Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oho, otin vanhan koulukiusaajani työhakemuksen vastaan

Vierailija
02.10.2009 |

Onneksi todella todella hyviä hakijoitakin on eli en joudu kohtaamaan häntä edes haastattelussa. Olisipa ollut tilanne. Hän haki ns. suorittavaan portaaseen, joten suurta koulutusta ei tarvita. CV:n aukonkin syyn tiedän - hän oli vankilassa...

Huh, se hyvä puoli laskukaudessa on, että hakijoita, hyviäkin, on paljon. Entinen koulukiusaajani on varmasti ammattitaitoinen, mutta olen silti onnellinen, etten joudu edes tosissaan miettimään, pitääkö hänet palkata...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi ollut pätevä töihin...olisit vain palkannut, näyttänyt hänelle kuinka olet pärjännyt ja kasvanut yli hänestä. Olisit oikein kunnolla "kiusannut" työhaastattelussa ja esittänyt oikein vaikeita kysymyksiä...laittanut oikein kiemurtelemaan.

Kiusaajille ei pidä antaa valtaa koko loppuelämäkseen.

T: Entinen koulukiusattu

Vierailija
2/17 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada olla päättämässä hylätä hakemus? =) Vaikka kurjahan se on törmätä ikäviin muistoihin kaukaa lapsuudesta tai nuoruudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse nauttisin tilanteesta, pyyttämällä tuollainen tyyppi haastatteluun. Näyttäen, katsos minä olen pärjännyt ja nyt päättämässä kenet tähän hommaan valitaan.

Voisi olla että ihan piruuttain pyytäisin haastatteluun!

Vierailija
4/17 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaisi vanhoja koulukavereita joita on joskus kiusannut. Turhaa ajan haaskaamiseta olisi pyytää haastatteluun. Heitä paperi roskiin ja jatka elämääsi :)

Vierailija
5/17 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka kiusaaja hakija olisi paras mahdollinen homaan, en silti palkkaisi.

Haastattelusta en tiedä pyytäisinkö, olen kuitenkin melko kiltti ihminen, ja toisaalta silloin tyyppi saisi tietää, etten palkkaa häntä menneisyyden vuoksi, muuten ei välttämättä saisi tietää kuka minä olen..

Vierailija
6/17 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en varmaan olisi palkannut myöskään, sen verran kieroa verta löytyy ;)

Asiaan ei nyt kuulu, mutta AP, mikä on ammattisi? henkilöstöpäällikkö vai? Ajattelen ammatinvaihtoa ja siksi kyselen...

Vierailija
7/17 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle homma jotenkin toimi niin päin, että minua helpotti kun sain auttaa häntä. Oli ihan oikeasti avun tarpeessa, työttömänä. Nousin siinä jotenkin kaikkien niiden menneitten yli ja pääsin eroon viimeisistäkin alemmuuden ja pelon tunteista. Mulla ei todellakaan enää ole mitään pelättävää.

Tyyppi oli meillä töissä muutaman kuukauden, ei kyllä juurikaan nähty, sillä tyyppi oli varaston siivooja eli ihan eri hommissa kuin minä. En siis tiedä, mitä hän ajatteli tai ajatteliko mitään, mutta eipä se niin kiinnostakaan.

Vierailija
8/17 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon asian ajatella käänteisesti:

Hän kiusasi sinua nuorena/ lapsena ja sinä nyt aikuisena! Vieläpä rankalla tavalla, mikä voi johtaa rahavaikeuksiin ym.

Vierailija
9/17 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kiusasi sinua nuorena/ lapsena ja sinä nyt aikuisena! Vieläpä rankalla tavalla, mikä voi johtaa rahavaikeuksiin ym.

huonoa hakijaa töihin?

Tuo töihinottohan olisi oikeastaan kiusaamista, pistää ihmisen töihin joihin hänellä ei ole edellystä.

Vierailija
10/17 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee tilanne, että olet itse työn hakijana ja haastattelussa tulee esille, että samassa tiimissä tai vastaavassa työskentelee henkilö, joka ollut sinun kanssa samalla yläasteella ja tuo henkilö oli silloin kiusaaja, kovis ja hänen käytös oli muita alentavaa. Siis vaikka ei ole koskaan juuri sinua kiusannut, mutta käytös muuten kaikkia kohtaan törkeää ja ylimielistä. Sanoisitko haastattelussa, että et halua työskennellä kyseisen ihmisen kanssa tai kysyisitkö, onko kyseisen ihmisen käytös edelleen samanlaista kuin vuosia sitten? Jotenkin olisi kutkuttavaa päästä antamaan takaisin tuollaiselle, ei ole kiva tilanne, jos pomo sanoo, että työnhakija ei sinun käytöksesi takia halua tulla meille töihin...

