen korvalääkettä.
2. Pussi turkinpippureita.
3. Kääri turkinpippurit käsipyyhkeen sisälle.
4. Jaa lihanuijalla tai vasaralla moukkua turkinpippureille.
5. Avaa korvalääke.
6. Pujota suppilo sisään.
7. Valuta turkinpippuriraaste pulloon.
8. Sulje korkki ja ravista huolella.
9. Pistä pakkaseen.
10. Nauti.
Vierailija kirjoitti:
Itse "lantraan" salmaria baileyksellä.
Tätä taas kutsutaan mummon tohveliksi.
Itse tapaan baarissa noita salmarisjotteja vetää. Kyllä se salmiakki aika hyvin viinan maun peittää, eli sopii myös vähemmän vahvoja vetäneelle pikkusen paremmin. (Vähän myöhään tuli tämä postaus)