Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko tästä myöhäinen km vai vieläkö on toivoa? :(

Vierailija
01.10.2009 |

Minulla on ollut ajoittaisia kipeitä supistuksia muutaman viikon, ja kävin niiden takia tänään rv 17+0 gynellä. Lääkärin mukaan kaikki oli muuten ok, mutta kohdun kaulakanava pehmennyt. Sain reseptiksi lepoa.

Nyt tuon gynekäynnin jälkeen onkin jomottanut mahaa ja selkää koko päivän. :'( Muutaman kerran on myös selkeästi tullut noin minuutin kestävä supistus. Pääasiallinen vaiva on kuitenkin ihan koko ajan jatkuva jomotus, joka ei mene ohi levollakaan. Mitään vuotoja ei tosin ole ja vauva liikkuu.

Nyt tietenkin pelkään pahinta, olen siihen jo varautunut. En ole syöksynyt nyt illalla päivystykseen, sillä juuri aamupäivällähän kävin lääkärissä ja mitäpä enempää ne siellä päivystyksessä pystyisivät tekemään.

Gyne ronkki aika reippain ottein, ja toisekseen minulla on lievä flunssa. Alapäässä on sellainen ronkittu olo, mutta ei kai sen pitäisi koko päivän kestävää kipua aiheuttaa?? Voikohan flunssa tehdä tätä jomottelua?

Kaipaan asiallisia vastauksia: vieläkö uskallan toivoa, että tämä loppuisi ja kaikki menisi hyvin? Ajattelin, että jos mitään akuuttia ei tapahdu yön aikana, niin kävisin aamulla otattamassa virtsanäytteen tulehduksen varalta.

Surettaa ja pelottaa ihan oikeasti. Minulla on takana 2 normaalia raskautta, eikä niissä ollut koskaan mitään tällaista. :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuon jomottamisen tarvitse mitään pahaa tarkoittaa mutta luulisi että haittaa lepäämistä.

Vierailija
2/10 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole vuotoa, en epäilis km. Tsemppiä!

Toivotaan ja rukoillaan et kaikki menee hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voivat ärsyttää kohdunsuuta ja aiheuttaa supistuksia? Olenkohan ihan väärässä.

Vierailija
4/10 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy ihmeessä tarkistuttamassa ettei ole mikään tulehdus kyseessä, myös pahaksi päässyt hiiva voi aiheuttaa liian varhaista syntymistä eli sekin kannattaa hoitaa kuntoon, ei aina edes oireile! Ota kipulääkettä ja lepää kunnolla, ja jos vuotoa ja säännöllisiä kivuliaita supistuksia ei ole niin ei vielä syytä huoleen. Ja vaikka kohdunkaulasi pehmenisi ja alkaisi avautua siihenkin on hoitokeino, se voidaan sitoa kiinni tukilangalla ettei avaudu liian varhain. Mene huomenna lääkärille ja kerro huolestasi!!

Vierailija
5/10 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se provosoi supistelua.

Nyt ota rauhallisesti, vielä on toivoa.

Käy huomenna ostamassa mangnesiumia, se auttaa supisteluun ja lepää niin paljon kuin ikinä voit.

mulla on supistellu enemmän javähemmän 17 viikosta lähtien, huomenna tulee kuitenkin 23 täyteen... toivon että menee vieläkin VÄHONtään 10 viikkoa, mieluiten 14, ennekuin meidän vauva syntyy.

Mulla oli samanlaiset tunnelmat kuin sulla silloin kun viikkoja oli samanverran kuin sulla. Nyt uskallan jo toivoa että me saadaan elävä vauva.. vaikka riski siihen että vauva ei selviä hengissä jos hän syntyy nyt, on vielä lähes sata ja monta viikkoa tämänkin jälkeen erittäin iso.

Vierailija
6/10 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin turha mennä uudestaan ellei tule vuotoja tai kovia kipuja.

Turhaan sinne huomennakaan raahaudut. Lepäät nyt kunnolla, seksi jäihin (vai antoiko lääkäri luvan?), vielä kerran lepäät. Ei painavien tavaroiden nostelua yms.

Vierailija
7/10 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla käyt labrassa virtsanäytteen otossa AUTOLLA!

Lepää, lepää ja lepää! Lue vaikka hyviä kirjoja/ katso leffoja sängystä käsin.

Ovatko lapsenne päivät kotona vai hoidossa/ koulussa? Jos ovat kotihoidossa, koeta saada mies järjestämään heille hoitosysteemit niin, että saat nyt pari päivää levätä aivan rauhassa.

TSEMPPIÄ!

t neljättään odottava, jonka kolmas raskaus oli hilkulla viikoilla 15-17. Istukkani irtosi osittain ja jouduin vuodelepoon kotihoidettujen lasten kanssa. Onneksi kaikki järjetyi ja minulla on ihana 2-vuotias auringonsäteeni.

Vierailija
8/10 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jomotus hellitti äsken hetkellisesti, kun istuin sohvalla. Mutta sitten tein jonkin äkillisen liikkeen ja se palasi.

Jospa tässä vielä uskaltaisi toivoa.

ap

Vierailija
9/10 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli esim kaksi 500mg panadol pilsua ja sitten lepoon.

mulla oli ennenaikaisia supisteluja, siis ihan kivuliaita, jotka myöskin pehmensivät kohdunkaulaa ja lyhensivät kanavaa viikolta 18 alkaen.

Levossa jouduin olemaan oikeastaan kokoajan, turhauttavaa mutta sen arvoista.

rv32 supistelut pahenivat ja tuli useampi tunti säännöllisenä, joten ottivat sisään sairalaan ja sain supistuksia estävää lääkitystä.

Nyt rv39 ja synnytyksestä ei tietoakaan niin hyvin tuo lääke tehosi.

Mutta siis panadol on hyvä ohje joka minulle annettu sairaalasta. Rauhoittaa sitä ei tahdonalaista kohtulihaksen supistelua. Ei siis pelkästään kipuun vaan nimenomaan supistelua rauhoittaa.

Ja muista oikeasti levätä. Minullakin tuli parempi aika, ei paljoa supistellut ja vimmassa sitten intouduin siivoamaan asunnon ja sitten oltiinkin taas sairaalassa.

Kyllä kadutti jälkeenpäin se siivoaminen.

mutta tsemppiä, hyvin voit päästä täysille viikoille vielä.

Ja onhan sinulta otettu tulehdus kokeet, eli virtsatie tulehdus, klamydia tai streptokokki saattaa olla supistelujen takana. minulta ainakin tarkistettiin noi heti, mitään ei kyllä löytynyt, joten edelleen hämärän peitossa miksi tässä raskaudessa supistuksia ollut niin paljon. Edellisessa ei ollut ollenkaan.

Vierailija
10/10 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry kirjoitus virhe aiemmassa otsikossa.