Vierailija
11/17 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin olisi kutkuttavaa päästä antamaan takaisin tuollaiselle, ei ole kiva tilanne, jos pomo sanoo, että työnhakija ei sinun käytöksesi takia halua tulla meille töihin...

Yksikään asiansa osaava esimies ei ilmoita henkilölle joka JO työskentelee hänen alaisenaan että "olet muuten niin huono ettei tuo tuntematon tyyppi y halua tulla meille töihin". koska sinä olet hänelle tuntematon. Esimiehen tehtävähän on kannustaa ja tukea omiaan - siis niitä, jotka jo ovat siell töissä. Ei suinkaan sua, joka vasta haet siine ja vielä kieltäydyt työpaikasta.

Olen minä kerran kieltäytynyt työstä, jossa olisin joutunut mielestäni sopimattoman henkilön alaisuuteen. Ja kerran jättänyt kokonaan hakematta työtä, jossa tiesin tiimissä olevan sellaisen ihmisen, jonka ylimielisyyttä en voi sietää. Mutta tein sen itseni takia, en ketään näpäyttääkseni. Ensimmäisestä on hyötyä, jälkimmäisestä ei.

Vierailija
12/17 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen henkilöstöjohtaja, jolla on kuitenkin vankka tausta substanssipuolella.

Mutta joo, tosiaan, en "kiusannut" häntä jättämällä hänet rekrytoimatta, koska aidosti parempia hakijoita oli, ihan objektiivisillakin mittareilla katsottuna. Onneksi oli...

Enkä tiedä, olisiko hän läpäissyt turvatarkastustamme, kun on tuota rikostaustaa. En ole aivan varma, mitkä ova turvallisuusosaston mielestä semmoiset rikokset, että homma karahtaa siihen. Ei ainakaan ylinopeussakot (kröhöm).

Ihan hyvä pointti muuten tuokin, että tuskin edes muistaa minua. Täysin mahdollista. Minä kyllä muistan vielä, miltä tuntui lennellä piikkipuskiin ja saada verbaalipaskat niskaan.

Vierailija
13/17 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä kiusasin ja millä tavoin. En olisi ikinä uskaltanut hakea sulle töihin! Hävettää!

Mutta luulen, että suurimmasta osasta kiusaajista tuli luusereita, päihteidenkäyttäjiä, kuolleita jne ja ehkä eivät enää muista, keitä kiusasivat... Minun onneni oli päästä tarpeeksi varhain pois huonoista kotioloista ja saada rinnalleni vahva mies, joika uskoi minuun ja patisti jatko-opintoihin.

Vierailija
14/17 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut entisen koulukiusaajan työpari, ei tosin minua koskaan kiusannut. Mut hän oli ollut vielä ammattiopinnoissakin niin hirveä, että saman vuosikurssin ihmiset ei halunneet olla hänen kanssaan tekemisissä. Me tultiin ihan ok toimeen, koska en mennyt mukaan hänen juttuihinsa. Mut joskus mietin, miltä hänestä tuntuu se, että yhteistyö muiden tahojen kanssa oli hyvin vaikeaa ihan siksi, että häntä inhottiin ihmisenä ja persoonana.

Häntä ei koskaan hävettänyt se, mitä oli tehnyt. Kerran tuli esiin asia, jossa hän oli aiheuttanut koulukaverilleen tosi ikävän tilanteen (silmävamma). Hän vain kuittasi kepeästi, että oli silloin nuori, kaikki tekee virheitä eikä hän niitä paljoa muistele. Mun mielestä vähän ihmeellinen asenne - ei mulla edes nuorena tullut mieleen vahingoittaa muita, ei se kuulu automaattisesti nuoruuteen. Tai ehkä toi näennäisen röyhkeä asenne olikin vaan oman häpeän peittelyä, tiedä häntä.

Vierailija
15/17 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se suorittava porraskin on paljon korkeammin koulutettua kuin entiset koulukiusaajani.

Vierailija
16/17 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alkaa lokeroimaan ihmisiä sen mukaan onko ne lapsena ollut kiusaajia vai ei. eihän sellainen kiusaaja lapsi ole hyvin voinut ja apua hänkin tarvitsisi. Ei minulla ainakaan ole pienintäkään kiinnostusta kostaa koulukiusaajalle. Eiköhän ole jo saanut nahoissaan tarpeeksi kärsiä!

Vierailija
17/17 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole jo saanut nahoissaan tarpeeksi kärsiä!

ap vaan on saanut oman kiusaajansa paperit eteensä. Aika erikoista olisi jos mitään reaktiota ei syntyisi.